حدود چهار سال از راه اندازی وبلاگ ها و سایت های اینترنتی منطقه دوسرشمار بخش چهاردانگه ساری (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه و واوسر { میر افضل  و واوسرنو} ) در فضای مجازی جهت اطلاع رسانی و شناسایی این روستاها و تبادل نظر اهالی آن در موضوعات گوناگون می گذرد.

امروزه هر یک از اهالی منطقه که دستی به قلم و دسترسی به اینترنت دارند، با ایجاد و سایت و وبلاگ و با توجه به استعداد و توانایی خود، در گستره خبررسانی، آموزشی، هنری، زیست محیطی، کوهنوردی و …  تلاش و کوشش می کنند و صدها بار شکر ایزد منان را که منطقه ی دوسرشمار به همت تعدادی از دوستان زحمت کش فرهنگی و آشنا به امر اطلاع رسانی در فضای مجازی از دیگر جوامع واپس نمانده،  بلکه در بسیاری از زمینه ها جلوتر و تشکیلاتی تر قدم بر می دارد.

ضمن تشکر و تقدیر فراوان از مدیران و نویسندگان و سامان دهندگان وبلاگ ها و وب سایت های منطقه دوسرشمار شامل: پایگاه اطلاع رسانی سادوا روستای بالاده، پایگاه اطلاع رسانی تلسی روستای قلعه، پایگاه اطلاع رسانی گالباغ شهدای منطقه دوسرشمار، پایگاه اطلاع رسانی پیراسیوی روستای پایین ده، پایگاه اطلاع رسانی میر افضل  و  واوسرنو ( روستای واوسر ) و پایگاه اطلاع رسانی چهل چنته متعلق به منطقه دوسرشمار و روستای تیله بن، پایگاه اطلاع رسانی آماردروستا (معرفی وبلاگ ها و سایت های روستایی مازندران وابسته به انجمن فرهنگی سادوای بالاده) و هم چنین دیگر عزیزانی که سایت های شخصی و اختصاصی در مورد منطقه دارند و هم چنین سپاس فراوان از خوانندگان محترم که سرمایه های اصلی این سایت ها می باشند، پیشنهاد می گردد که نشستی با حضور مدیران و دست اندرکاران سایت های منطقه دوسرشمار که دل در گرو زادگاه آباء و اجدادی خویش دارند، جهت هم اندیشی بیشتر و تدوین و اتخاد سیاست های فرهنگی در عرصه اطلاع رسانی در محیط اینترنت، برگزار گردد.

لذا از همه مدیران سایت ها و وبلاگ نویسان، نویسندگان مقالات این سایت ها، صاحب نظران، فرهنگیان و اهالی منطقه دوسرشمار در خواست داریم تا دیدگاه های خود را برای جمع بندی و تصمیم گیری و مطرح کردن در این نشست برای ما بفرستند.

انشاءالله با برگزاری اینگونه نشست ها و تصمیم گیری های فرهنگی، هر بیشتر و بهتر بتوانیم در همگرایی و بیان مسایل کلی منطقه، روستاهای همجوار و حتی بخش بزرگ چهاردانگه تاثیر گذار باشیم.

اهداف مهم این نشست به شرح زیر است:

۱ . دیدار دوستانه و آشنایی بین مدیران سایت ها و وبلاگ نویسان منطقه

۲ . ارائه نظرات کاربردی در بهبود وضعیت کلی منطقه ( عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و … )

۳ . اتخاذ وحدت رویه در نوشتن مطالب

۴ . استفاده مناسب و بهینه از فضای مجازی جهت معرفی منطقه

۵ . شناسایی ظرفیت های کلی منطقه در ابعاد  اجتماعی ،اقتصادی، زیست محیطی و…

۶ . نوشتن مقاله های علمی درباره مسایل اجتماعی ،اقتصادی، زیست محیطی و…

۷ . بازنویسی وقایع گذشته منطقه ( تاریخی و اجتماعی و فرهنگی و آداب و رسوم و … )

۸ . معرفی صنایع دستی، هنرهای بومی، شخصیت های نخبه و فرهنگی و هنرمندان      (گذشته و حال) و شناساندن آثار آنان.

۹ . تنظیم منشور اخلاقی فضای مجازی برای منطقه دوسرشمار و پایبندی به قوانین کپی رایت

۱۰. حضور همه جانبه و تاثیرگذار در اجتماعات گوناگون منطقه جهت کسب خبر و نیز تاثیرگذاری فرهنگی

۱۱. پیشگام و پیشرو در ارائه مسایل و مشکلات ورزشی، بهداشتی و سلامت روانی منطقه و حفظ محیط زیست با اطلاع رسانی در فضای مجازی.

۱۲٫ تقویت بانک اطلاعات سامانه پیام کوتاه منطقه ( هم اینک سامانه پیام کوتاه سادوا به شماره ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۳۳۲ متعلق به انجمن فرهنگی سادوای بالاده راه اندازی شده و مشغول اطلاع رسانی است)

۱۳٫ تشکیل بانک تصویر و عکس منطقه دوسرشمار که مدیران سایت ها ( به همه آن) و عموم مردم ( به بخشی از آن) به آن دسترسی داشته باشند.

۱۴. دعوت به همکاری نویسندگان منطقه برای نوشتن مقاله های علمی و معرفی کسانی که تاکنون همکاری داشته اند.

و …

سید عقیل ساداتی تیله بنی

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۹ آذر ۱۳۹۰
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

وبلاگ پیراسیوی پایین ده هم آمادگی خود را برای این جلسه صمیمی اعلام می کند

انجمن فرهنگی سادوا گفت

سلام جناب ساداتی
سپاس از پیشنهاد بسیار خوب در برگزاری نشست وبلاگ نویسان منطقه دوسرشمار

مدیر سایت سادوا / گالباغ شهدا و آمارد روستا ( معرفی وبلاگ ها و سایت های روستایی استان مازندران وابسته به انجمن فرهنگی سادوای بالاده) برای این نشست اعلام آمادگی می کند.
هم چنین تعدادی دیگر از دوستان بالادهی که در سایت سادوا فعالیت می کنند نیز برای شرکت در این نشست اعلام آمادگی کرده اند.