خلاصه گزارش برگزاری مراسم محرم و روز عاشورا در بالاده ۱۳۹۱ / مراسم ایام عاشورای امسال طبق سنوات گذشته در روستای بالاده برگزار شد و عزاداران یاد آزادمردی و ظلم ستیزی اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش را گرامی داشتند. امسال این مراسم با حضور انبوه عزادارانی که از نقاط مختلف کشور به بالاده آمده بودند، برگزار شد که در طول سال های گذشته بی سابقه بوده است. سخنران دهه اول محرم در بالاده حجت الاسلام صادقعلی توبه بالادهی بودند که از مشهد خود را به بالاده رسانده بودند. مراسم عزادارای در روز عاشورا با دسته روی به مزار امامزاده میرافضل روستای تیله بن و سینه زنی به اوج خود رسید.

در مراسم ظهر عاشورا که دسته جات روستاهای منطقه دوسرشمار شامل روستاهای بالاده، پایین ده و قلعه، تیله بن و واوسر در مزار امامزاده به هم می پیوندند، از سوز و گداز خاصی برخوردار بود. این مراسم با سینه زنی عزاداران شروع شد و با سخنرانی حجت الاسلام توبه بالادهی در باره عظمت واقعه عاشورا و مظلومیت اباعبدالله الحسین (ع) و برگزاری نماز جماعت به امامت حجت الاسلام اصغری ادامه یافت و با مراسم آئینی نخل گردانی به پایان رسید.

گزارش کاملتر و تصویری مراسم عاشورا به زودی در سایت سادوا بارگذاری می شود. (عکس ها: عین اله آزموده)

…………………………………………………………………………….

درخواست ارسال عکس و فیلم عاشورا: از تمامی کسانی که از مراسم امسال و سال های گذشته عزاداری محرم در روستای بالاده و منطقه دوسرشمار  فیلم و عکس تهیه کرده اند درخواست می کنیم این عکس ها و فیلم ها را با ایمیل برای ما بفرستند تا ضمن انتشار عکس ها در سایت سادوا، در ساخت مستندی تصویری مورد استفاده قرار بگیرد.

در صورتی که در فرستادن با ایمیل مشکل دارید از طریق پیامک به سامانه سادوا به شماره  ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۳۳۲ اطلاع دهید تا از شما تحویل بگیریم و یا با دادن نشانی، از طریق پست ارسال نمایید.

ایمیل سادوا sadva86@gmail.com   

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۷ آذر ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
ساداتی تیله بنی گفت

سلام با قبولی عزاداری،منتظر گزارش کامل از محرم ۹۱ هستیم.

چقد خوبه که هر ساله در این مراسم تعداد عزادارها بیشتر و بیشتر بشه.