یادمان شهید قربان توبه، اولین شهید بالاده / بمناسبت ۵ مهر سالگرد شهادت شهید توبه/ قربان توبه فرزند یحیی در سال ۱۳۳۹ در خانواده ای متدین متولد شد. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای شهیدآباد (تروجن) و زیروان شهرستان بهشهر و دوره متوسطه را در دبیرستان شهید عباس زاده بهشهر ادامه داد. با آغاز انقلاب اسلامی دوشادوش مردم به مبارزه با طاغوت ستمشاهی بپا خاست و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت جمعیت فدائیان اسلام در آمد و هم زمان در انجمن اسلامی و بسیج محله زیروان بهشهر (محل سکونت خانواده اش) به فعالیت پرداخت.

با آغاز جنگ تحمیلی و برای مبارزه با دشمن بعثی به جبهه رفت و پس از مدتی مجاهدت در عملیات ثامن الائمه که به شکست محاصره آبادان انجامید در تاریخ ۱۳۶۰/۷/۵ به شهادت رسید. پیکر پاکش با شکوه فراوان در بهشهر تشییع و در حیاط مسجد جامع محله زیروان به خاک سپرده شد. شهید قربان توبه اولین شهید منطقه دوسرشمار و اولین شهید روستای بالاده (چهاردانگه ساری) و اولین شهید محله زیروان است.

فرازی از وصیت نامه شهید: پدر و مادرم؛ به خداوند خواهید گفت که ما باز هم حاضریم فرزندان دیگرمان را به فرمان ولی فقیه در راه تو، به میدان شهادت بفرستیم و خودمان نیز آماده ایم با دشمنان تو در هر کجای دنیا که باشد مبارزه کنیم.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۴ مهر ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
سید عیسی موسوی تیله بنی گفت

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت آقای آزموده عزیز٫ کاری بس زیبا و عالیست دیدار با خانواده های که نازنین جوانانشان را در راه حق حقیقت فدا کردند تا ما در آسایش و آرامش کامل زندگی کنیم روحش شاد و راهش پر رهرو باد

ساداتی تیله بنی گفت

سلام و درود بر شهیدان راه حق و آزادی. روحشان شاد و بیاد پدرش که در سفر مکه به رحمت خدا رفته است و در همانجا دفن شد. خدا رحمتش کند. و مادر گرامیش هم سال گذشته به حق پیوست. خدا هر دوشان را رحمت کند.

روحش شاد

سیداسماعیل ساداتی گفت

سلام/ درود بر تمام شهدای راه حق و حقیقت. تشکر از زحمات شما آقای آزموده

سلام. سلام و درود به همه شهیدان ایران زمین، سلام بر آنانی که از جان گذشته و مایه حیاتمان گردیدند. روح پرفتوحشان با انبیاء و اولیاء قرین و همنشین باد. یاد دلاوریهای اولین شهید فدائیان اسلام در شهرستان بهشهر، شهید والامقام قربان توبه بخیر و نامش جاودان باد.

درود بر روان پاک شهدا و امام شهدا. شهیدانی که از آرامش مادی و دنیایی گذشتند تا حرف امام زمین نماند.یادشهیدقربان توبه ودیگر شهدای خاک پاک بالاده گرامی باد. با تشکر از آقای آزموده.