مصاحبه با مُسلم چهاردهی بالادهی مدیر شرکت رینگ سازی شاهدژ /  سیدعقیل ساداتی تیله بنیدر تاریخ ۱۳۹۱/۲/۶ روز چهارشنبه حدود ساعت ۱۲:۳۰ جهت کار شخصی به شهرکت صنعتی بهشهر واقع در کیلومتر ۵ جاده فرودگاه بهشهر رفته بودم و تابلویی نظرم را به خود جلب کرد و کلمه ای که روی آن نوشته بود به چشمانم برقی خاص انداخت و حسی عجیب و شادی آوری به من دست داد. نظرم به تابلو ی « شرکت تولید رینگ خودرو سنگین شاهدژ » افتاد. جلو در شرکت توقف کردم. هنگام ورود با سه نفر  روبرو شدم و با فردی حدوداً سی ساله سلام و علیک کردم و با اجازه از ایشان ضمن معرفی کامل خود، در مورد شرکت فوق مصاحبه ای کوتاه انجام دادم.

سوال کردم اگر امکان دارد کمی خودتان را معرفی نمایید. خودش را چنین معرفی کرد : اینجانب مسلم چهاردهی بالادهی از روستای یکه توت، دارای مدرک تحصیلی لیسانس مکانیک هستم و با برادرم محمد مدیریت این شرکت را به عهده داریم.

سوال از چگونگی تاسیس این شرکت داشتم که مهندس چهاردهی بیان کرد: به شکر خداوند، بنای اولیه این شرکت در سال ۱۳۸۷ و در زمینی به مساحت ۲۰۴۰ متر و بنایی با مساحت ۶۲۷ متر مربع  شروع به ساخت شده و ساخت آن تا سال ۸۹ ادامه داشت. سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ تولید آزمایشی داشتیم و در شش ماهه سال ۹۰ تا به حال تولید انبوه رینگ چرخ ماشین های سنگین و سپر جلو ماشین های سبک و سنگین را در چرخه داشتیم.

 این شرکت اولین شرکت تولید کننده این نوع محصولات در استان های شمالی ( گلستان، مازندران و گیلان ) می باشد و محصولات آن علاوه بر استان مازندران، به استان های گلستان، گیلان، آذربایجان غربی و شرقی، سمنان، تهران، همدان و … نیز صادر می شود.

از مدیریت و کارگران شرکت سوال کردم. مهندس چهاردهی بیان کرد: در حال حاضر مدیریت حدود ۲۱ نفر را عهده دار هستیم و چهار نفر دیگر از هفته آینده اضافه می شوند.

از سامانه های اطلاع رسانی شرکت سوال کردم که گفت: دارای پایگاه اطلاع رسانی زیر هستیم:  www.shadezh.com ، www.shadezh.ir ، www.shadezh.org  (متاسفانه سایت این آدرس ها در اینترنت غیر فعال می باشد).

در پایان چند کلمه ای خودمانی با آقای چهاردهی صبحت کردم. خودش را اصالتاً بالادهی معرفی کرد و چند سالی است در روستای یکه توت شهرستان بهشهر زندگی می کند و به منطقه دوسرشمار  (روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه و واوسر بخش چهاردانگه ساری) و وطن خود روستای بالاده نیز علاقه دارد. با توجه به اینکه در بالاده دارای زمین و خانه سرا هستند  ولی به علت مشکلات و گرفتاری ها کمتر به بالاده رفت و آمد دارند و از روستاهای چهاردانگه بیشتر به روستای آتنی توجه دارند و با دوستانش به آتنی می روند. از آشنایی او با وب سایت ها و رسانه های مجازی دوسرشمار پرسیدم. ظاهراً می شناخت ولی کمتر به آنها سر می زند. من اطلاعاتی مفید از سایت ها و خبرهای گوناگون از منطقه به ایشان دادم، مخصوصاً از خبر پیدا شدن آقا سیدمهدی ساداتی بالادهی که والدین خود را پس از حدود سی سال یافته و ملاقات کرده بود، بسیار تعجب کرد و شاد شد. اطلاعاتی از وب سایت دو سرشمار و دیگر سایتهای محلی مثل سادوا، پیر اسیو، تلسی، آفتاب تیله بن، میرافضل و واوسر بیان کردم.

 خبر بازگشت سیدمهدی ساداتی در سایت دوسرشمار

فرزند بالاده پس از ۳۲ سال به آغوش خانواده برگشت / سایت سادوا

در پایان از اینکه با یکی از همولایتی های خود در مدیریت یک شرکت تولیدی دیدار کردم بسیار خوشحال شده و ایشان هم از این دیدار و مصاحبت کوتاه اظهار خرسندی نموده است. با اجازه از ایشان این مصاحبه کوتاه در وب سایت دوسرشمار جهت استفاده عموم بارگذاری می شود. به امید موفقیت همه انسان های زحمت کش به ویژه اهالی منطقه دوسرشمار در هر نقطه از کره زمین، انشاءالله / سید عقیل ساداتی تیله بنی/ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱

 ……………………………………………………………………

 خبر افتتاح شرکت تولید رینگ شاهدژ در خبرگزاری فارس ( ۱۳۸۹/۱۱/۲۱ )

 شرکت تولید رینگ چرخ در بهشهر افتتاح شد. خبرگزاری فارس: با آغاز به ‌کار شرکت تولیدی قطعه‌ساز شاهدژ در شهرک صنعتی بهشهر گام دیگری در توسعه صنعت قطعه‌سازی خودرو مازندران برداشته شد. به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، بعد‌ از‌ ظهر امروز با حضور نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه، مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی، معاون سازمان صنایع و معادن مازندران، فرماندار و برخی از مدیران مربوطه این شهرستان، شرکت تولیدی قطعه‌ساز ‌‌شاهدژ تولید کننده رینگ و واسه رینگ در ابعاد مختلف افتتاح شد. نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس در آیین افتتاح این پروژه با اشاره به تکمیل پروژه گازرسانی شهرک صنعتی بهشهر گفت: چرخه صنعت و انرژی در این مجموعه توسعه یافته است و از این به بعد مدیران صنایع و سرمایه‌گذاران می‌توانند با آسودگی خاطر بیشتری به کارهای تولیدی و سرمایه‌گذاری بپردازند. احمد علی مقیمی یکی از مشکلات صنعتگران را نبود نقدینگی عنوان و خاطرنشان کرد: نگاه دولت به اینگونه صنایع حمایتی است البته صنایعی که فعالیت‌های‌ آنها توجیه شده و با برنامه باشد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با اشاره به بهره‌برداری از ۱۱ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۸ شهرک صنعتی در فضایی به وسعت یک‌هزار و ۸۴۰ هکتار در مازندران داریم که‌ ۲‌هزار و ۲۲۱ واحد صنعتی در آن مستقر شده و یک‌هزار و ۱۴۵ واحد به بهره‌برداری رسیدند. محمد ابراهیم گوهردهی ادامه داد: در دهه فجر امسال ۱۷ پروژه عمرانی زیر‌ساختی با اعتبار شش میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسیدند که ۱۱ واحد آن در شهرک‌های صنعتی مستقر است. فرماندار بهشهر با بیان اینکه در حوزه صنعت باید کارهای اساسی صورت پذیرد، اظهار داشت: باید نگاه زیربنایی به بخش صنعت داشته باشیم. محمدرضا البرزی تصریح کرد: کسی که وارد صنعت می‌شود و دست به افتتاح شرکت یا کارخانه‌ای می‌زند باید زیربنای کاری قوی داشته باشد تا بتواند از عهده اتفاقات غیر منتظره برآید و پس از مدتی با شکست مواجه نشود. البرزی با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاران در هر حوزه‌ای اظهار داشت: ستاد توسعه پایدار شهرستان بهشهر چند ماهی است که فعالیت خود را آغاز کرده و پیگیر کارها و مشکلات صنعتگران در شهرک صنعتی بهشهر است. نماینده دولت در بهشهر با اشاره به وضعیت شرکت لبنی نیالا که سال ۸۵ افتتاح شده و اکنون در حالت رکود است، گفت: در آینده‌ای نزدیک مشکلات این شرکت رفع شده و دوباره آهنگ کار و تولید در آن به گوش می‌رسد. مدیرعامل شرکت قطعه‌سازی شاهدژ در آیین افتتاح این شرکت گفت: در حال حاضر ۲۲ نفر در شرکت مشغول به ‌کار هستند و سالانه ۷۰۰ تن قطعه از نوع رینگ چرخ سه تکه و واسه رینگ تولید می‌کنند.

نقل از سایت وزین دوسرشمار

 

 

 

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱