«یاسر خاسب» با «کافکا» در جشنواره تئاتر عروسکی تهران/ نقل از خبرگزاری برنا، یاسر خاسب به بازیگران «سوسک می شود» نوشتۀ آرش پارسا پور براساس رمان مسخ اثر فرانتس کافگا برای اجرا در جشنواره تئاتر عروسکی تهران- مبارک اضافه می شوند. آزاده انصاری (کارگردان تئاتر) با اعلام این خبر گفت: براساس برداشت آرش پارسا پور، «مسخ» اثر فرانتس کافگا شخصیتی با نام گرگین در متن تعریف شده که بنا به دلایلی تصمیم گرفتیم یاسر خاسب از هفتۀ آینده برای ایفای این نقش به گروه بازیگران اضافه شود. بر همین اساس پیشنهاد خود را با ایشان مطرح کردیم و موافقت های مورد نظر صورت گرفت، کارگردان نمایش «ماکاندو» درخصوص دلایل انتخاب خاسب برای این نقش اظهار داشت: به دلیل اینکه خاسب توانایی های خاص جسمی دارد، برای این نقش انتخاب شد.

نقش دربارۀ آدمی است که سوسک می شود و چون بیشتر این نمایش در جریان تمرین به دست می آید، فعلاً نمی توانم دقیق بیان کنم که چه انتظاراتی از او خواهیم داشت، اما قطعاً میزانی از توانایی نیاز است که بسیاری توان انجام آن را ندارند.

انصاری با تأکید بر اینکه بالا بردن توانایی های جسمی یکی از نیازهای اساسی این روزهای تئاتر کشور محسوب می شود، گفت: بخشی از نمایش «سوسک می شود» بر عهدۀ عروسک گردان ها و عروسک ها قرار دارد و بخشی هم توسط بازیگران زنده اجرا می شود، اما به طور کل افرادی مثل یاسر خاسب که از توانایی های ویژۀ بدنی برخوردار باشند، در تئاتر کشور بسیار اندک هستند و من امیدوارم که کاستی برطرف شود.

براساس این گزارش فرزین محدث، سهیل ساعی، افشین زمانی، سهیلا باجلان به همراه یاسر خاسب جمع بازیگران و عروسک گردانان نمایش «سوسک می شود» را تشکیل می دهند.

انصاری این نمایش را برای اجرا در قالب پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک به دبیری مرضیه برومند آماده می کند.

…………………………………..……………………………………

 سادوا: یاسر خاسب، فرزند شهید عبدالخالق خاسب، اهل روستای بالاده و اکنون ساکن تهران هستند. وی از کارگردانان و بازیگران مطرح و بین المللی تئاتر کشور بوده و تاکنون اجراهای فراوان و موفقی در تئاتر ایران و کشورهای جهان و با کارگردانان مشهور چندین کشور، کار مشترک انجام داده است. ایشان سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» هستند. 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
ساداتی تیله بنی گفت

سلام خدا قوت . آرزوی موفقیت و تندرستی برای تمام فرزندان منطقه دوسرشمار وبخصوص فرزندان شاهد دارم .

با سلام و عرض ادب و یه خسته نباشید به عمو عین الله عزیز و تبریک به آقا یاسر بخاطر موفقیتهای اخیرش، ای کاش فرصتی دست می داد تا یاسر عزیز توانایی های خودش رو در معرض دید علاقمندان این رشته در منطقه دوسرشمار و بخصوص بالاده ایها قرار می داد.
آقا یاسر! شک ندارم با تلاشی که در این رشته انجام دادی و همچنان ادامه میدهی هر روز قله های موفقیت رو فتح خواهی کرد.
……………………………………
سادوا: سلام جناب خاسب عزیز٫ آقا یاسر از هنرمندان بزرگ عرصه تئاتر ایران هستند که مرزهای کشور را هم در نوردیدند. قبلاً با ایشان در مورد اجرای نمایشی در بالاده صحبت کرده ام و قول مساعد هم داده اند. اما مشغله های کاری و هنری ایشان هنوز این افتخار را نصیب ما نکرده است و پیگیری خواهیم کرد هر چه زودتر یک نمایش در بالاده نیز اجرا نمایند.