سی امین یاد واره شهدای منطقه ی دوسرشمار در روستای میرافضل برگزار می شود / طی تماس تلفنی جناب حاج مراد محمدی عضو شورای اسلامی روستای میرافضل با اینجانب (سیدعقیل ساداتی تیله بنی) و نیز طی ملاقات حضوری در شب ۲۷ مهر ۱۳۹۱ در مسجد روستای تیله بن، ایشان ضمن اعلام خبر برگزاری سی امین یادواره شهدا که در تابستان سال ۱۳۹۲ در مسجد امام رضا(ع) روستای میرافضل برگزار خواهد شد، خواستار انتشار این  خبر در سایت های منطقه دوسرشمار شدند. وی هدف از اعلام زود هنگام  خبر برگزاری مراسم یادواره شهدا را چنین بیان داشتند که « با اعلام این خبر در سایت ها و اطلاع رسانی به اهالی دوسرشمار ( روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل و واوسرنو بخش چهاردانگه ساری)، ما دست اندرکاران مراسم یادواره در روستای میرافضل خواهان دریافت اعلام نظر منطقی و اجتماعی سالم تمام صاحب نظران و فرهنگ دوستان منطقه در جهت هر چه بهتر برگزار نمودن این یادواره هستیم». 

بنابر این از هم اکنون سایت های « دوسرشمار، سادوا، تلسی قلعه، صریر، وبلاگ پیر اسیوى پایین ده، میر افضل، واوسرنو » و دیگر سایت ها می توانند این خبر را در پایگاه های اطلاع رسانی خود جهت اطلاع و دریافت نظرات منطقی و معقول درج نمایند و اینجانب قول دادم که تمام نظرات مربوط به این خبر را هر ماه و در هنگام ضرورت بصورت چاپ شده در اختیار شورای اسلامی میرافضل قرار دهم. امیدوارم که دوستان صاحب نظر و باتجربه هر چه زودتر نظرات مفید و سازنده خود را اعلام نمایند تا براساس آن مسولین یادواره برنامه ریزی نمایند. 

اصل خبر ( با کمی ویرایش) به نقل از وبلاگ انجمن فرهنگی آفتاب تیله بن

…………………………………………………………….

سادوا: اعلام زود هنگام محل برگزاری این مراسم و درخواست نظرات را به فال نیک می گیریم و امیدواریم این مراسم بهتر از مراسم سال های گذشته برگزار شود. در زیر چند یادآوری و پیشنهاد اولیه دارم که پس از ارائه اطلاعات کافی از ستاد یاداره میرافضل می توان بر دامنه این پیشنهادات و هم فکری و کمک های فرهنگی افزود:

۱ . شماره تلفن دبیر ستاد یادواره شهدا در روستای میرافضل و ایمیلی برای بیان نظرات مردم اعلام شود.

۲ . سایت گالباغ به عنوان تنها پایگاه اطلاع رسانی شهدای منطقه دوسرشمار برای نشر اطلاعیه ها و اخبار این یادواره معرفی گردد و سایر سایت ها نیز از این پایگاه نقل کنند.

۳ . پیشنهاد می شود تا مسئولان محترم یادواره میرافضل، رئوس برنامه های سی امین مراسم را اعلام کنند تا مردم، خانواده های محترم شهدا، هم سنگران شهدا، دست اندرکاران امور فرهنگی، انجمن های فرهنگی منطقه، مدیران  سایت های منطقه و … بتوانند با توجه به نوع برنامه ریزی آنها ارائه نظر کنند.

۴ . سایت سادوا در فروردین ۱۳۹۱ پیشنهاد تدوین «فرهنگ نامه شهدای منطقه دوسرشمار» را ارائه کرده است که تاکنون از سوی مسئولان ستادهای یادواره جوابی به آن داده نشده و امیدواریم این پیشنهاد مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

۵ . نقدهایی بر یادواره شهدا به ویژه در سال های اخیر در سایت سادوا  نوشته شده و دوستان زیادی اعلام نظر کرده اند و ممکن است این نقدها و نظرات در بهتر برگزار شدن مراسم سی امین یادواره مفید باشد.

لازم به یادآوری است که منطقه دوسرشمار دارای ۳۴ شهید می باشد که در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم کرده است و برگزاری یادواره شهدا در این منطقه دارای بیشترین قدمت در کشور می باشد.

نقدی بر یادواره شهدا ۱/ عین اله آزموده

نقدی بر یادواره شهدا ۲/ عین اله آزموده

نقدی بر یادواره شهدا ۲/ عین اله آزموده

پیشنهاد تدوین کتاب «فرهنگ نامه شهدای منطقه دوسرشمار»

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۱ آبان ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
یک روستاوند دوسرشماری گفت

salam Azemoodeh jan
نقدها را خوندم. خیلی نقدهای خوبیه و به امید خدا وایسری ها یکی از بهترین مراسم سی ساله اخیر رو برگزار کنن.
چن تا پیشنهاد و اعلام نظر منطقی و اجتماعی سالم و منطقی !! دارم که براتون می نویسم:
۱٫ کتاب «فرهنگ نامه شهدای منطقه دوسرشمار» رو پیگیر باشین. حتی اگه شده در قالب همون کتاب های فرهنگی بالاده چاپش کنین.
۲٫ یک ستاد مرکزی یادواره شهدا درست بشه تا برنامه ریزی و مدیریت و نظرات مردم رو کارشناسی و عملیاتی کنه.
۳٫ در اعتراض به کوتاهی و بی توجهی مسئولین به مردم این منطقه در مراسم سال دیگه از هیچ مسئولی دعوت نکنین.
۴٫ دستاوردهای سی ساله یادواره شهدا رو برای مردم تشریح کنین.
۵٫ از فرزندان شهدا دعوت بشه در این یادواره مسئولیتی رو قبول کنن.
۶٫ از یک نفر سخنران خوب دعوت کنین.
۷٫ مدیران و اعضای یادواره ها که تاکنون کم کاری کردن و باعث اختلاف بین روستاها شدن عوض بشن.
۸٫ از همه شاعران بومی دعوت بشه که بهترین سروده های خودشون در باره شهیدان رو یک ماه قبل از یادواره به ستاد بدن تا بهترینش انتخاب و قرائت بشه و بقیه هم در نشریه ای چاپ بشه.
۹٫ برای بهتر شدن ظاهر مراسم از هنرمندان بومی منطقه دعوت به همکاری بشه.
۱۰٫ مجری خوش صدا انتخاب بشه تا هم مردم از صداش راضی باشن و هم وقت رو رعایت کنه.
۱۱٫ شعرهایی که در لابلای برنامه خونده میشه نباید شعاری باشه.
۱۲ . قرآن خون و فیلمبردار هم از بچه های منطقه انتخاب بشن.
البته تعجب می کنم که چرا هیچکس تا به الان یادداشتی ننوشته.
۱۴٫ برای شادی روح شهدا صلوات
………………………………………
سادوا: جناب یک روستاوند دوسرشماری / از اعلام نظر خیلی رک شما سپاسگزاریم. اصل یادداشت شما را به مسئولان ستاد واوسر منتقل می کنیم ولی ناچار به تعدیل بعضی جاها از یادداشت تان شدیم و پوزش می خواهیم. هنوز برای اعلام نظرها وقت هست و دوستان همیشه به صورت جسته و گریخته نقدهای خودشان را می نویسند. ما هم امیدواریم نظرات شما و دیگران ( که انشاء الله خواهند نوشت ) مورد توجه مسئولان ستاد یادواره شهدای « وااُ سر » قرار بگیرد. اللهم صل علی محمداً و آل محمد (ص) .

بنده هم از دوستان میرافضل واهالی متدین و ولایتمدار آن خطه کمال تقدیر و تشکر را دارم که امسال مفتخر به میزبانی از شهداء و میهمانان شهداء شدند. شایسته است با توجه به اینکه سی امین سالگرد یادواره شهدا حداقل پیامی از فرماندهی کل سپاه یا رئیس محترم مجلس شورای اسلامی یا …. برای یادواره گرفته شود تا بتوان در گام های بعدی برای خدمات بهتری برای منطقه برداشت

جناب حجت اسلام والمسلمین حاج صادق توبه عزیز٫

با توجه به بند ۳ نظر “یک روستاوند دوسرشماری” (که نظزی بجاست و اگر به رای گذاشته شود استقبال چشمگیری خواهد داشت) بهتر است مسولان – رییس – … را بی خیال شویم. هدف این نیست که اسم در بکنیم که نمی دانم فلان مسول عالی رتبه در مراسم شهدای ما حضور داشت و یا اینکه فلان مسئول پیام فرستاد. مگر این همه سال مسئول آمدند چه برای منطقه کردند که حالا در این بحران اقتصادی بخواهند برای منطقه کاری بکنند.
با احترام
سید علی ساداتی / سید محمد.

علی عبدی واوسری گفت

به عنوان یک میرافضلی امیدوارم که مستقلللللللللا میزبان خوبی برای اهالی منطقه باشیم