حضور یاسر خاسب در پروژه سینمایی «شهر موش ها ۲» / یاسر خاسب جوان هنرمند بالادهی و کارگردان و بازیگر برجسته و بین الملی تئاتر کشور این بار برای اولین بار در یک پروژه ی سینمایی به ایفای نقش خواهد پرداخت. یاسر خاسب، هنرمند دوسرشماری تئاتر کشور در پروژه سینمایی «شهر موش‌ها ۲» به کارگردانی مرضیه برومند، نقش یکی از گربه ها را بازی می‌کند.

یاسر خاسب هنرمند تئاتر و سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» در گفتگو با خبرگزاری ایسنا با تأیید این خبر گفت: من به همراه نیما فلاح و امیر امیری نقش سه گربه شهر موش‌ها را بازی می‌کنیم. وی ادامه داد: ما با استفاده از گریم‌، ماسک و تن پوش نقش گربه‌ها را ایفا می‌کنیم.

خاسب با ابراز خرسندی از همکاری‌اش با گروه سازنده پروژه شهر موش‌های ۲ اضافه کرد: در این پروژه بسیاری از بچه‌های تئاتر عروسکی همکاری دارند و برای من خاطرات خوش اولین نمایشم «هدیه‌ی مرموز» زنده می‌شود. 

بنا بر این گزارش، در حال حاضر فیلمبرداری پروژه «شهر موش‌ها ۲» در حال انجام است و بخشی از این فیلمبرداری در فضایی که در بوستان «ولایت» ساخته شده، انجام می‌شود.

این هنرمند مازندرانی تاکنون نمایش‌هایی همچون «هدیه مرموز»، «عجیب ولی واقعی»، «آکواریوم هوا» و … را اجرا کرده است. او همکاری‌های متعددی با هنرمندان دیگر کشورها دارد و تاکنون نمایش‌هایش را در چندین جشنواره خارجی به صحنه برده است.

مدرسه ی موش ها و پس از آن شهر موش ها یادآور خاطرات شیرینی برای بچه های دیروز است. بچه های دیروز با این برنامه ی تلویزیونی در دهه ۶۰ همواره با شخصیت های این داستان عروسکی مانند کپل، دم دراز، دم باریک، سرمایی، نارنجی، آقای معلم و … همراه بودند و از آن لذت بردند. دوباره دیدن این برنامه ی تلویزیونی برای بچه های دیروز خیلی خاطره انگیز است.

«شهر موش ها» در پی موفقیت برنامه ی تلویزیونی «مدرسه موش ها» به کارگردانی خانم مرضه برومند که در سال ۱۳۶۲ از تلویزیون پخش می شد ساخته شد. خانم برومند به حق از بهترین کارگردانان حوزه ی کودک و نوجوان بوده و هستند.

خانم برومند در طی فعالیت تلویزیونی خود برنامه های زیادی را کارگردانی کرده اند که آخرین آن « آب پریا » بود که در ماه رمضان سال گذشته پخش شد. از معروفترین و زیبا ترین برنامه هایی که خانم برومند کارگردانی کرده اند عبارتند از مدرسه موش ها، قصه های تابه تا، خونه مادر بزرگه، سریال آرایشگاه زیبا ، سریال خودرو تهران ۱۱، سریال کتابخانه هد هد و …

آخرین کار در دست تهیه ی خانم برومند پروژه ی «شهر موش های ۲» است. فیلم سینمایی شهر موش ها در سال ۱۳۶۴ ساخته شده بود و پس از ۲۸ سال اقدام به ساخت فیلم سینمایی « شهر موش های ۲ » کرده اند.

هر چند برای ما دیدن دوباره ی مدرسه موش ها و شهر موش ها می تواند جالب باشد و جالب تر از آن ساخت سری دوم از فیلم سینمایی شهر موش ها، ولی ما در وب سایت دوسرشمار قصد پرداختن به این موضوع را نداریم. بلکه بهانه ی ما برای این موضوع حضور یکی از فرزندان برومند و هنرمند منطقه ی دوسرشمار آقای یاسر خاسب در پروژه ی شهر موش های ۲ است.

***

منطقه ی دوسرشمار از داشتن چنین جوان برومند و هنرمندی به خود می بالد و به روح پدر بزرگوار شهیدش درود می فرستند که چنین یادگاری از خود به جا گذاشته اند که مایه ی افتخار منطقه ی دوسر شمار است. ما بی صبرانه منتظر دیدن هنر نمایی یاسر عزیز در فیلم سینمایی شهر موش های ۲ هستیم. نقل از وب سایت دوسرشمار

 …………………………………………………………………..

 مطالب زیر از وب سایت سادوا نقل شده است.

  خلاصه زندگینامه آقا یاسر به قلم خودش :

- متولد ۸ شهریور ۱۳۶۰ در روستای حسین آباد شهرستان بهشهر . (‌بخاطر سکونت خانواده در این روستا )

- فرزند شهید عبدالخالق خاسب ( شهادت ۲۳ مهر ۱۳۶۱ ، فرزند حاج رمضان ) و اهل روستای بالاده شهرستان ساری. یعنی زمانی که فقط یک سال و یک ماه از تولدم می گذشت ) .

- لیسانس رشته بازیگری نمایش از دانشگاه آزاد تنکابن .

- شاغل در صدا و سیمای مرکز ، تهران با عنوان تهیه کننده و گزارشگر رادیو .

 سوابق هنری حرفه ای:

- نویسنده ، کارگردان و بازیگر پانتومیم « تولد تا مرگ »  و پانتومیم « قفس » .

- رتبه اول بازیگری و موسیقی نمایش در سومین جشنواره سراسری پانتومیم ، بوشهر آبان ۱۳۸۴ . ( پانتومیم = نمایش بی کلام و با ماسک )

- تاسیس گروه نمایش  pan در سال ۱۳۸۴٫

- نویسنده ، کارگردان و بازیگر پانتومیم عروسکی « هدیه مرموز » .

- رتبه اول منتخب تماشاگران در نهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان تهران ، فروردین ۱۳۸۵ .

- نویسنده، کارگردان و بازیگر پانتومیم عروسکی هدیه مرموز و نمایش ویژه در یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی مبارک، تهران، شهریور ۱۳۸۵٫

- نویسنده، کارگردان و بازیگر پرفورمنس (= نمایش)  «گِل». (گِل با تلفظ gel = خاک)

- نمایش بخش خیابانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ، تهران ، ۱۳۸۵ .

- بازیگر نقش ضحاک در نمایش ضحاک به کارگردانی ایزومی اشیزاوا در جشنواره سراسری تئاتر بانوان ، تهران ، ۱۳۸۵ .

- نویسنده، کارگردان و بازیگر پرفورمنس «با آن یا بی آن» در جشنواره سراسری تئاتر تجربه دانشجوئی، تهران ، ۱۳۸۶ .

- نویسنده، کارگردان و بازیگر پانتومیم عروسکی «هدیه مرموز» در دو جشنواره‌ی بین المللی تئاتر «جاده‌ی ابریشم» و تئاتر «لوراخ»، کشور آلمان، اکتبر ۲۰۰۷ میلادی و انتخاب به‌عنوان نمایش برگزیده .

- حضور در جشنواره بین المللی پرفورمنس هلند ، دسامبر ۲۰۰۷ میلادی .

- حضور در فستیوال بین المللی پرفورمنس ایتالیا ، اگوست ۲۰۰۸ میلادی .

- حضور در جشنواره بین المللی پرفورمنس بوسکا کمدیا کراکوف لهستان، سپتامبر  ۲۰۰۸ میلادی.

- آغاز پروژه مشترک پرفورمنس با «دودا پایوا هنرمند» برزیلی در کشور هلند، سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی.

- نویسنده، کارگردان و بازیگر پرفورمنس «عجیب ولی واقعی» در بخش تجربه های نو در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ، تهران ، ۱۳۸۷٫

- اجرای نمایش سه نمایش «هدیه مرموز»، «گًل» و «زمین مادری ام» به مدت یک ماه ‌از نیمه شهریور تا نیمه مهر ۱۳۸۸ در سیاتل آمریکا.

- اجرای نمایش «گل» در بخش میهمان بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر  ۱۳۸۸ در تهران به روی صحنه خواهد رفت . ( در روزهای ۷ تا ۹ بهمن ).

- برگزیده سازمان ملی جوانان مازندران به عنوان جوان نمونه استان مازندران و مورد تقدیر قرار گرفتن توسط آقای کریمی استاندار وقت مازندران. بهمن ماه  ۱۳۸۷.

 - برگزیده سازمان ملی جوانان کشور به عنوان جوان نمونه کشور و تقدیر در جشنواره حضرت علی اکبر ( )‌ با حضور رئیس جمهور آقای دکتر احمدی نژاد در مرکز همایش های صدا و سیما، سی ام فروردین ۱۳۸۸.

- تجلیل از سوی انجمن فرهنگی روستاهای بالاده و قلعه در تاریخ هفتم مرداد ۱۳۸۸ در روستای بالاده ( در مراسمی که جهت نکوداشت آقای محمد آتنی مفرد آموزگار بالاده در این روستا برگزار شده بود ، از آقای خاسب و تعدادی از جوانان نخبه منطقه دوسرشمار تجلیل به عمل آمد و بخاطر سفر زیارتی آقا یاسر به مکه در این زمان ، لوح تقدیر و هدیه این انجمنها به پدربزرگ گرامی ایشان آقای حاج رمضان خاسب تقدیم شد. )

 گفت و گوی اختصاصی وبلاگ سادوا با یاسر خاسب جوان نمونه و موفق بالاده ۱۳۸۸/۱/۳۱

 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۳۰ مهر ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام .من در دوران کودکیم خیلی شهر موش ها رو دوست داشتم و هر روز نگاه میکردم.انشاالله موفق باشید.