گزارش تصویری عزاداری محرم ۱۳۹۲ در بالاده / نقل از وبلاگ تندیس شهادت: …. محرم امسال با فصل پاییز و سرمای هوا مصادف شد و بالاده هم در این ایام میزبان ده ها تن از بالادهی هایی بود که از شهرهای ساری و بهشهر و نکا و … برای برپایی عزای امام حسین(ع) به بالاده آمده بودند. مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) و یاران با وفایش در دهه اول محرم سال ۱۳۹۲ همانند سال های گذشته با حضور جوانان و اهالی ولایتمدار بالاده در عین سادگی با شور و حال وصف نشدنی برگزار گردید و یاد رشادت های آن شهیدان گرامی داشته شد. سخنران دهه اول ماه محرم، حاج آقا صادقعلی توبه بودند. برای ایشان و کلیه عزاداران حسینی آرزوی صحت و سلامت و عاقبت به خیری داریم.

نصب پرچم های عزاداری

  

 عزاداران حسینی روستای بالاده در شب عاشورا

 

 

هیئت عزاداران روستاهای قلعه و بالاده

هیئت عزاداران روستای بالاده در حیاط مسجد تیله بن

هیئت عزاداران روستاهای بالاده و تیله بن

هیئت عزاداران تیله بن در بالاده

عزاداری عزاداران حسینی بالاده در چشمه سر بالاده

عزاداران در محوطه امامزاده میرافضل تیله بن

علمداران در حال طواف امامزاده میرافضل

 ……………………………………………………………………

سادوا: ضمن سپاس از وبلاگ وزین تندیس شهادت برای انتشار گزارش تصویری، لازم است یکی دو نکته اساسی را یادآوری نمایم:

۱ . نصب پرچم بر روی تیر برق بخاطر خطرات فراوان جانی، به ویژه اگر بر روی ترانس برق که جریان بسیار قوی به داخل ترانس وارد می شود، کاری بسیار خطرناک می باشد. بنده قبلاً شاهد پیشامدی ناگوار در هنگام نصب پرچم بر روی ترانس برق بوده ام که منجر به برق گرفتگی شدید و در نهایت قطع دست عزیزی شده است.

۲ . پیشنهاد می شود از طرف هیئت عزاداران و پایگاه بسج بالاده، تیرهای فلزی در جاهایی خاص جهت نصب پرچم های مناسبتی تعبیه گردد تا هم جایگاه و کارکرد آن مشخص باشد و هم از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

امیدوارم تذکرات و نکات ایمنی را قبل از وقوع حادثه جدی بگیریم.

با احترام/ عین اله آزموده/ مدیر سایت سادوا

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۴ آذر ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام. همه زحمت می کشن. ولی واقعاً کسی به اندازه ی خانم هایی که توی آشپزخونه هستن خسته نمیشه. از صبح تا شب و شستن ظرفها مشغول کارن. خسته نباشن.
……………………………………
سادوا: دست همه آنها را می بوسیم که صادقانه زحمت می کشن تا عزاداران گرسنه نمانند.

با سلام و ارادت، همیشه بیان نکات از سوی برادر گرامی آزموده منطقی و بر پایه اصول علمی است. در ضمن از تمام این زیبائی که در قاب دوربین عزیزان به نمایش کشیده شد؛ یک دنیا سپاس! عزاداری قبول! یادش بخیر روزهای گرم تابستانی را که بچه بودم و محرم را در بالاده زیبا عزاداری می کردیم به یاد همه جوانان بالادی که عزادار آقا بودند در آن روزها ولی اکنون انشااله متنعم بر سر سفره این خاندان نور باشند! خدا رحمت کند علمداران گذشته بالاده را! واقعا عکسهای زیبایی بود، در پس زمینه هر عکسی می توانی خاطرات گذشته را تداعی کنی . باز هم یک دنیا سپاسسسسسسسسسسسس٫
………………………………………
سادوا: سلام. ما هم یک دنیا سپاسسسسسسسسسسسس از شما داریم.

حسین دهبندی بالادهی گفت

سلام خسته نباشید. تشکر میکنم از وبلاگ تندیس شهادت و از شما آقای آزموده.
گزارش بسیار جالبی بود. فقط خواهشاً عکسهای زیادی رو داخل سایت بذارین چون دانلود میکنم. دوست دارم همه ی عکسهای بالاده رو توی گوشیم داشته باشیم. مرسی از شما.
…………………………………..
سادوا: سلام. بخاطر فضای محدود سایت امکان قرار دادن عکس زیاد در سادوا وجود ندارد. ولی به مناسبت های مختلف، عکس هایی قرار داده و قرار خواهیم داد.

سلام
گویا امسال هم محلی ها در منطقه کاری کردند که ما باید از همین الان برای سال های آینده برنامه ریزی کنیم. یادم نمی رود لحظه با شکوهی که هیات های هر روستا در ورودی امامزاده مثل چشمه سارها به هم می رسند و رودی را تشکیل می دهند و به گرد دریا می چرخند. این از خاطرات دوران کودکی من است و خدا را شکر که امسال با دیدن عکس های سایت های منطقه آن ذهنیت دو باره در من زنده شد.
هیات بالاده هم واقعاً خسته نباشید که حضورشان مایه دلگرمی برای همه هیات ها بود و هنوز هم هست.
…………………………………..
سادوا: سلام امیرجان! این وَرا؟ راه گام بَکاردِه؟ یادی از اِما فقیرون هاکاردِه؟

یاسر توبه بالادهی گفت

سلام به همه ی دوستان
تصاویر زیبایی بود.
ولی دوستان، خدا میدونه که حضور در اونجا (محرم) چه لذتی داره. امیدوارم شما هم با حضورتون در سال های آتی این لذت رو درک کنین.

امیر چهاردهی بالادهی گفت

باسلام خدمت عموی عزیز آقای آزموده
تصاویر زیبایی بود و از طرف خودم از تموم کسایی که باعث شدن مجلس حسینی با زیبایی و نظم و ترتیب خوبی انجام بشه تشکر میکنم
و یک تشکر فراوان از کسانی که توی آشپزخونه کار میکردن. بنده شخصا هیچ کمی و کسری از نظر خوراک، گرم یا سرد بودن مسجد ندیدم. واقعا دست همه شون درد نکنه و عزاداری شون قبول باشه
و آقای آزموده از شما هم برای انتشار این مطالب و درج کردن تصاویر عزاداری حسینی در بالاده در سایت تشکر میکنم.
التماس دعا

سلام خیییییلی دلم میخواد محرم سال بعد بالاده باشم.

سلام
بابت نمایش این عکس ها از شما تشکر کرده ،از همه ی کسانی که چه در بالاده و یا از جاهی دیگه امده بودن و همچنین کسانی که در برگزاری بهتر این عزاداری تلاش کردن تشکر میکنم. امیدوارم همه مردم در زمینه های مختلف زندگی از امام حسین و سایر ائمه از رهنمود های آنها پیروی کنن و فقط محدود به ماه محرد نباشد و باید بدانیم چرا امامان شهید شده و هدف آنها چه بود. امیدوارم هر سالی که می آید بر عزاداران امام حسین افزوده شود.

سلام. خسته نباشید. وب زیبایی دارید.
آقای آزموده زمانی که پدرم شهید شد و شما حتی خبر شهادتش را درج نکردید. از شما ناراحت شدم. ولی شاید کار شما سلیقه ای باشد و اسم هرکس را درج نمی کنید و این سیاست کاری شما باشد.
مشکلی نیست ولی این رسمش نیست خودم برای پدر شهیدم یک سایت طراحی می کنم و افتخارم می کنم که پدرم شهید شده است و دوباره از تمام افراد منطقه دوسرشمار و دهستان مهروان نکا و روستای زرندین که در تشیع و مراسمات حاضر بودند تشکر می کنم و امیدوارم در شادیشان شرکت کنیم.
یک پیشنهاد داشتم که بعید است قبول کنید. در قسمت پیوندها سایت مناطق هزار جریب بهشهر و نکا را نیز قرار بدهید جالب می شود.
با آرزوی موفقیت شما/ محمد بابادوست
………………………………………….
سادوا: جناب محمددوست عزیز سلام.
۱ . درج نکردن خبر درگذشت یا شهادت پدر گرامی تان در سایت سادوا بخاطر این بوده که این سایت متعلق به روستای بالادهست، اما اگر بستگان متوفای غیربالادهی از ما تقاضا کنند و آن شخص نیز به نوعی با بالاده،انجمن فرهنگی سادوا، گروه کوهنوردی سادوا و سایت سادوا مرتبط بوده باشد حتماً خبر درگذشت عزیزانشان را درج می کنیم.
در رابطه با درگذشت پدر گرامی تان که فرمودید جزو «شهدا» می باشد همان زمان با دوستان ستاد یادواره تماس گرفتم و درخواست کردم چنانچه ایشان طبق قانون بنیاد شهید، «شهید» محسوب می شوند به ما هم اعلام کنند تا نامشان را زین پس در شمار شهدا بحساب آوریم که هنوز پاسخی نگرفته ام.
امیدوارم با این توضیحات از بنده دلگیر نباشید.
ضمناً گنجاندن لینک سایت هزارجریب بدلیل عدم ارتباط قومی، جغرافیایی، منطقه ای و … در سایت سادوا مقدور نمی باشد، مگر اینکه به نوعی ارتباطی با بالاده داشته باشند….

به ما که رسید سایت مال بالاده. اتفاقاً دوستان ستاد شهدا شما هم مثل شما سلیقه ای عمل می کنند چون خود اداره بنیاد شهید نکا پدرم را شهید حساب کردند و طبق قانون بنیاد شهید، «شهید» محسوب می شوند.
باید پیش خدا شهید باشه. تازه اصلاً برایمون مهم نیست توی یادواره عکسش باشه یا نباشه.
حاج منصور بابادوست اولین شهید روستای دوراب نکاهست و مردم دوراب طبق قانون بنیاد شهید، ایشان را شهید حساب می کنند. برای همیشه خدا حافظ. با آرزوی موفقیت شما.
………………………………………
سادوا: جناب بابادوست عزیز٫ خبر درگذشت یک فرد را حداکثر تا یکی دو روز بعد از مرگش می توان بعنوان «خبر» در سایت سادا منتشر کرد. ما به هیچ عنوان سلیقه ای عمل نمی کنیم بلکه بر اساس سیاست های انجمن فرهنگی سادوای بالاده عمل می کنیم و امیدوارم بقول حضرتعالی، « دوستان ستاد شهدای ما » نیز به این انتقاد به حق شما جوابی مناسب بدهند.
قبلاً هم گفتم که سادوا، سایت روستای بالاده است و در رابطه با درگذشت پدر گرامیتان نیز ما نمی توانستیم اعلام نظر کنیم که «شهید» است (یعنی در حیطه وظیفه و اختیارات ما هم نیست) اما وقتی که بنیاد شهید نکا می گوید «شهید» هست ما نیز به دیده منت قبول داریم و به ایشان افتخار می کنیم. خداوند روحش را با شهدا همنشین کند.
امیدوارم دوباره سایت سادوا را ببینید، چون برای ما به هیچ وجه زیبنده نیست که شما با سایت سادوا خداحافظی کنید.
ارادتمند شما/ عین اله آزموده/ مدیر سایت سادوای بالاده