اطلاعیه برگزاری پیاده روی خانوادگی بالاده/ به مناسبت میلاد امام زمان (عج)، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی بالاده از سوی پایگاه مقاومت بسیج شهدای بالاده برگزار می شود. جزئیات این اطلاعیه که در وبلاگ پایگاه مقاومت بسیج شهدای بالاده درج شده، به شرح زیر می باشد:

زمان : روز پنج شنبه مورخه ۱۵/۴/۱۳۹۱ ساعت ۷ صبح

مکان : از روستای بالاده تا امامزاده میرافضل روستای تیله بن

جوایز : ۱٫ کمک هزینه سفر زیارتی کربلای معلی برای یک نفر ۲٫ یک دستگاه دوچرخه  ۳٫ ده ها دستگاه لوازم خانگی و …

ملاحضات: ۱٫ جهت شرکت در پیاده روی و قرعه کشی نسبت به اخذ بلیط اقدام نمائید. ۲٫ جهت دریافت بلیط به رابطین مربوطه در هر روستا مراجعه فرمائید. ۳٫ جهت اطلاع از لیست رابطین با شماره ۰۹۱۱۳۵۴۳۸۱۴ تماس حاصل فرمائید.

 سادوا: یکی از مسئولان بسیج بالاده اعلام کردند که رابطین ثبت نام در محله زیروان بهشهر (برای ثبت نام از زیروان و بهشهر)، روستای للـه مرز، روستای یکه توت و روستای تروجن (شهید آباد) بهشهر و روستای سمسکنده ساری مستقر هستند و شرکت برای همه اهالی روستاهای منطقه دوسرشمار ( بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل و واوسرنو بخش چهاردانگه ساری) آزاد است.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۲ تیر ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

آقای آزموده چرا ما نباید قبول کنیم امامزاده میرافضل مال تیله بن نیست بلکه متعلق به همه اهالی منطقه دوسرشمار است؟ نمونه اینکه در جلسه ای که در زیروان در رابطه با بنای امام زاده برگزار شد از هر روستا دو نفر به عنوان هیئت امنا انتخاب شدند.
…………………………………..
سادوا: سلام جناب نظری. در باره موضوعی که فرمودید صد در صد حق با شماست. همه مردم منطقه دوسرشمار به امامزاده تیله بن ارادت دارند.
اما در باره جلسه زیروان و انتخاب دو نفر از هر روستا بعنوان هیئت امنا، بنده صد در صد بی اطلاع هستم.
لطفاً اگر اطلاعات بیشتری دارید ما را نیز در جریان بگذارید.

سیدمحمدعلی ساداتی بالادهی گفت

سلام آقای آزموده عزیز مدیر محترم انجمن فرهنگی سادوا
در باره اطلاعیه راهپیمایی چند تا نظر دارم :
۱٫ در یک جایی مثل بالاده که سخت محتاج یک قران و دوزار پول هستیم تا به امور روستا مثل آب و خانه بهداشت و زباله ها و … رسیدگی کنیم، هزینه هایی مثل جوایز این راهپیمایی از چه کانالی تامین می شه؟ آیا بهتر نیست اینگونه هزینه های کلان و جایزه دو سه میلیون تومانی که هیچ سودی هم برای مردم روستای ما نداره جز همون هشت ده نفری که جایزه مفتکی می گیرن!! را صرف امور عمرانی کنیم؟
۲٫ این راهپیمایی بدون جایزه هم می تونست برگزار بشه و اگر بچه های بسیج می خوان کار فرهنگی بکنن، که روش اش این نیست. اینکه یک نفر از بالاده تا امامزاده میرافضل را قدم بزنه و یک جایزه یک میلیونی را صاحب بشه و یا یکی دیگه با ۱۰۰ متر راهپیمایی از تیله بن تا امامزاده، سفر کربلا اسمش در بیاد و یا بچه ای فلان لوازم خانگی را برنده بشه،‌ اسمش کار فرهنگی نیست بلکه باعث می شه مردم به همه کارهای فرهنگی و برای شرکت در همایش های فرهنگی اون منطقه که اتفاقاً با هزار و یک مشکل برگزار می کنین، به چشم جایزه گرفتن نگاه کنن.
۳٫ آیا بچه های بسیج با انجمن سادوا هماهنگی نکردن تا این راهپیمایی در روز « دوستی با طبیعت » که یک روز بعد از یادواره توسط شما برگزار می شه، یک جا بشه تا هم تاثیر بیشتری داشته باشه و هم اینکه مردم بیشتری شرکت می کردن؟
۴٫ چرا بسیج همه روستاهای منطقه در این کار حضور ندارن و فقط بچه های بسیج بالاده مجری این کار شدن؟
ممنونم که حوصله بخرج می دید و نظرات را می خونید و جواب می دید.
……………………………………..
سادوا: سلام جناب آقای سیدمحمدعلی ساداتی بالادهی / از اعلام نظرتان نسبت به این موضوع سپاسگزارم. جواب هایی را بنا بر اطلاعات خودم و به ترتیب سوالات، خدمت شما و خوانندگان سایت سادوا ارائه میدهم. امید که قانع شوید.
۱٫ بالاده واقعاً دچار کمبود سرانه بودجه است و ذخیره ریالی آن برای روزهای اضطراری در واقع صفر است. نه منبع درآمدی داریم و نه از محل بودجه سرانه دولتی چیزی به روستای ما تعلق می گیرد. لذا اکثر مواقع از راه کمک های مردمی و برای خیرات اموات است که پولی جمع می شود./ منبع تامین بودجه جوایز این راهپیمایی را نمی دانم.
۲٫ به نظر من، این راهپیمایی بدون جایزه هم می توانست برگزار شود. در اینگونه راهپیمایی ها که برنده و بازنده ای ندارد بهتر است جوایز کوچک و زیاد و به تعداد شرکت کنندگان و فقط برای قدردانی از حضور در این راهپیمایی داده شود و نه اینکه جایزه بزرگ را بردن، هدف و انگیزه اصلی شود و شرط حضور در این برنامه ها و جایزه دادن و جایزه گرفتن به یک عادت تبدیل شود. اگر در آینده این برنامه یکبار بدون جایزه باشد مطمئناً انگیزه ای هم برای شرکت مردم وجود نخواهد داشت ( این یک اصل در روان شناسی اجتماعی است که به « شرطی شدن » معروف است. یعنی شرط انجام کاری، گرفتن پاداش و یا همان جایزه است و اگر پاداشی نباشد کاری هم انجام نخواهد گرفت). لازم به ذکر است که انجمن فرهنگی سادوا در مراسم روز « دوستی با طبیعت » در تاریخ هشتم مرداد سال ۱۳۸۹ که حدود ۶۰ نفر از اهالی روستاهای منطقه دوسرشمار به چهارنو صعود کرده بودند، در پایان برنامه به همه آنها لوازم ورزشی مثل تنیس و راکت و توپ فوتبال و لباس و شورت ورزشی هدیه داده شد. برای خواندن و دیدن تصاویر آن کوهپیمایی و جوایز آن، لطفا این عنوان را در گوگل سرچ کنید: « صعود به ارتفاعات رشته کوه ۲۸۸۲ متری چهارنو در « روز دوستی با طبیعت » ۸/۵/۱۳۸۹ »
۳٫ من اولین بار از طریق خواندن اطلاعیه راهپیمایی در سایت بسیج بالاده متوجه این موضوع شدم و اعضای بسیج شاید لازم ندانستند با ما مشورت کنند.
۴٫ علت عدم مشارکت بسیج همه روستاهای منطقه در این راهپیمایی، به نظرم اختلافاتی است که بین بسیج بالاده و بسیج روستاهای دیگر منطقه از سال ها قبل وجود دارد و آنها مایل هستند مستقل عمل کنند. سال گذشته نیز بسیج بالاده از حوزه بسیج تلمادره جدا و به حوزه کیاسر پیوست ولی بسیج دیگر روستاهای منطقه تابع تلمادره هستند و … / در این راهپیمایی اما اهالی تیله بن با شربت و شیرینی از راهپیمایان پذیرایی خواهند کرد.
سایت سادوا در سال گذشته در دو سه پست مطلب مفصلاً به موضوع بسیج منطقه دوسرشمار و بالاده پرداخته است.

سلام جناب آزموده
به نظرم بهتر است کارهای روستای بالاده به شاخه های مختلف تقسیم بندی شود و هر کسی و گروهی کار خودش را انجام بدهد تا زودتر به نتیجه برسیم:
- شورای محل: کارهای عمرانی و پیگری های اداری و ارتباط با بخشدار و دیگر اموری که جزو وظایفش هست.
- بسیج محل تامین: امنیت و موضوعات نظامی.
- روحانیت: وظایف دینی و مذهبی و مدیریت توانمندی های مردم برای بهره گیری بهتر در امور بالاده.
انجمن فرهنگی سادوا: کارها و برنامه های فرهنگی، سایت، فعالیت های هنری و اطلاع رسانی و زیست محیطی.
- مدیران و کارمندان شاغل در ادارات ساری: پیگیری کارهای روستا در ادارات استان مازندران.
- مدیران پیشکسوت بالادهی مثل مهندس اصغر قربانی و مهندس یدالله دهبندی و علی کاردگر و صالح کاردگر و دیگر مدیرانی که سال ها مدیران موفقی هم بودند: مدیریت و برنامه ریزی امور روستا.
- مردم: هم مشارکت و حضور و هم انتقاد و پیشنهاد و نظارت. که می تواند خیلی هم موثر باشد،‌ خلاصه اینکه اگه هر کدام از افراد بالاده به کار و تخصص خودشان مشغول بشوند و همه یک مدیریت واحدی داشته باشند خیلی بهتر است و کارهای بالاده سر و سامان پیدا خواهد کرد.
من هم با سوالات آقای ساداتی موافقم و به نظرم به نکات ظریفی اشاره کردند. از شما هم که با دقت و حوصله به سوالات جواب دادید ممنون هستم.
…………………………………
سلام جناب آقای کاردگر/ از لطف شما سپاسگزارم. دیدگاه شما قابلیت عملی شدن را دارد ولی متولی و باعث و بانی قوی و مدبری می خواهد. نمی دانم در حال حاضر کسی در بالاده زحمت گردهمایی اولیه مردم و نخبگان و مدیران و روحانیون محل را در یک مکانی و یا همایشی تقبل می کند تا انجمن فرهنگی سادوا هم در کنارش باشد و این موضوعات را مطرح کند؟

سیدمهدی موسوی تیله بنی گفت

سلام خدمت همه افراد زحمتکش در سایتهای روستاها بلاخص سایت بالاده. بااحترام نسبت به نظر آقای نظری راجع به امامزاده، به هیچ عنوان هیئت امنا افرادی خارج از روستای تیله بن نیستن. اگر افرادی در تصمیمات نقش دارن برای کمک به ساخت بنای امامزاده هستن نه هیئت امنا. بعد سادات تیله بن خادمان امامزاده اند متعلق به ساداته.