یاریگر سامانه پیامک سادوا باشید/ سامانه پیام رسان سادوا متعلق به انجمن فرهنگی سادوای بالاده به شماره ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۳۳۲ در موارد گوناگون از جمله نشست ها، خبر فوت و تشییع جنازه اهالی منطقه دوسرشمار (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه و واوسر بخش چهاردانگه ساری) را اطلاع رسانی کرده است. هزینه خرید شماره و نرم افزار و راه اندازی اولیه این سامانه توسط انجمن فرهنگی سادوا پرداخت شده و بیش از ۵۰۰ شماره تلفن همراه نیز در بانک سامانه سادوا ثبت شده و هر روز نیز بر تعداد آنها افزوده می شود.

راه اندازی این سامانه پیامکی باعث شده تا خبر فوت و تشییع جنازه به مردم منطقه دوسرشمار در کمترین زمان و با حداقل هزینه ارسال گردد و کمک بزرگی به خانواده متوفی در مراحل اولیه و شرایط بحرانی مرگ عزیزشان می شود تا برای خبررسانی دغدغه و مشکل نداشته باشد.

انتظار داشتیم با درآمد اندکی که از محل ارسال پیامک ها بدست می آید سامانه سادوا بتواند هزینه های شارژ خود را تامین کند. این انتظار اما به دلایلی به نتیجه مطلوب منتهی نشد و منجر به ضرر مالی برای انجمن فرهنگی سادوا شده و ممکن است در آینده منجر به عدم ارسال پیامک های فوت و یا تعطیلی این سامانه بخاطر مشکل مالی گردد. زیرا:

۱ . هر بار ارسال پیام برای تشییع جنازه شامل دو پیامک می شود که برای ارسال به  بیش از ۵۰۰ نفر، در مجموع بیشتر از ۱۰۰۰ پیامک می شود.

۱ . حدود ۵۰% از بستگان متوفی علی رغم چندین بار یادآوری، نسبت به واریز مبلغ پیامک اقدام نمی کنند و به این سامانه بدهکارند. تقاضا داریم این افراد نسبت به پرداخت بدهی خود هر چه زودتر اقدامم نمایند.

۲ . بعضی از دوستان که خبر فوت کسی را به ما اعلام می کنند، هزینه ارسال پیامک را تقبل نیز می کنند ولی بعداً از واریز آن سر باز زده و به دیگران حواله می دهند.

۳ . تاکنون چندین مورد ارسال پیامک برای کسانی که فرزند و ورثه ای نداشته اند، ارسال کرده ایم که هزینه آن از حساب انجمن فرهنگی سادوا پرداخت شده است.

۴ . گاهی نام متوفی و محل تشییع جنازه را اشتباه اعلام می کنند و پس از ارسال پیامک اول ناچاریم «اصلاحیه» بفرستیم، اما طرف فقط هزینه پیامک اول را واریز کرده و نسبت به واریز هزینه پیامک «اصلاحیه» اقدام نمی کند.

۵ . گاهی مقدار مبلغ واریزی کمتر از مبلغ اعلام شده به شخص می باشد.

۶ . بعضی از واریز کنندگان پس از واریز مبلغ، نسبت به اطلاع دادن به ما غفلت می کنند و ما نمی دانیم چه کسی بدهی خود را واریز کرده و یا چه کسی بدهکار است. خواهشمندیم پس از واریز، نام خود و مبلغ واریزی را به سامانه سادوا پیامک کنید.

۷ . با توجه به مسائل شرعی که ممکن است بخاطر عدم پرداخت هزینه پیامک تشییع جنازه متوجه متوفی و ورثه شود، علی رغم میل باطنی تصمیم گرفتیم تا از ارسال پیامک برای خبر فوت نزدیکان کسی که به سامانه سادوا بدهکار هستند، خودداری کنیم.

امیدواریم پس از این خبرهای خوشی را برای شما همولایتی های گرامی ارسال کنیم.

با احترام/ عین اله آزموده / مدیر انجمن فرهنگی سادوا

…………………………………………………………………..

اگر مدتی است پیام های سادوا را دریافت نمی کنید، اگر سیم کارت خود را واگذار و یا فروخته اید، اگر پیام ها اشتباهی برای شما می آید، اگر می خواهید در این سامانه ثبت نام کنید و … لطفاً روی لینک «سامانه سادوا» کلیک کنید. 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۳۰ مهر ۱۳۹۲