درگذشت سیده فاطمه ساداتی بالادهی فرزند مرحوم حاج آقامیر / متاسفانه با خبر شدیم که چند روز پیش خانم سیده فاطمه ساداتی بالادهی فرزند مرحوم حاج آقامیر ساداتی و مادر گرامی شهید اصغر بابایی زیروانی و همسر مرحوم حاج عباس بابایی زیروانی دارفانی را وداع کرده و به جوار رحمت حق پیوست و خانواده اش عزادار هستند. پیکر این مادر از دست رفته پس از طواف به گرد مقبره فرزند شهیدش که در حیاط مسجد جامع محله زیروان شهرستان بهشهر در کنار شهیدان قربان توبه بالادهی، باقرعلی کاردگر بالادهی و اصغر دهبندی بالادهی مدفون می باشد، طواف داده شده و در میان حزن و اندوه اهالی بالاده و دیگر روستاهای منطقه دوسرشمار ( بخش چهاردانگه ساری) و مردم محله زیروان در مزار امامزاده فضل و فاضل و عباس زیروان بخاک سپرده شده است.

خانم ساداتی چندی پیش بعلت ناراحتی و جراحی قلب، مدتی در بیمارستانی در تهران بستری شده بود و چند روز پیش که مجدداً برای ادامه درمان به این بیمارستان مراجعه کرده بود، جان بجان آفرین تسلیم کرده است.

اعضای انجمن فرهنگی سادوای بالاده این مصیبت را بخانواده عزادار مرحوم حاج آقامیر به ویژه برادر آن مرحومه آقا سیدتقی ساداتی و فرزندان آن مرحومه تسلیت گفته و برای بازماندگان صبر و بردباری و برای آن مرحومه هم نشینی با فرزند شهیدش در بهشت برین را از درگاه خداوند مسئلت دارند.

لازم به یادآوری است که مرحوم آقامیر ساداتی و مرحوم حاج عباس بابایی در محله زیروان بهشهر ساکن و هر دوی این بزرگواران از معتمدین این محله بودند و بسیجی شهید اصغر بابایی، در سال های جنگ تحمیلی در جبهه های نبرد مفقودالاثر شده و پیکر توتیا شده اش پس از چندین سال چشم انتظاری خانواده اش، توسط گروه تفحص مفقودان پیدا شده و پس از تشییع جنازه ای باشکوه، دفن گردید.

روح همه این عزیزان شاد

………………………………………………………………………….

مدیریت سایت سادوا از همولایتی های گرامی انتظار دارد تا هر گونه خبر مربوط به بالاده و بالادهی را سریعتر به ما اطلاع دهند

ایمیل سادوا: sadva86@gmail.com   و شماره سامانه پیام کوتاه سادوا: ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۳۳۲

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۹ آذر ۱۳۹۰
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

مصیبت وارده را به صاحبان مصیبت تسلیت عرض می نمایم

این مصیبت را به همه اهالی منطقه دوسرشمار به ویژه به خانواده شهید بابایی تسلیت عرض می کنم .
ضمنأ می خواستم بدانم با وجود اینکه مادر شهید بابایی از خطه سرسبز دوسرشمار می باشند چرا فرزند شهیدش در زمره شهدای منطقه دوسرشمار قرار ندارد
………………………….
سادوا: با توجه به اینکه اصولاً شهدای مجرد هر روستا را با پدرشان می شناسند که در آن روستا ساکن و مدفون هستند، بنابر این شهید متعلق به همان روستا می شود.
برای اینکه موضوع بیشتر باز شود به ۳۳ شهید منطقه دوسرشمار که در روستاها و شهرهای دیگر مدفون هستند نگاه کنید. فقط شهید میریحیی ساداتی است که در بالاده دفن شده و افتخار ۳۳ شهید دیگر برای روستاهایی مثل فولادمحله سمنان و تروجن و زاغمرز و زیروان بهشهر و شهاب الدین نکا و سمسکنده ساری و … شده است. البته شهید متعلق به همه ایران است ولی با تعداد شهدای بیشتر در هر روستا امکانات بیشتری نیز می توان برای مردم آن روستا گرفت. امری که ما اهالی دوسرشمار با ۳۴ شهید از آن غافل شده ایم و حتی بعضی از حضرات دوسرشماری عقیده دارند که مگر ما برای عمران و آبادانی روستاهایمان شهید دادیم؟ در حالیکه روستاهایی را می شناسیم که با یک پنجم تعداد شهدای ما و از برکت خون شهدایشان برای مردم دیارشان امکانات اقتصادی و رفاهی و … دست و پا کرده اند.
کاش کمی هم از برکت خون شهدا حداقل برای رفاه خانواده همین شهدا که در روستاهای دوسرشمار ساکن هستند و از حداقل امکانات رفاهی و اجتماعی مثل خانه بهداشت و جاده و آب و برق و … محروم بوده اند، کمک می گرفتیم.

ﺳﯿﺪ ﻓﺮﺯﺍﺩ ﻋﻤﺎﺩﯼ گفت

با سلام این مصیبت را به خانواده بابایی و ساداتی و همه بالادهی ها و زیروانی ها تسلیت عرض می کنم
آقای آزموده من با شما موافقم مشکل منطقه دوسرشمار همدلی و اتحاده که متاسفانه وجود نداره و هر کس میخواهد به نفع خودش کار کند. با تشکر

با سلام
خواستم جواب آن عزیز محترمی را بدهم که اعلان کرد که ما مگر برای عمران و آبادانی روستایمان شهید دادیم ؟ عارضم خدمت شما که چطور برای گرفتن مجوز های مختلف شخصی از نام و آبروی شهیدان عزیزمان استفاده می کنید؟ چگونه است که فرزندان خود را به یک شهیدی منسوب می کنید تا در مدارس ویژه شاهد با سطح معلمان به نسبت بالاتر و با امکانات ویژه ثبت نام کنید؟ و حالا اگر برای عمران و آبادانی و امکانات عموم مردم حتی خود شما،از شهدای عزیز استفاده کنیم تا روستایمان سر و سامان بگیرد ، سوء استفاده از شهداست؟ شما فکر نمی کنید که من به کودک خردسالم می توانم با سر بلندی بگویم که فلان امکانات به خاطر وجود فردی به نام شهید ( ) بوده و او هم می تواند سینه به سینه از شهدایی یاد کند و جاودان سازد که روزی در همین زمین ، در همین روستا زاده شده در مقابل دیدگان همه همولایتی ها قد کشیده و نهایتا در کیلومتر ها دورتر به دست دشمنان جان داده است! من همین الان هم حاضر نیستم که به مقتل جوانان مان فکر کنم چه برسد به اینکه روزها و شبها را زیر توپ و تانک به یکدیگر وصل کنم. ما در رختخواب گرم آرام می گیریم چون روزی هم کلاسی من برایم جنگید. و آیا این سوء استفاده است که یک شهید در زمان زندگی اخروی خود به خاک آباءو اجدادی خود به قول امروزی ها فاز دهد؟ کمی واقع بین باشیم! ما هم مثل تمام نقاط ایران حق و حقوقی داریم در بعضی جاها بهتر از روابط استفاده می شود و در بعضی مناطق کمتر .
حق گرفتنی است نه دادنی . سپاس از حوصله ی شما

ساداتی تیله بنی گفت

با سلام و سلامتی حضور همه شما – این مصیبت را به تمام اهالی بالاده مخصوصا خانواده ی معظم شهدا تسلیت عرض می کنم – شهدا متعلق به تمام انسانهایی هستند که مورد ظلم و ستم و تجاوز قرار گرفتند و امروز ما در پناه آنان هستیم و باید آبادانی وامکانات و رفاه اجتماعی و انسانی را برای تمام نقاط بخواهیم چون خواست شهدا بود و هست -

خواستم به جناب آقای یا سرکار خانم آسمان بگویم اگرچه موافق بعضی از حرفهای شما هستم و من هم در وبلاگ پیراسیو و هم در وب سایت سادوا از نظرهای شما استفاده کردم، ولی با همه این صحبتها بی انصافی نیست که در مورد خانواده های معظم شهدا این گونه سخن بگوییم شاید همه خانواده های شهدا این گونه که شما گفته اید نباشند.
و در ضمن شما که اینگونه نظرهای زیبایی را درج می کنید آیا بهتر نیست نام و اصالت خانوادگی و یا اگر دارای سایتی می باشید بگویید تا ما بیشتراز قلم گفتاری و نوشتاری شما استفاده کنیم؟
……………………………………..
سادوا: منظور آسمان از نوشتن این یادداشت، به هیچ وجه بی انصافی در باره خانواده های گرامی شهدا نبوده یا خدای نکرده سوء استفاده از نام شهدا باشد بلکه همانقدر که فرزندان شهدا حق دارند از امتیازی که نظام جمهوری اسلامی برای فرزندان آنها قایل شده این حق را باید برای عمران و آبادانی روستای شهید نیز قایل شویم. همین روستاهای منطقه دوسرشمار که خانواده شهیدان هنوز دارند در آن زندگی می کند ولی از امکانات اولیه رفاهی هم برخوردار نیستند. اگر هم با نام شهدا چیزی برای روستا طلب می شود، نفعش برای همه مردم است.
ما هم دوست داریم آسمان خود را معرفی کند. زیرا یکی از ویژگی های سایت سادوا، آشنایی هر چه بیشتر اهالی بالاده و دوسرشمار با یکدیگر و استفاده از تخصص و فعالیت ها و نظرات آنان است. ( شاید اگر خود را معرفی نکند ما هم یادداشت هایش را نگه داریم تا خود را معرفی کند!! شوخی کردیم)

با سلام خدمت سروران گرامی

مدیر محترم پیراسیو، ضمن عرض سلام و عرض ارادت و احترام خواستم عرض کنم که چون ممکن است بعضی از دوستان فکر کنند که من با غرض ورزی حرف می زنم ترجیح می دهم که همان آسمان باقی بمانم. خودم کلاً معتقدم که خانواده های دوسرشمار حتماً اصالت دارند. در ضمن انتقاد و گفتمان بین انسان ها احتیاجی به نام واقعی و اصالت خانوادگی ندارد. ببخشید من قصد هیچگونه جسارتی نسبت به خانواده های معظم شهدا نداشته و ندارم فقط خواستم بگویم که بستگان درجه ۲ و ۳ شهدا که از سال ۱۳۶۸ به دنیا آمده اند چه نقشی را دارا بودند که از امکانات خاص شاهد استفاده می کنند و اگر برای مردم این امکانات فراهم شود سوء استفاده از شهداست؟ ما افرادی را داریم که در جبهه حضور داشته و الآن جزء شهدای زنده (جانبازان عزیز) محسوب می شوند آیا آنها احتیاجی به امکانات منطقه ندارند؟

مدیر محترم سادوا؛ مطمئنم که نظرات بنده حتما نمایش داده خواهد شد، اما اگر روزی متوجه شدید که آسمان کیست مطمئنم که تعجب نخواهید کرد شاید هم فقط بخندید. شما صاحب اختیارید چه شوخی گفته باشید و چه جدی؟
برقرار باشید .
آسمان روزهاو سال های خوشی را برای همه آرزو می کند. هر چند که خود دوست دارد که همیشه باران ببارد.
……………………………………..
سادوا: قبلاً در همین سایت درد دل های یک فرزند شهید و گلایه هایش از نگاه نامناسب بعضی از مردم به آنها بخاطر این تصور که امکاناتی خاص! در اختیارشان قرار می دهند را منتشر کردیم. امیدوارم آسمان آن مطلب را هم خوانده باشد و اگر نمونه هایی وجود دارد که از نام و خون شهدا سوء استفاده می شود، نمی توان آن را به همه خانواده های معظم شهدا تسری داد. این عده هنوز فلسفه شهید و شهادت را خوب درک نکردند. بنده خانواده محترم شهیدی را می شناسم که وقتی شب قبل از تشییع جنازه به خانواده اش خواستند خبر شهادت فرزندشان را بدهند، شام برای خوردن نداشتند و هنگامی که پس از ۱۵ سال پدر بزرگوارش به رحمت خدا رفت، باز هم وضع اقتصادی شان همانگونه بود.
یقیناً مدیر سایت سادوا اگر بداند نظرات چه کسی را منتشر می کند خیلی بهتر است. لذا خواهشمندم از طریق ایمیل خودتان را برای من معرفی کنید. مشخصات شما نزد اینجانب محفوظ خواهد ماند. با احترام / آزموده

باسلام خدمت مدیر محترم سادوا آقای آزموده عزیز
من معتقدم که فرزندان شهدا و جانبازان و خانواده های آنها صد در صد در این جنگ سهم می برند. روی صحبت من از اول هم کاملاً مشخص بود یعنی سببی ها و وابستگان درجه ی ۲ و ۳ . لطفا سرسری نخوانید تا سوء تفاهم نشود. نعمت پدر بر کسی پوشیده نیست، فقط می توانم عرض کنم که انشاءالله فرزندان شهید به روزی نرسند که بگویند کاش پدرمان به جنگ نمی رفت. من هم خانواده های زیادی از شهدا را می شناسم که هیچگونه مزایایی در یافت نکردند و همچنان کارگری می کنند و یا با عقل و دانش خود به مدارج عالیه رسیده اند. از سوء تفاهم بوجود آمده پوزش میطلبم. باسپاس
…………………………..
سادوا: آسمان سلام / یقیناً نوشتن در باره شهید و شهادت و خانواده شهدا مشکل است. همان بهتر که از فلسفه شهادت بیاموزیم که از خود گذشتگی این عزیزان برای ما امنیت و آسایش به ارمغان آورده است. حال اگر در کنار و گوشه می بینیم که بعضی ها از خون شهدا سوء استفاده می کنند، ناراحت هم می شویم که چرا ما مردم این همه برای شهدای عزیز ارزش قائل هستیم و بعضی از همان بستگان درجه ۲ و ۳ قدر شهید را نمی دانند.
ما تا جان داریم از شهدا سپاسگزاریم و ایضاً از خانواده های شهدا که بفرموده حضرت امام خمینی (ره) چشم و چراغ این ملت هستند.