گزارش تصویری برگزاری دومین جشنواره هلی ترشی بالاده- ۱۳۹۶/ بخش چهارم/ در سه بخش پیشین از گزارش به اجرای برنامه های دومین جشنواره هَلی تِرشی بالاده (پختن رب آلوچه جنگلی) پرداختیم و عکسهای مراحل چیدن و پختن هلی ترشی و چگونگی تهیه مقدمات و کارهای پیش از اجرای جشنواره پرداخته و یک مجموعه از عکسهای یک عکاسی سوادکوهی را نمایش دادیم. در این بخش، تصاویری دیگر از کنار و گوشه جشنواره را منتشر می کنیم. این جشنواره در روز جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ به همت مردم، انجمن فرهنگی سادوا، شورای اسلامی و پایگاه بسیج بالاده برگزار شد و مورد اقبال عمومی قرار گرفت.

…………………………………………………………………..

عکس: عین اله آزموده

اگر چه فاصله ۵۰۰ متری منزلش تا محل برگزاری جشنواره و با پای پیاده آمدن برایش سخت بود، اما فرزندانش او را با ماشین تا کنار محل برگزاری جشنواره آوردند تا او هم در شادی این جشن بالادهی ها سهیم باشد. درود بر عشق و علاقه شما مادران عزیز بالاده به زادگاهتان/ خانم سیده سکینه ساداتی (همسر زنده یاد حاج مصطفی چهاردهی)

عده ای از زیر سایه سار درختان کنار جاده جشنواره را تماشا کردند. درود بر همت شما.

آقای قاسم پور (از خاندان توبه بالاده) که به همراه خانواده صبح زود از ساری راه افتادند و خود را به زادگاه آباء و اجدادی رسانده تا در جشنواره شرکت داشته باشند. خیلی خوش آمدید.

از طرف خانم سیده راحله ساداتی نمایندگی بیمه پاسارگاد به مردم کاتالوگی در باره اهمیت و فایده های بیمه داده شد و نیز با شکلات پذیرایی گردید. دست مریزاد.

آقای علی نظری از روستای پایین ده و مدیرخبرگزاری چهاردانگه نیوز که هم از مراسم فیلمبرداری کردند و هم آنرا تحت پوشش خبری قرار دادند. خسته نباشید.

دو دوست دوران دبیرستان که پس از گذشت سه دهه دوری، دوباره در جشنواره هلی ترشی همدیگر را دیدند. دیدارتان خجسته و پیوسته باد/ از راست: خانم دهبندی و خانم خاسب و نوه اش

هر کس تلاش می کند با هر وسیله ای گوشه ای از زیبایی های جشنواره را به ثبت برساند و برای کسانی که نبودند به ارمغان ببرد.

لبخند رضایت پس از چند روز تلاش برای اجرای بهتر جشنواره. خسته نباشید/ آقای رضاعلی خاسب.

بزرگان بالاده با حضور گرمشان مایه دلخوشی و دلگرمی فرزندانشان در اجرای کارهای فرهنگی هستند/ حاج سیدمحمد ساداتی پدر گرامی شهید سیدیحیی ساداتی

کودک خردسال در بغل و زیر نور شدید آفتاب کوهستان به تماشای جشنواره نشسته است. آفرین بر وطن دوستی شما بانوان گرامی بالاده/ خانم راضیه چهاردهی.

بانوان بالادهی با لباسهای رنگی و محلی با گزارشگر رادیو ساری مصاحبه می کنند/ آقای امینی و خانمها سیده اعظم ساداتی و سیده ربابه ساداتی

عکاسانی که از کرج  و سوادکوه خود را به جشنواره رسانده اند. تِرشی آش بالاده نوش جانتان/  از راست: آقایان ایرانمنش و سبحانی

بازارچه تولیدات بومی و محلی بالاده در جشنواره هلی ترشی که برای نخستین بار راه اندازی شده است

دامادهای گرامی بالاده به احترام فرهنگ همسرانشان در جشنواره حضور یافتند/ آقای سیدتقی هاشمی (داماد خانواده آقای شابک کاردگر)

مهمانانی که از راه های دور و از بهشهر و گلوگاه آمده بودند/ خوش آمدید

سوژه و عکاس در قاب دوربین

او به احترام مردم بالاده، لباس عزای پدر از تن بیرون آورد؛ همان پدری که به احترام شهدای بالاده کفشهایش را از پایش بیرون آورده بود/ آقای محبوب توبه مجری برنامه و عکس پدرش زنده یاد حاج کریم توبه بالادهی

پذیرایی از همه شرکت کنندگان و مهمانان جشنواره با «دُوپتی آش» بالاده که خانمها جعفرپور، آزموده و آخوندی زحمت پختنش را کشیده اند. ۴۵۰ ظرف آش بین مهمانان داده شد و متاسفانه از عده ای نیز پذیرای نشد که از همه این عزیزان پوزش می خواهیم.

پذیرایی از مهمانانی که در بیرون حیاط دبستان نشسته بودند/ از راست: آقایان نیک بین و عالیشاه

 

موضوعات مرتبط ……………………………………………………………………….

گزارش تصویری برگزاری دومین جشنواره هلی ترشی بالاده – ۱۳۹۶/ بخش نخست

گزارش تصویری برگزاری دومین جشنواره هلی ترشی بالاده – ۱۳۹۶/ بخش دوم

گزارش تصویری برگزاری دومین جشنواره هلی ترشی بالاده – ۱۳۹۶/ بخش سوم

نشست انجمن فرهنگی سادوا پیرامون برگزاری جشنواره هلی ترشی ۱۳۹۶

هلی ترشی مازندران به ایستگاه دوم جشنواره رسید

دومین جشنواره هلی ترشی مارندران در بالاده برگزار می شود

برگزاری جشنواره هلی تِرشی در بالاده و کارکردهای فرهنگی و اجتماعی آن

 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۶ شهریور ۱۳۹۶
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

باسلام
خدمت برگزارکنندگان محترم جشن هلی ترشی گزارش های خوبی را مشاهده و هر از چند گاهی به سایت بالاده سر میزنم و از کارهای خوب شما استفاده می کنم. در قسمت های قبلی تصاویر جشنواره قرار بوده ورزشکاران و نام آوران را به اسم و عنوان معرفی کنید ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته. چشم انتظاریم.
……………………………………..
سادوا: به امید خدا به زودی و پس از دریافت عکس و تکمیل اطلاعات ورزشکاران، آنها را معرفی می کنیم.

عادل قاسمی سمسکنده گفت

«من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق»

هر کس در مقابل احسان و نیکی بندگان خداوند شکرگزاری نکند خدا را شکر نگفته است.
برادر گرامی جناب آقای عین الله آزموده مسئول اجرایی دومین جشنواره هلی ترشی بالاده .

به مصداق آیه ی شریفه وبه توفیق ورسم ادب و ارادت بسی شایسته است ازتلاش های بی شائبه و زحمات صادقانه ی جنابعالی وعوامل اجرائیان که در برپایی و برگزاری دومین جشنواره هلی ترشی بالاده که در مرداد ماه امسال برگزار گردیدکمال تشکر وتقدیر راداشته باشم.

باامید به این که همواره توفیق ، رفیق طریق سعادت ، سیادت وسلامت شما باشدوخداوند متعال طول عمر با عزت به شما عنایت فرماید.

مصطفی محمدی واوسری گفت

بسیار زیبا
ان شاءالله سال بعد