چهاردانگه نیوز و نفسی بهاری/ در باره تغییر دامنه سایت به ir. - با فرا رسیدن بهار و نفس دوباره زمین و موجودات زنده، گاهی موجودات غیر زنده هم نفسی تازه می کشند و زندگی نویی را شروع می کنند. پایگاه خبری چهاردانگه نیوز هم که دو سال و نیم از حیاتش می گذرد این روزها همگام و همراه بهار طبیعت گشته و رنگی دیگر به خود گرفته و در زایش دوباره بهار به پوست اندازی مشغول شده است.

از نخستین روزهای راه اندازی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز و بنا بر مشکلاتی که مشهود بوده و هست، آن گونه که سزاوار بخش محروم چهاردانگه بوده، نتوانستیم در عرصه اطلاع رسانی انجام وظیفه نماییم. بخشی از مشکلات به مدیران سایت بر می گردد که با دست خالی و بی هیچ پشتوانه محکم و مطمئنی از سوی مسئولان چهاردانگه و سایر همکاران عرصه مجازی، هم چنان خود را موظف به ادامه فعالیت می دانند ولی نتوانسته اند به خوبی انجام وظیفه نمایند. بخش اصلی مشکلات اما به همکاری نامطمئن شرکت های پشتیبان اینترنتی در قالب بندی و مدیریت سایت می باشد که متاسفانه مدتی است گریبان ما را نیز گرفته است. در ابتدا قالب چهاردانگه نیوز توسط یکی از شرکت های طراحی سایت از شهر تهران طراحی و پیاده سازی شده بود که متاسفانه به دلیل بسیاری از مشکلاتی که از جانب این شرکت به ویژه از لحاظ مالی بر ما تحمیل شده بود، تصمیم مدیریت پایگاه خبری چهاردانگه نیوز بر این شد تا این پایگاه بر روی یکی از سرورهای مازندران قرار داده شود و برای این منظور طراحی مجدد این پایگاه خبری را به شرکت « مازندنت » به سرپرستی آقای موسی علی اکبری که سایت های بسیاری را در مازندران طراحی و پیاده سازی کرده اند که مهمترین آن وب سایت «استانداری مازندران» است، سپرده شد. در کمال ناباوری و تعجب و از حدود سه الی چهار ماه پیش تاکنون آقای علی اکبری به هیچ یکی از راه های ارتباطی که ما از ایشان سراغ داشته ایم و از آن طریق با ایشان تماس گرفته ایم پاسخی ندادند و با وجود اینکه نام کاربری و رمز عبور ورود به کنترل پنل هاست را نیز تغییر داده بودند دست ما برای ورود به هاست به هیچ جا بند نبود! در واقع مشکلاتی که در این چند ماه گذشته گریبان مدیران پایگاه خبری چهاردانگه نیوز را گرفته بود بخش اعظم آن متوجه مسئولان شرکت مازندنت و به ویژه آقای موسی علی اکبری است.

این گونه شرکت ها علی رغم وظیفه قانونی و اخلاقی که در قبال دریافت پول جهت پشتیبانی فنی و امنیتی از سایت ها بر عهده می گیرند، از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی نموده و سایت هایی چون چهاردانگه نیوز که خبررسانی جزو وظایف ذاتی آنها می باشد، را دچار مشکل و وقفه های پیاپی کرده و به ناچار و به هر دری که بزنیم، متاسفانه این مدیران شرکت های پشتیبان اینترنتی هستند که همچنان بر اسب بی مسئولیتی خود سوار هستند و ما پیاده به دنبال شان باید بدویم.

به دلایلی که عنوان کردیم، مدتی بود که بخش مدیریت و یادداشت سایت چهاردانگه نیوز و بخش های دیگری از آن مشکل داشت و شرکت پشتیبان نیز هیچ گونه همکاری با ما نمی کرد و مدیران سایت چهاردانگه نیوز نیز به این نتیجه رسیدند که میزبان سایت را تغییر داده و دامنه سایت را از com. به ir. تغییر داده تا ضمن برطرف شدن مشکل پشتیبانی، به ساختار و قالب بندی شکیل تر و زیباتری دست یابند.

از ابتدای سال ۱۳۹۳ نشانی اینترنتی سایت چهارداگه نیوز به www.4dangehnews.ir  تغییر یافت و البته همچنان با وارد کردن آدرس قبلی یعنی www.4dangehnews.com به دامنه ی جدید هدایت خواهید شد. امیدواریم با همکاری مسئولان محترم بخش چهاردانگه از جمله جناب امینی بخشدار گرامی، مدیران و روابط عمومی های ادارات، مدیران سایت ها و وبلاگ های اطلاع رسانی و روستایی، مدیران انجمن های فرهنگی و سایر دلسوزان چهاردانگه بتوانیم وظایف اطلاع رسانی خود را به نحوی بهتر از گذشته انجام دهیم. چهاردانگه نیوز متعلق به چهاردانگه بوده و نیازمند یاری همه چهاردانگه ای هاست.

 بهار زندگی تان همیشه و همواره سبز و با طراوت باشد.

 با احترام. مدیران سایت چهاردانگه نیوز: عین اله آزموده (روستای بالاده) – علی نظری (روستای پایین ده)  و سیدمحمدعلی قادری (روستای ارا)

نقل از پایگاه خبری چهاردانگه نیوز

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

بیخبر بودم که داشتن یه سایت ساده این همه گرفتاری داره! بازگشایی مجدد رو تبریک میگم!
………………………………………….
سادوا: سلام. سپاس از تبریک شما.
تازه کجایش را دیدید؟ هزار و یک مشکل دیگر را نگفته ایم تا خاطر مبارک دوستان آزرده نگردد.!!