آغاز بکار رسمی سایت خبرگزاری چهاردانگه نیوز از اول آبان ۱۳۹۰

ایجاد سایتی مستقل و پرداختن به اخبار منطقه چهاردانگه ساری از مدت ها پیش شدیداً احساس می شد و اخبار این منطقه به دلیل نداشتن زیر ساخت های اطلاع رسانی ( تلفن و اینترنت و… ) به ندرت در سایت های خبری و خبرگزاری های استان مازندران و کشور انعکاس داشت و عملاً ارتباط بین این منطقه و مطبوعات مکتوب و اینترنتی قطع بوده و مشکلات این منطقه کمتر به گوش مسئولان می رسید. هر چند تعداد زیادی از نزدیک به یک صد روستای این بخش دارای سایت و وبلاگ های محلی بودند ولی دامنه کاربران آنها نیز محدود به همان روستاها بوده است.

با ایجاد خبرگزاری مستقل برای منطقه چهاردانگه ساری با نام « چهاردانگه نیوز » از این پس ، اخبار و اطلاعات مربوط به این بخش در دسترس همولایتی های گرامی و مسئولان استانی و مملکتی و دیگر خبرگزاری های کشور قرار خواهد گرفت.

سایت «  چهاردانگه نیوز » که در « ستاد ساماندهی » نیز ثبت شده ، چند روزی است به صورت آزمایشی کار خود را شروع کرده و اکنون بطور رسمی فعالیت خود را در زمینه اطلاع رسانی و تحلیل رویدادهای بخش چهاردانگه آغاز کرده است.

این پایگاه خبری که به همت تعدادی از اهالی فرهیخته و علاقمندان به بخش چهاردانگه تاسیس و فعالیت می کند می تواند در بین پایگاه های خبری استان که عمدتاً خبرهای رسمی شهری را منتشر می کنند دارای جایگاهی ویژه گردد و با انتشار اخبار با سمت و سوی روستایی ، نوید بخش روشی جدید در این عرصه گردد و اخبار و مشکلات فراوان این بخش را برای رسیدگی مسئولان منتشر کنیم.

سایت خبرگزاری چهاردانگه نیوز دارای ساختاری ساده و سبک در طراحی است و دلیل این امر نیز نداشتن اینترنت پرسرعت در این بخش می باشد تا کاربران این منطقه بتوانند با اینترنت کم سرعت نیز این سایت را باز کنند.

هزینه این سایت توسط اشخاص حقیقی و علاقمند تامین شده و جا دارد تا صاحبان حرف و مشاغل و صنعت با درج آگهی در این سایت ، بخشی از هزینه های آن را تامین کنند و دست اندرکاران سایت را در راستای انجام وظیفه اطلاع رسانی بخش چهاردانگه یاری رسانند.

سایت خبرگزاری چهاردانگه نیوز از تمامی علاقمندان و اهالی روستاهای این بخش تقاضا دارد تا اخبار و اطلاعات و مشکلات روستاهای خود را برای ارسال کنند تا در سایت مورد استفاده قرار گیرد.

هم چنین از تمامی وبلاگ نویسان و صاحبان سایت های روستاهای بخش چهاردانگه تقاضا داریم تا به عنوان خبرنگار افتخاری ، ارتباط خود را با ما برقرار کنند تا بتوانیم تازه ترین اخبار ، تحلیل ها و مشکلات روستاها را در سایت چهاردانگه مورد استفاده قرار دهم.

اینک با افتخار آغاز به کار رسمی سایت خبرگزاری چهاردانگه نیوز را اعلام می کنیم و امیدواریم بتوانیم با کمک همه آنانی که به این بخش علاقمند هستند روز به روز در زمینه اطلاع رسانی فعالیت بیشتری کرده و  این بخش محروم را از انزوای اطلاع رسانی بیرون آوریم.

نوشته : عین اله آزموده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱ آبان ۱۳۹۰
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
ساداتی تیله بنی گفت

آقای آزموده و دیگر دوستان سلام و خدا قوت ، کار بسیار خوبی را انجام دادید امیدوارم وسط کار رها نشود ولی باید عنوان چهاردانگه خوب تمییز داده می شد که منظور چهارانگه مازندران است نه اسلام شهر تهران و یا احتمالا جای دیگر
…………………………
سادوا : سلام جناب ساداتی
سایت چهاردانگه نیوز به همکاری شما نیازمند است و همه باید تلاش کنیم تا چهاردانگه ساری زادگاه آباء و اجدادی ما از انزوای تحمیلی اطلاعات و اخبار روزانه آن بخش خارج شود.

مسعود رضوی بالادهی گفت

ضمن سپاس بسیار از زحمات شما و آقای قاسمپور در معرفی زادگاهمان ،در رابطه با سایت بالاده و مطالبی که در آن درج میگردد پیشنهاد میگردد در صورت امکان نسبت به معرفی بیشتر جوانان و دیگر دانش آموختگان منطقه جهت ایجاد ارتباط بیشتر و نزدیکتر و به طبع آن همفکری و مشورت در مسایل مختلف اعم از کاری، تحصیلی . . و در نتیجه پیشرفت خود و زادگاهمان میشود،اقدام گردد. ضمنا ضمن ابراز همدردی با تمام همولایتی های گرامی که عزیزی را از دست داده اند پیشنهاد میگردد کمی هم از شادی هامان در این سایت بنگاریم،از ازدواجها، تولد ها ، جشن های فارغ التحصیلی . . .
با سپاس٫
………………………..
سادوا : آقا مسعود عزیز سلام و سپاس از لطف شما نسبت به خودم و آقا کمیل .
- در باره معرفی جوانان و نخبگان بالاده ، تاکنون ۵ نفر از آنان را معرفی کردیم و با ۱۰ نفر دیگر هم چندین با تماس گرفتیم که متاسفانه تاکنون از همکاری آنان بهره مند نشدیم. چنانچه بتوانید از جوانان نخبه و تحصیلات کرده و یا دارای ویژگی های خاص که به موفقیت آنان منجر شده است ، گزارشی تهیه و به ما بدهید ما نیز می توانیم بیشتر به خواسته شما جامه عمل بپوشانی.
- در باره شادی ها باید عرض کنم که متاسفانه ما هنوز یاد نگرفته ایم شادی هایمان را با هم تقسیم کنیم و فعلا غمهایمان بهتر با هم تقسیم می شود.
منتظر اعلام نظر شما هستم.
با سپاس / آزموده

مسعود رضوی بالادهی گفت

با سلام
جناب آزموده پیرو پیام قبلی ، با توجه به شرایط فعلی با عنایت به توضیحات جنابعالی، حال که جوانان امروز از خود علاقه ای نشان نداده اند لااقل میتوان از جوانان دیروز و با تجربه های امروز یاری بخواهیم ، آنها که جزو اولین دانشگاهیان منطقه بودند،آقایان مهندس موسوی ، صادقی فر، دهبندی ها، ساداتیها ، … و نیز دانش آموختگان رشته های انسانی ، پزشکی و …
بهر حال اینجانب در حد توان در خدمتم. با سپاس٫
……………
سادوا :آقا مسعود عزیز سلام . پشنهادتان بجاست ولی از جوانان دیروز هم تقاضا کردیم و جواب ندادند.
از اولین دانشگاه رفته ها هم تقاضا کردیم و بعضی از آنان جواب ندادند و بعضی هم جواب دادند و امید که زودتر بتوانیم انجام وظیفه کنیم.
شما هم اگر بتوانید از عزیزانی که نخبه هستند ( و خدا را شکر در دسترس شما هم زیاد هستند ) گزارشی تهیه کنید ممنون خواهم شد
با ارادت / آزموده

احمدرضا چهاردهی گفت

با سلام و عرض ارادت
از همه دوستانی که در راه اندازی و بروز رسانی این سایت مشارکت دارند کمال تشکر و سپاس را دارم.
بی شک پیشرفت تکنیک های ارتباطی و نیاز امروز دنیا به حذف گستردگی جغرافیایی جهت ارتباطات سریع تر و کم هزینه تر، توجیه مبینی بر اهداف تلاش و اهتمام شما عزیزان می باشد. امیدوارم هر روز در این عرصه شکوفاتر و پرانگیزه تر باشید. به عنوان یک بالادهی همواره این سایت را بازدید کرده و به آن افتخار می کنم. مطالعه مطالب و رویدادهای بروز شده در این سایت برایم به یک عادت خوب تبدیل شده و امیدوارم همه فرهیختگان بالادهی را در این سایت ببینیم.
پیشنهاد میکنم یک بخش از سایت به آرشیو اطلاعات شخصی افراد همراه با عکس و تلفن تماس و زمینه فعالیت عزیزان بالادهی اختصاص یابد تا همه همولایتی ها در صورت نیاز به مشاوره بتوانند از بورد تخصصی مربوط به ایشان استفاده نمایند.
باشد که به خواست پروردگار این هم افزایی و سینرژی زمینه توسعه و تعالی بیشتر جامعه بزرگ بالادهی ها شود.
…………………………
سادوا : جناب احمدرضا چهاردهی عزیز سلام و سپاس از محبت شما.
ما هم با شما هم عقیده ایم که ارتباطات مرزهای جغرافیایی را در نوردیده است و تلاش ما این است تا با کمک جوانان فرهیخته بالاده از قافله عقب نمانیم و در این بستر فراهم شده به دنبال اهداف فرهنگی برای بالاده باشیم. یقیناً یاری جوانان و فرهیختگانی چون شما برای رسیدن به این هدف بزرگ موثر خواهد بود.
در وبلاگ سادوا در باره افراد و مشاغل آنان تا حدودی وارد شدیم و چون صاحبان مشاغل و حرف مختلف استقبال نکردند به آرامی جلو رفتیم و امیدواریم در سایت سادوا این کار را ادامه بدهیم.
به عقیده ما و نیز به تاکید شما، سینرژی حاصل همفکری است و هم افزایی را به دنبال خواهد داشت که برآیندی بیشتر از حد تصور برای بالاده به همراه خواهد داشت.
منتظر اعلام همکاری و خواندن نظرهای شما هستیم. با ارادت / عین اله آزموده