نگاهی دوباره به شورای اسلامی بالاده/ بخش دوم: ارائه گزارش عملکرد سالانه / در دو سال و نیم گذشته که شورای اسلامی جدید بالاده متشکل از خانم سکینه چارده، آقایان سیدفخرالدین ساداتی و سیدرسول هاشمی مسئولیت امور بالاده را بر عهده گرفته اند، فعالیت های عمرانی و پیگیری امور مردم سمت و سویی تازه یافته و شورای اسلامی برای ادامه تلاش خود، چشم انتظار یاری مردم بوده و متقابلاً انتظارات مردم نیز از شورای اسلامی دو چندان شده است.

اکنون به نیم سال دوم از سومین سال فعالیت شورای اسلامی بالاده نزدیک شده ایم و تاکنون گزارش عملکرد سال نخست شورای اسلامی بالاده در سایت سادوا منتشر شده است. (لینک: گزارش عملکرد سال اول فعالیت شورای اسلامی بالاده)

شایان گفتن است که شورای اسلامی بالاده در نشست مورخ ۲ آبان ۱۳۹۳ در مسجد امام موسی کاظم (ع) روستای سمسکنده ساری و در حضور اهالی بالاده شرکت کننده در این جلسه، عملکرد یک ساله نخست خود را تشریح کرد. با پیگیری سایت سادوای بالاده از مسوول شورای اسلامی، گزارش عملکرد در تاریخ ۱۳۹۳/۹/۵ در اختیار این سایت قرار گرفت و برای اطلاع همولایتی های بالادهی منتشر شده است.

همگان بر این نکته هم نظر هستیم که  همه ما مردم بالاده حق داریم از عملکرد نمایندگان منتخب خود در شورای بالاده آگاه شده و دیدگاه های خود را بیان داریم، از مشکلات و کاستیها با خبر گردیم و در مشورت دادن و حل مشکلات به یاری شورا بشتابیم.

در این بخش یکی از وعده های انتخاباتی اعضای شورای اسلامی بالاده را جهت یادآوری بیان می نمایم. این وعده ها در قالب مصاحبه های جداگانه ای بوده که در زمان تبلیغات شوراها (خرداد ماه ۱۳۹۲) در سایت سادوا انجام شده بود.

……………………………………………………………………………………

سوال سادوا: با توجه به اینکه شورای جدید طی فرایندی قانونی برگزیده می شود سایت سادوا به عنوان تنها پایگاه اطلاع رسانی بالاده، بنا دارد هر ساله گزارش عملکرد و بیان نقاط ضعف و قدرت شورا را با مردم در میان بگذارد. نظرتان در این باره چیست؟

پاسخ اعضای شورای اسلامی بالاده:

خانم سکینه چارده: کار بسیا عالی است و ما هم استقبال می کنیم. (لینک مصاحبه)

آقای سیدرسول هاشمی: انشاءالله با در نظر گرفتن خدا و وجدان کاری، بسیار عالیست. زیرا باعث اطلاع رسانی شفاف خواهد شد ( همان گفتار در مدار صداقت) (لینک مصاحبه)

آقای سیدفخرالدین ساداتی: نه تنها خوب است بلکه شورا باید با اعلام قبلی و دعوت عمومی در طول سال، عملکرد خود را ارایه و نظرات جدید را دریافت و مورد بررسی قرار دهد. (لینک مصاحبه)

……………………………………………………………………………………

سایت سادوا آمادگی دریافت دیدگاه های مردم از عملکرد شورا و نیز پاسخ شورای اسلامی بالاده به مردم (و این مطلب) داشته و پاسخگویی شورا و دریافت دیدگاه های مردم (پیشنهاد و ارائه راهکار، انتقاد و گلایه، مشاوره و همکاری، و …) را زمینه ارتباط هر چه بیشتر شورا با مردم و نیز برطرف شدن بخشی از مشکلات و چالشها و سوء تفاهم های موجود می دانیم.

سایت سادوا همچنان منتظر ارائه عملکرد دومین سال فعالیت شورای اسلامی جهت آگاهی مردم شریف بالاده می باشد.

 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۷ دی ۱۳۹۴
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام آقای ازموده
۴۰روز دیگه انتخابات مجلسه. حالا ببینید وعده های کاندیدهارو. این وعده دادن و فراموش کردنش بعد از پیروزی در انتخابات تو مسئولان رده های بالاتر هم وجود داره, چه برسه به شورای محل ما.
ما هم مثل جناب عالی امیدواریم این گزارش عملکرد به دست شما برسه تا شاهد باشیم چه کارهایی صورت گرفته. انشاالله که دوستان در حال جمع بندی برای ارائه ی گزارش هستند.
باتشکر

آقای آزموده. سلام. از گزارش و پیگیری شما ممنونم. لطفا پیگیری کنین که چرا یکی از اعضای شورا همیشه ی خدا با دوربین در حال فیلمبرداری هست و چند بار تنشهایی و حتی زد و خوردهایی را با مردم هم داشته. به نظرم شورا حق نداره از مردم و زندگی خصوصی و حریم اونا به بهانه های واهی فیلمبرداری کنه. این جزو وظایف شورا نیست و شأن شورا را در حد تجسس کردن پایین میاره. شورا بهتره به کارهای اصلی بالاده و حل مشکلات روستا مشغول بشه. هر جا هم مشکلی بود با مردم در میون بذاره…..
……………………………………………………..
سادوا: با سلام به خانواده گرامی شهید. چندی پیش از مسوول محترم شورا این موضوع را پیگیری کردم و ایشان گفتند که «از سوی دادگاه کیاسر به شورا گفته شده که برای مشخص شدن حریم ملکها و زمینها فیلمبرداری کنید» که البته پاسخی غیرمنطقی میباشد. زیرا حریم زمینها و املاک مردم را به هیچ وجه نمیتوان با فیلمبرداری مشخص کرد بلکه سند و نقشه و عکس هوایی می خواهد.

سلام.
خانواده شهید درست میگن.فیلم برداری کردن از هیزم دم در خونه ی مردم و دادن فیلم به جنگلبانی میشه مشخص کردن حریم ملک؟ این کارا چیزی نیست جز آزار مردم. موضوع دیگه اینکه شورا در این مقام نیست که بخواد به مردم زور بگه و اگه کسی زیر بار حرف زورشون نرفت به اشکال مختلف براش کارشکنی کنن. اگه به جای فیلمبرداری کردن از مردم به کارای خودشون برسن الان تو کمترین کار که دادن گزارش به شما بود نمیموندن. یعنی شورای یک روستا شدن به این اندازه به آدم احساس قدرت میده؟از عکس العمل مردم باید ترسید. به قول شاعر این ره که تو میروی به ترکستان است.
باتشکر

سلام جناب آزموده. از پیگیری کارهای شورا کمال تقدیر و تشکر را از شما داریم.
بد نیست شورای اسلامی بالاده از شورای اسلامی روستای ازنی (اونور کیاسر) یاد بگیره و گزارش کار تصویری بده.

گزارش تصویری از فعالیت شورای اسلامی و دهیاری روستای ازنی