جناب آقای عین اله آزموده مدیر محترم انجمن فرهنگی سادوا. با سلام و احترام، خواهشمند است لطف فرموده و یادداشت ذیل را در سایت مرقوم بفرمایید. ابتدا لازم است از آن دسته از عزیزانی که در واکنش به دل گویه های بنده در باره «پیرشکوه خاله» اظهار لطف کردنده اند، تشکر نمایم. و اما در پاسخ به تصحیح آنچه آقای مهندس شکر آتنی مفرد عزیز در بخش یادداشت مطلب «به یاد پیرشِکوه، خاله مهربان بالاده در روزگار گذشته» نوشته بودند، لازم است توضیح مختصری بیان کنم.

عزیز گرامی جناب مهندس شکر آتنی مفرد. با سلام. از اینکه در تکمیل دل گویه های بنده به دو نکته مهم اشاره و تصحیح فرمودید، نهایت سپاس را اعلام می دارم.

از جنابعالی و برادرتان محمدآقا انتظار داریم که یکی از بهترین دستمایه ها و دل گویه های خود در باره مادربزرگتان زنده یاد «رجب فاطمه» که اگر اغراق نباشد، از شیرزنان و راویان بی نظیر تاریخ شفاهی منطقه ما بودند و عمده اطلاعات روایت شده توسط آن مرحومه در زمینه های تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و هنری  بی شک در قالب کتابهایی باید نوشته شود، را گردآوری کرده و با انتشار در سایت سادوا، به اطلاع عموم برسانید.

ولی فعلا از شما عزیزانم انتظار دارم در معرفی مرحومه رجب فاطمه که سینه اش گنجینه اسرار و مخزن اطلاعات فرهنگی و هنری و رخدادهای گران قیمت بود و حتی به جرات می توان گفت که آن مرحومه از نادرترین زنان آگاه به زمان و پیر خردمند بودند، همت نمایید و آنچه شما و خانواده محترم خاصه مادر گرامی نجیبه خاله عزیز می دانند و دستمایه نوشتن موضوعات ارزشمندی است را به رشته تحریر درآورید تا همه، به ویژه جوانان بدانند که به گزاف سخن نگفته ام.

نیز از سروران گرانقدر منطقه اعم از زنان و مردان باسواد و قلم بدست – که خدا را شکر، کم نیستند – از باب اولین تجربه هم که شده، از نوشتن ناگفته های فراوانی که تاکنون بیان آن مغفول مانده، کوتاهی نفرمایند.

*****

و اما همانطور که جناب مهندس علیرضا صادقی فر در یکی از نوشته های خود در سایت انجمن فرهنگی سادوا با عنوان «سایت سادوا، فرصتی مناسب برای امروز بالاده» تاکید فراوان داشتند، انتظار داریم که کمی از فشارهای وارده بر جناب آزموده عزیز مدیر سایت سادوا که در واقع نوشتن اکثر قریب به اتفاق مطالب و زحمات سایت را تاکنون به تنهایی بر دوش کشیده اند، کم شود و لازم است همه عزیزان بالادهی بذل محبت در همراهی با آزموده عزیز نمایند.

امیدوارم امسال شاهد شکوفایی جوانان و سایر افراد در زمینه بیان و نوشتن دل گویه هایشان باشیم. بدون شک کم نیستند جوانان عزیزی که توانایی نوشتن مطالب علمی، ادبی، تاریخی و … را دارند. درخواست دارم به عرایض ما اعتنا و اعتماد کرده و خود را دست کم نگرفته و محک بزنید.

سایت انجمن فرهنگی سادوا چشم به راه یاری همه شما عزیزان می باشد.

دوستدار شما: علی کاردگر. عضو شورای انجمن فرهنگی سادوای بالاده

………………………………………………………………..

سادوا: از جناب آقای کاردگر عضو محترم شورای انجمن فرهنگی سادوای بالاده برای یادآوری حمایت محتوایی از سایت سادوا بسیار سپاسگزاریم. همه ما نیک میدانیم که امروز هر گونه فعالیت فرهنگی و بازیابی و رشد هویت فرهنگی به ویژه در سطح روستای بالاده نیازمند همگرایی و حمایت همه اهالی به ویژه نسل جوان و تحصیلکرده در ثبت و نگارش و انتشار مطالب شفاهی گذشتگان است و شوربختانه هر ماه و هر هفته شاهد از دست دادن یکی از کهنسالان گرامی بالاده هستیم بی آنکه گنجینه خاطرات و دانسته های شفاهی آنان را ضبط کرده باشیم.

امیدواریم و انتظار داریم فرمایشات جناب کاردگر برای همه ما روزنه ای باشد به دریای بیکران خاطرات و ناگفته های بزرگسالان بالاده و منطقه دوسرشمار.

با احترام/ عین اله آزموده. مدیر سایت سادوا

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲ شهریور ۱۳۹۴