درخواست برای پیدا کردن اصل و نسب یک خانواده بالادهی- بخش نخست/ مهاجرت و کوچ جزیی از سیر تکاملی زندگی بشری محسوب می شود و در طول تاریخ نیز اقوام و خانواده های زیادی در گوشه و کنار دنیا از وطن و زادگاه خود هجرت کرده اند که بعضی دوباره به زادگاه خود برگشتند، عده ای  در گذر زمان هویت قومی و بومی خود را از دست داده و برای همیشه زادگاه خود را به فراموشی سپردند و اما عده ای پس از گذشت سالها، دوباره به دنبال اصل و نسب و وطن خویش می گردند.

روستای بالاده با داشتن طایفه ها، خانواده ها و جمعیت زیاد از آن دسته روستاهایی است که تقریباً ۹۹% خانواده های آن به دشت مازندران و شهرها و روستای دیگر مهاجرت کرده اند و البته خانوداده هایی نیز هستند که بخاطر عدم برگشت دوباره و تغییر نام خانوادگی شان دچار نوعی سر در گمی شده و از خود می پرسند که بالاده کجاست؟ ما متعلق به کدام خاندان و طایفه هستیم؟ بستگان ما چه کسانی هستند؟ و پرسش هایی دیگر. و این افراد بسیار مایل هستند اصل و نسب خود را پیدا کرده و بار دیگر خود را بالادهی بدانند. بعضی از این خانواده ها در سال های گذشته به بالاده برگشتند ولی بعضی دیگر هم چنان به دنبال هویت خانوادگی خود می گردند. تاکنون چهار خانواده با سایت سادوا تماس گرفته و اعلام کرده اند به دنبال بستگان خود در بالاده می گردند که خوشبختانه خاندان قاسم پور (منتسب به شهید محمد قاسمپور) از  طایفه توبه  ای های بالاده موفق به پیدا کردن بستگان خود شده اند. هم چنین در مرداد ۱۳۹۰ آقای سیدمهدی ساداتی از ۳۲ سال موفق شد خانواده خود را در بالاده پیدا کرده و به آغوش گرم خانواده خود برگردد. (لینک خبر: فرزند بالاده پس از ۳۲ سال به آغوش خانواده برگشت)

یکی دیگر از این افراد جستجوگر، آقای «احمد میدانی» می باشند و چند سالی هست به دنبال اصل و نسب و فامیل خود در بالاده می گردند. ایشان چندین بار با مدیر سایت سادوا تماس گرفته و ابراز داشتند که بالادهی هستم و به دنبال خاندان و طایفه خود می گردم و درخواست کمک کرده اند. در یکی از نامه های خود نوشتند:

« من احمد میدانی کارشناس ارشد امور بیمارستان ها و شاغل در بیمارستان زارع ساری می باشم. فرزند مرحوم حسین و ۵۰ سال از عمرم گذشته است. پدرم را که متولد ۱۳۰۱ و کارمند شیر و خورشید سابق در ساری بود در سال ۱۳۵۹ یعنی وقتی که سن ۱۷ ساله بودم از دست دادم. نام پدربزرگم  قاسم و مادربزرگم فاطمه هست. از موقعی که خود را شناختم فکر می کردم پدرم بچه روستای همت آباد ساری می باشد و همت آباد را روستای خودم می دانستم و در حال حاضر نام  تنها بازمانده خاندان پدری ام یعنی عمویم “حسن منتظرهمت آبادی” می باشد و پدرم فامیلی خویش را عوض کرده و “میدانی” را انتخاب کرده بود و بعدها متوجه شدم پدرم نیز متولد بالاده می باشد و  پدر و عمویم در جوانی از بالاده مهاجرت کردند. متاسفانه چون من نوجوان بودم نتوانسته بودم اطلاعات بیشتری از پدرم بگیرم. چندین بار به بالاده آمدم و حتی روز بزرگداشت شهدای بالاده با راهنمائی آقای چهاردهی از پیرمردها پرس و جو نمودم اما نتوانستم هویت واقعی خانواده خویش را پیدا کنم و ناامید شدم. الآن خود را بالادهی بی هویت می دانم و خیلی دوست دارم فامیل هایم را پیدا کنم. وقتی تاریخ، وقایع هزاران سال قبل بشریت و زمین را هویدا می کند در تعجبم چگونه من نمی توانم یک نسل گذشته خویش را پیدا کنم؟ آیا من فقط یک عمو داشتم؟ بقیه فامیل و اصل و نسب من چه کسانی هستند و کجا زندگی می کنند؟ اینها معماهائیست که تا گور مرا آزار خواهد داد. لطفا در سایت سادوا و نیز در مراسم مختلف و همایش ها اعلام فرمائید شاید کسی این دوبرادر (حسین و حسن ) فرزندان قاسم و فاطمه را شناسائی کند. متشکرم. احمد میدانی»

آقای میدانی هم چنین عکسی از پدر و خانواده خود برای سایت سادوا فرستاده اند.

زنده یاد حسین میدانی پدر احمد میدانی

زنده یاد حسین میدانی

خانواده آقای میدانی ( سادوا: این عکس احتمالاً در سال ۱۳۴۴ یا ۱۳۴۵ گرفته شده است)

***

سایت سادوا از تمامی بالادهی های عزیز درخواست دارد تا از بزرگان خانواده خود در این باره پرس و جو نموده و ما را از اطلاعات دریافتی خود با خبر سازند تا در اختیار آقای میدانی قرار دهیم.

آیا به این اندیشده اید که « شاید خانواده میدانی از بستگان ما باشند؟ ». پس ما هم یاری شان کنیم تا با پیدا کردن بستگان شان بار دیگر به آغوش بالاده باز گردند.

ایمیل سایت سادوا:  sadva86@gmail.com

ایمیل آقای میدانی:  elherd2003@yahoo.com

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

یوسف گمگشته باز آیدبه کنعان غم مخور
کلبهٴ احزان شود روزی گلستان غم مخور

سلام. مثالی داریم که جوینده یابنده هست . …. چون کوبی دری / عاقبت زان در برون آید سری. امیدواریم که این آقا بتواند اقوام خودش را پیدا کند.

احمد عزیز این علاقه و عشق شما به سرزمین پدری ستودنیست . من فکر میکنم اداره ثبت احوال میتونه کمک خیلی خوبی باشه برای پیدا کردن اسناد و مدارک لازم. اگه دوست داشتین من میتونم دوستانی رو در اونجا به شما معرفی کنم که با مراجعه به اسناد قدیمی احتمالا سر نخ های مهمی از شناسنامه اولیه ابوی مرحوم شما به دست بیارن.
اگه مایل بودید ایمیل تماس منو از جناب آزموده بخواهید. خیلی خوشحال میشم اگه بتونم کمکی بکنم.

آقا بهزاد.
منتظر راهنمائیتان هستم هرچه دستور دهید اجرا میکنم. کدام اداره ثبت احوال و پیش چه کسی بروم؟
متشکرم

انجمن فرهنگی سادوا گفت

سادوا: جناب آقای میدانی. با سلام.
پیرو این درخواست، جناب آقای قاسمعلی کهن روز بالادهی سردفتر اسناد رسمی ۱۶۱ بهشهر نیز اطلاعاتی مستند در این باره جمع آوری نموده اند که مدیریت سایت سادوا با سپاس فراوان از جناب کهن روز عزیز و به دلیل شخصی بودن این اطلاعات، عیناً آن را برای شما ایمیل نموده است.
امیدواریم این اطلاعات برای شما و خانواده گرامی تان مفید واقع شود.

حسین دهبندی بالادهی گفت

سلام. فامیلی مادربزرگ آقای میدانی چیه؟

احمد آقا, لطف کنید از طریق آقای آزموده به من ایمیل بزنید یا ایمیل خودتون رو از طریق ایشون به من بدید, که من بتونم شما رو به دوستان معرفی کنم.
………………………………………………….
سادوا: جناب بهزادپور سلام. ایمیل شما را به جناب آقای میدانی داده ام. حتماً با شما تماس خواهند گرفت. ایمیل آقای میدانی نیز در انتهای مطلب درخواست شان در سایت سادوا آورده شده است.

قاسمعلی کهن روز بالادهی سردفتر اسناد رسمی 161بهشهر گفت

سلام آقای آزموده. لطفا مطالب ارسالی اینجانب را برایم ایمیل بفرمائید.
…………………………………….
سادوا: سلام جناب آقای کهن روز عزیز٫ اطاعت امر کرده و ایمیل نمودم.

با سلام
ممکنه ایمیل آقای بهزاد پور را داشته باشم یا از اینطریق پیغام دهم منتظر راهنمائی ایشان به اداره ثبت و احوال می باشم.
……………………………………………….
سادوا: ایمیل آقای بهزادپور به نشانی ایمیل شما ارسال شد.

آقا بهزاد. هنوز منتظرم
منتظر راهنمائیتان هستم هرچه دستور دهید اجرا میکنم. کدام اداره ثبت احوال و پیش چه کسی بروم؟
متشکرم.
………………………………………………..
سادوا: جناب مبدانی عزیز سلام. مراتب فرمایشات شما را برای جناب بهزادپور ایمیل کردم. امیدوارم به زودی خبرهای خوبی برای پیگیری به شما بدهد.

جناب میدانی عزیز٫
پیام شما از طریق جناب آزموده دریافت شد. حتما امروز از طریق تلفن به ساری موضوع رو پیگیری میکنم. برای تاخیری که ایجاد شد معذرت میخوام.

جناب آقای میدانی.
شماره تلفن و نام رو براتون ایمیل کردم. امیدوارم مشکل حل بشه. سلامتی شما رو آرزو دارم.

سلام آقا بهزاد
ممکنه یه بار دیگه برام ایمیل کنید
برادرم فوت کرد نتوانستم تحقیقاتمو ادامه دهم
elherd2003@yahoo.com