درگذشت حاج کریم توبه/ انالله و انا الیه راجعون/ باخبر شدیم که حاج کریم توبه فرزند مرحوم محمدمهدی (معروف به مِلامَمِّدی) بامداد امروز جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ دارفانی را واع کرده است. مراسم خاکسپاری از ساعت ۳ بعدازظهر در روستای زینوند بهشهر (محل سکونتش) انجام و پیکرش در گلزار این روستا بخاک سپرده شد. آقای توبه بخاطر بیماری، چند ماهی در کما بسر می برده و امروز پس از مدتها تحمل درد و رنج، دعوت حق را لبیک گفته و به جوار حق شتافت.

این عکس قبلاً در سایت سادوا در بخش «چهره مردم بالاده / بخش چهاردهم» به تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ منتشر شده بود

اعضای انجمن فرهنگی سادوای بالاده مراتب همدردی و تاسف عمیق قلبی خود را از این مصیبت اعلام داشته و به همسر گرامی اش خاله شهربانو، فرزندانش آقایان حبیب، مظاهر، محبوب (عضو محترم انجمن فرهنگی سادوا) و مهدی، دخترانش و سایر بستگان به سوگ نشسته تسلیت گفته و برای آن عزیز تازه درگذشته آمرزش و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارند. روحش شاد و یادش گرامی.

یک خاطره از حاج کریم توبه در ادای احترام به شهیدان بالاده:

در مراسم همایش بزرگان بالاده که در ۱۸ تیر ۱۳۹۲ در دبستان بالاده برگزار شده بود، از ایشان خواسته شد خاطره ای از سختکوشی دختران بالاده که از پدرانشان شنیده بودند را برای مردم تعریف کنند. ایشان وقتی میخواستند به روی سِن و پشت میکروفن بروند کفش های خود را در پایین پله سکوی دبستان از پا در آوردند. تعدادی یادآوری کردند که با کفش بروید. ایشان با خونسردی خم شده و کفش هایش را با دست بلند کرده و گفتند: « به احترام شهدای بالاده کفش هایم را در آوردم» که شدیداً مورد تشویق و تقدیر حضار قرار گرفتند. ایشان با بازگو کردن خاطراتی از گذشته های دور و حدود صد سال پیش بالاده، یکی دو بند نیز آواز مازندرانی خواندند.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۶ تیر ۱۳۹۶
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
عادل قاسمی سمسکنده گفت

ضمن عرض تسلیت به بازماندگان آن مرحوم
روحش شاد ویادش در خاطره هاگرامی باد.