وبلاگ هایی بنام بالاده، اما …/ با گشت و گذار در اینترنت و با جست و جوی نام بالاده و شاهدژ، تعدادی وبلاگ و سایت پیدا می شوند که برای معرفی بالاده و قله زیبایش شاهدژ راه اندازی شده و یا به معرفی آنها پرداخته اند. در این بین تعدادی وبلاگ نیز اختصاصاً برای معرفی بالاده بوده که این اقدام فرزندان بالاده کار بسیار ارزنده ای بوده و از اینکه افرادی عموماً جوان به سهم و زعم خود برای اعتلای نام بالاده تلاش می کنند، امیدوار کننده است. اما وقتی وارد این وبلاگ ها می شویم امید جای خود را به ناامیدی می دهد. زیرا اکثر این وبلاگ ها نتوانستند به حیات خود ادامه داده و جالبتر اینکه همه آنها از سایت سادوای بالاده مطلب و عکس برداشته و در وبلاگ خود درج کرده و بعضی ها حتی نام و لینک سادوا را هم حذف کرده اند!!. به عبارتی دیگر به یک مصرف کننده تمام عیار تبدیل شده و از تولید محتوا خبری نیست. این در حالی است که سایت سادوا بخاطر همکاری نکردن فرزندان بالاده که در عرصه اینترنت فعال هستند، به ورطه تعطیلی افتاده است. در ادامه این مطلب با قرار دادن مشخصات هویتی هر یک از این وبلاگ ها به بررسی مختصر آنها می پردازیم. در آینده نیز به معرفی سایت هایی خواهیم پرداخت که از سایت سادوا مطلب و عکس منتشر کرده ولی بر خلاف قانون کپی رایت نام و لینک سادوا را حذف کرده اند.

یادآوری این نکته ضروری هست اگر علاقمندان معرفی بالاده و شاهدژ در فضای اینترنت، قرار است عکس و مطلب از سایت سادوا به عاریه در وبلاگ خود قرار دهند که کسی از وجود چنین وبلاگ هایی هم خبر ندارد، حداقل حقوق معنوی افراد و قانون کپی رایت را همچون صدها سایتی که از سادوا مطلب و عکس نقل قول کرده اند، رعایت نموده و حرمت هم محلی و پیشکسوت بودن را نگه دارند. واقعاً جای گلایه دارد که وقتی فرزندان بالاده نسبت به سایت سادوا اینگونه رفتار می کنند از غریبه ها چه انتظاری می رود که حرمت بالاده و سادوا را بجا آورند؟

اکنون که برای مدیریت سایت سادوا درخواست مشارکت کرده ایم، پس چه بهتر که گردانندگان این وبلاگ ها هم در قالب تشکلی بزرگ و رسمی و با اهداف فرهنگی تعریف شده با ما همکاری کنند که سادوا سال هاست بعنوان تنها سایت رسمی بالاده در عرصه اینترنت حضوری حرفه ای و فعال داشته و شناخته شده نیز هست.

به افرادی که در دنیای بیکران اینترنت به معرفی بالاده می پردازند توصیه می شود حاصل تلاش و زحمت خود را منتشر و تولید محتوا کنند و عکس و مطلب دیگران را  بدون ذکر نامشان کپی و منتشر کردن روشی ضد فرهنگی و نقض قانون کپی رایت بوده و « طبق ماده ۱۲ فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هر گونه کپی برداری از مطالب و تصاویر سایت سادوا بدون ذکر نام و آدرس سایت ممنوع » و قابل پیگرد قانونی می باشد.

………………………………………………………………………………………

  • وبلاگ شاهدژ بالاده به نشانی http://baladeh92.blogfa.com/ این وبلاگ توسط آقای علی علامه قاسمی با نام مستعار « بالادی ریکا » و با هدف «معرفی روستای بــالاده و نیز ارائه ی مطالبی آزاد» و غیر مرتبط با بالاده در اسفند ۱۳۹۱ راه اندازی شده اسـت. عمده مطالب و عکس هایی که در باره بالاده منتشر کرده از سایت سادوا می باشد که برخلاف قانون مطبوعات نام و نشانی سایت سادوا را حذف کرده است. ایمیل و تلفن مدیریت ندارد.

………………………………………………………………………………………

  • وبلاگ بالاده به نشانی http://shahdej.loxblog.com/ این وبلاگ نیز توسط آقای علی علامه قاسمی با هدف «خدمت گذاری و اطلاع رسانی از اخبار و رویدادهای بالاده و منطقه » در اسفند ۱۳۹۱ راه اندازی شده اسـت. تاکنون یک پست مطلب در باره دیدار با یکی از خانواده های شهدا بالاده منتشر و غیر فعال می باشد. ایمیل و تلفن مدیریت ندارد.

………………………………………………………………………………………

  • وبلاگ مدیریت و روستای خودم بالاده به نشانی http://ebrahimimeisame.mihanblog.com/ توسط آقای میثم ابراهیمی بالادهی راه اندازی شده و عمده مطلب و عکس هایی که در باره بالاده منتشر کرده از سایت سادوا می باشد و اکثر مطالب نقل شده نیز برخلاف قانون مطبوعات نام و نشانی سایت سادوا از آن حذف شده است. بقیه مطالب این وبلاگ نیز مربوط به هنرپیشه های زن هندی و ایرانی و موضوعات مختلف غیر مرتبط با بالاده  می باشد.

………………………………………………………………………………………

  • وبلاگ سلام هموطن بالادهی به نشانی http://baladeh-skandari.blogfa.com/ توسط آقای مهندس علی اسکندری بالادهی راه اندازی شده و یکی دو مطلب و گزارش به نقل از سایت سادوا در آن گنجانده کرده و بقیه مطالب آن در باره روستای یکه توت و موضوعات غیر مرتبط با بالاده می باشد. در اردیبهشت ۱۳۸۸ راه اندازی و در خرداد ۱۳۸۹ تعطیل شد. پروفایل مدیر و ایمیل و تلفن هم ندارد.

………………………………………………………………………………………

  • وبلاگ بالاده و قله شاهدژ به نشانی http://baladeh-shahdezh.blogfa.com/ توسط آقای علیرضا کاردگر در اسفند ۱۳۹۱ و با انتشار فقط یک عکس قله شاهدژ از سایت سادوا راه اندازی و سپس تعطیل شده که برخلاف قانون مطبوعات آدرس سایت سادوا نیز درج نشده است. ایمیل و تلفن مدیریت ندارد.

………………………………………………………………………………………

  • وبلاگ حیات وحش روستای بالاده به نشانی http://baladeh-wildlife.blogfa.com/ توسط آقای سیدمحمد موسوی بالادهی در خرداد ۱۳۹۱ راه اندازی شده و با انتشار یک مطلب مصور از سایت سادوا در باره حیات وحش، منطقه تعطیل شده است. پروفایل مدیر و ایمیل و تلفن هم ندارد.

………………………………………………………………………………………

اگر شما خوانندگان گرامی، وبلاگ های دیگری می شناسید که در باره بالاده و شاهدژ نوشته اند، به ما اطلاع دهید تا معرفی کنیم.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

نقطه مشترک همه ی این وبلاگ ها این است که در شروع کار احساس کردند که مدیریت وبلاگ آسان است و شاید در ذهنشان فکر کردند حالا که من نمی توانم سایت داشته باشم وبلاگ که می توانم!! در صورتی که بخش اصلی مدیریت سایت و وبلاگ تهیه مطلب و به روز نگه داشتن آن است، نه راه اندازی آن.
امیدوارم که این دوستان اگه می توانند به شکل مجزا وبلاگی را به شکل مطلوب مدیریت کنند آن را راه اندازی کنند وگرنه بهتر است انرژی خود را برای کاری که جهت و سمت و سوی مشخصی ندارد هدر ندهند چون با این اوصاف مطمئناً بعد از مدتی دل زده و مایوس خواهند شد و نتیجه آن هم این همه وبلاگ نیمه فعال و غیر فعال و تعطیل شده است.

با سلام خدمت آقای آزموده
واقعا نمیدانم که چه بگویم… وقتی اسامی را خواندم دیدم که همه از رفقای بنده یا حتی از بستگان بنده هستند…
نمیدانم، نمیدانم…. زبانم، عقلم انگار قفل شده و هیچ چیزی به ذهنم نمی رسد…
فقط این را می توانم بگویم که: به زبان بیان کردن و عمل نکردن همچون زنبور بی عسل است…. خواهشمندم برای بهبودی هرچه زودتر سایت سادوا، همکاری کنید…..
اصلا امروز، روز خوشایندی برای من نیست…..
به قول بعضی از دوستان: ـــــــ من کپ کردم ـــــــــــ
با تشکر/ سیدمصطفی ساداتی بالادهی

من فکر میکنم این دوستان به همین جهاتی که فرمودید خودشون هم پی بردند و سایتها رو تعطیل کردن، یا مثل درختی که وقتی ریشه در زمین نداره با یه نسیم از جا کنده میشه. برام جالب بود که بیشتر این سایتها مطالبی رو که لود کردن هیچ ربطی به منطقه نداره.
…………………………………….
سادوا: سلام و درود بر شما. درست اشاره فرمودید. با نام بالاده وبلاگ راه انداختن و مطالب هنرپیشه های هندی را در آن گنجاندن روش جدید کار فرهنگی و عشق به وطن است.

سلام. می خواستم بدونم این دوستانی که وبلاگهای رنگارنگ با مطالب و عکسهای سایت سادوا برای بالاده زدن آیا با شما همکاری هم می کنن یا اعلام همکاری کردن؟
……………………………………………………………………….
سادوا: سلام. متاسفانه علی رغم درخواست سایت سادوا برای همکاری هنوز اعلام آمادگی نکردند و امیدواریم این دوستان در سادوا دور هم جمع شوند و برای پیشرفت فرهنگی بالاده همکاری کنند.

با سلام از همه بالادهیای عزیز و فرهنگ دوست تقاضا داریم از هر گونه نظر فکر ایده در معرفی بالاده امتناع ورزیده تا آقای آزموده یکه تاز میدان شوند .!!!!!!!!!!

سلام به همه مدیران این وبلاگ های گمنام. دوستان سایه نشین! شما باید ببینین آیا کارتون یعنی راه اندازی وبلاگ برای بالاده نتیجه ای هم داشته و یا فقط یک سوء ظن و سابقه از خودتون بجا گذاشتین؟ واقعاً خجالت آوره که آدم اینجوری سر هم محلی خود کلاه بذاره و بقول معروف از « از نمد دیگرون برای خود کلاهی بدوزه ». خوب این گوی و این میدون! از تجربه امثال آقای آزموده استفاده کنین و باهاش همکاری کنین تا هم بالاده سرافرازتر بشه و هم شما معروف بشین و بعنوان یه آدم فرهنگ دوست توی مردم سرتون رو بالا بگیرین که مثلن ما هم برای بالاده کاری کردیم. این ره که شما میرید به ترکستان است.

سلام آقای آزموده. کار این آقایون از روی وطن دوستی بوده و اگر هم تصور می کنین اشتباه کردن، حق را بشما میدم. چون می تونستن با شما و سادوا همکاری کنن ولی همیشه بخشش با بزرگان هست.
………………………………………………………………
سادوا: جناب موسوی عزیز سلام. قصد توبیخ و سرزنش و … کسی را ندارم ولی هر کاری برای خود قانونی دارد و قانون اینترنت نیز این کار را منع کرده که یکی از مطالب دیگری بدون ذکر نامش استفاده کند. ما همچنان منتظر همکاری این دوستان با سادوا هستیم.

باسلام/ آقای آزموده بنده هیچ عکسی از سادوا کپی نکرده و نیازی هم به اطلاعات شما ندارم. ضمنا اگه دقت کنین ایمیل و تلفن مدیریت رو می بینید. آزموده جان أم دِم سر نولین که ……
(وبلاگ شخصی / مطالب آزاد نیاز به نظر شما هم ندارم)
………………………………………
سادوا: جناب آقای علی علامه قاسمی سلام/ با احترام تمام باید عرض کنم که عکس شاهدژ و اسب، که در وبلاگ http://baladeh92.blogfa.com در قسمت « در باره وب » استفاده کرده اید و مطلب « قله بی نظیر شاهدژ»، مطلب «‌ چرا مردم بالاده نام این قله ی زیبا را شاهدژ نامیدند ؟» و هم چنین مطلب « مسیر رسیدن به قله ی زیبا و دلنشین شاهدژ » متعلق به بنده می باشد. ممنون تان می شوم در همکاری با سادوا باعث اعتلای نام و جایگاه بالاده شوید. منتظر لطف شما در همکاری هستم.

با سلام. چقدر خوب بود این دوستانی که به عشق بالاده وبلاگ زدن، نام سایت سادوا و آقای آزموده رو هم در پای مطلبی که ازشون استفاده کردن، می نوشتن. اینجوری قدر و احترام و حقوق بزرگترا رو هم رعایت میکردن و هم باعث معرفی بیشتر بالاده می شدن.