پیگیری امور بالاده با حضور مسئولان شهرستان ساری / صبح امروز در نشستی که در تکیه بالاده با حضور مسئولان شهرستان ساری و مردم بالاده برگزار شد، مشکلات این روستا مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست که آقایان سیدعباس حسینی نژاد فرماندار ساری، مهندس امینی بخشدار چهاردانگه، سرهنگ وریجی فرمانده سپاه شهرستان ساری، دکتر ابراهیمیان نماینده اداره بهداشت شهرستان ساری، مهندس خلیلی رئیس آب و فاضلاب شهرستان ساری، مهندس فلاح معاون اداره راه شهرستان ساری، نعمت اله دهبندی رئیس نوسازی مدارس استان مازندران، حسن اسماعیلی عضو شورای اسلامی بالاده، سیداسماعیل ساداتی مسئول بسیج و  تنی چند از اهالی بالاده حضور داشتند، ابتدا آیاتی از کلام الله مجید قرائت شد و حجت الاسلام سیدرسول ساداتی بالادهی به مسئولان خیر مقدم گفته و گوشه  هایی از مشکلات مردم بالاده و منطقه دوسرشمار (بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه، میرافضل، واوسرنو بخش چهاردانگه ساری) را برشمرد. سپس آقای اسماعیل توبه بالادهی ضمن بازگو کردن بخش هایی از مشکلات بالاده و منطقه، گوشه هایی از وصیت نامه شهدا خطاب به مسئولان را قرائت نموده و پس از آن مسایل و مشکلات روستای بالاده و دیگر مشکلات مشترک منطقه دوسرشمار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که اهم تصمیمات اتخاذ شده به شرح زیر است:

۱ . خانه بهداشت بالاده: مکان ساختمان مخابرات قبلی بالاده مورد بازدید و تایید مسئولان قرار گرفت و مقرر گردید شورای اسلامی بالاده درخواست کتبی مبنی بر اعزام پزشک در دو بازه زمانی ( فصل های بهار و تابستان به عنوان فصل پر جمعیت و فصل های پاییز و زمستان به عنوان فصل های کم جمعیت روستا) به اداره بهداشت ساری ارسال نموده و وابستگی اداری خانه بهداشت بالاده از منطقه تلمادره بخاطر صعب العبور شدن راه در فصول یخبندان و مشکلات آن، به کیاسر منتقل شود که مورد موافقت مسئولان قرار گرفت.

۲ . جاده : مقرر گردید که آسفالت جاده از کاردکلا دره ی ایلال به آغوزگاله شروع گردد و تا بالاده نیز بهسازی شود. هم چنین از سمت واوسر نیز جاده بهسازی و شن ریزی گردد و  تا یک ماه دیگر سه دهنه پل لوله ای در تیله بن دره، گت دره بالاده و دره دین تپه کار گذاشته شود.

نمایی از جاده آغوزگاله که سال ۱۳۹۰ شن ریزی و رها شده و اکنون قرار است بازسازی و آسفالت شود / ۲۱/۲/۱۳۹۱  عکس: عین اله آزموده

۳ . آب آشامیدنی : مقرر گردید تا کارشناس آب و فاضلاب روستایی نظر خود را در باره ظرفیت منبع آب و لوله کشی، برآورد هزینه انشعاب و چگونگی رفع مشکل آب بالاده اعلام نماید و هم چنین مشکل آب روستاهای قلعه و پایین ده نیز بررسی و نسبت به حل آن از طرف مسئولان نظر داده شود.

۴ . برق : با توجه به اینکه هم اینک مسیر برق منطقه دوسرشمار از تلمادره و روستای اراء می باشد مقرر گردید تا یک نفر سیم بان در تلمادره مستقر گردد و امکان وصل شدن برق آغوزگاله به بالاده مورد کارشناسی قرار گیرد تا در صورتی که یکی از مسیرها قطع گردد مسیر دیگر به عنوان جایگزین مورد استفاده قرار گیرد. هم چنین مشکل ترانس برق بالاده و فاز شب نیز برطرف گردد.

۵ . کشاورزی و سوخت : مقرر گردید که ۲۰۰۰۰ لیتر گازوئیل به کشاورزان بالاده داده شود و ۱۰۰۰۰ لیتر دیگر نیز به صورت حواله در نظر گرفته شود و اهالی بالاده با مراجعه به بخشداری چهاردانگه در کیاسر این حواله را برای کارهای کشاورزی دریافت نمایند. هم چنین مشکل کوپن های نفت که در دست مردم مانده، برطرف گردد.

۶ . دایر کردن دهیاری در بالاده، احداث مکان های ورزشی، امنیت منطقه و … از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که مورد تبادل نظر قرار گرفت.

۷ . مقرر گردید که جناب آقای فرماندار حدود یک ماه دیگر به صورت سر زده جهت بررسی میزان پیشرفت مصوبات نشست امروز به بالاده سفر کند.

در این نشست، بانوان بالاده نیز سوالات و مشکلات را با مسئولان در میان گذاشتند. لازم به ذکر است که این نشست بدون اطلاع قبلی بوده و آقای محمد آتنی مفرد عضو شورای اسلامی و آموزگار دبستان بالاده نیز که به بهشهر سفر کرده است نتوانستند حضور یابند. هم چنین بخاطر مطلع نبودن مدیر و اعضای انجمن فرهنگی سادوای بالاده از زمان دقیق سفر مسئولان به بالاده، مسایل و مشکلات فرهنگی بالاده به مسئولان اعلام نگردید و امیدواریم در جلسات بعدی حضور داشته باشیم و امور فرهنگی  بالاده را پیگیری کنیم. (هر چند پنجشنبه هفته گذشته ۲۱/۲/۱۳۹۱ که در کیاسر خدمت بخشدار محترم رسیده بودم ایشان گفته بودند که قرار است هفته آینده جناب فرماندار به بالاده بروند). در پایان نشست، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام ساداتی برگزار شد.

……………………………………………………………………..

انجمن فرهنگی سادوای بالاده ضمن سپاس فراوان از مسئولان گرامی شهرستان ساری، که برای رفع مشکلات مردم به بالاده تشریف آورده اند، ابراز امیدواری می کند که این گونه سفرهای مسئولان محترم برای رفع مشکلات و محرومیت ها ادامه داشته باشد. هم چنین از برادران گرامی مسیب محمدزاده، اسماعیل توبه، سیداسماعیل ساداتی و نعمت اله دهبندی که نتیجه این نشست را به اطلاع مدیر سایت سادوا رسانده اند صمیمانه سپاسگزاریم. با احترام/ عین اله آزموده. مدیر انجمن فرهنگی سادوای بالاده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

آقای آزموده سلام وخسته نباشید
امیدواریم حضرات مسئولین که اینچنین سرزده و طبق سنوات گذشته که با نزدیک شدن مراسم عظیم شهدا که شرف حضور به منطقه را داشتند قول سر خرمن ندهند و از مسئولین خواهشمندیم بحث راه ارتباطی آسفالته را در صدر خدماتی که احیانن در دست انجام است قرار دهند {و من الله توفیق}
……………………………………
سادوا: سلام جناب آقای اصغری. سلام. این اولین بار در تاریخ منطقه دوسرشمار است که تعدادی زیاد از مسئولان رده بالای شهرستان ساری در منطقه دوسرشمار و روستای بالاده حضور پیدا می کنند و پیگیر امور مردم هستند. متاسفانه بنا بر رویه ای کهنه و نخ نما شده که همیشه چند روز قبل از یادواره شهدا، مسئولان کم کاری های خود را با لودر از سطح جاده ها پاک می کنند و وعده و وعید می دهند، خوشبختانه این بار مسئولان واقعاً به فکر عمران و آبادانی و رفع مشکلات مردم هستند و با ارتباطی که هر از چند گاهی با جناب آقای مهندس امینی بخشدار زحمت کش چهاردانگه دارم ایشان را بسیار مصمم برای رفع این مشکلات می بینم و ایشان در طول حدود یک سالی که بخشدار چهاردانگه هستند و تاکنون مجددانه پیگیر مشکلات مردم دیار ما به ویژه در زمستان سخت ۱۳۹۰ بودند نشان دادند که برای خدمت به مردم آمادگی و تلاش دارند و همه ما هم باید با ذهنیتی جدید و مثبت به این تصمیم و اراده مسئولان شهرستان ساری و از جمله جناب فرماندار و جناب بخشدار نگاه کنیم و یاری شان کنیم تا برای مردم و روستاهای ما قدم های موثرتری بردارند. انشاء الله.

سلامی مجدد خدمت برادر عزیزم آقای آزموده. امیدوارم با یاری خداوند مسئولان عزیز به خاطر خون پاک شهدای گرانقدر منطقه و پدران و مادران سالخورده ای که سال ها سال چشم انتظار یاری مسئولین و خدمتگذاران شان بوده اند
بزودی شاهد آباد شدن منطقه بوده و هم چنین جوانان پرشور و ما همه دست به دست هم دهیم برای رفع مشکلات. برای شما برادر عزیز که ما را آگاه به مسائل واتفاقات رخ داده در منطقه می نمائید کمال تشکر و آرزوی سلامتی می نمایم

سلام و تشکر بابت اطلاع رسانی سریع سایت سادوا از این بازدید.
سوالی دارم و آن اینکه چرا زمانی که مسئولان می خواهند به بالاده بروند شما اعلام نمی کنید تا مردم بیشتری حضور داشته باشند؟
آیا امیدوار باشیم که به زودی وضعیت عمرانی روستا دگرگون می شود یا … ؟
چرا در اینگونه نشست ها مشکلات از قبل با مردم در میان گذاشته نمی شود تا به صورت کلاسه و الویت بندی شده به مسئولان گفته شود؟
خداییش آرزوی مان شده تا یک نفر آدم سخنور بالادهی مشکلات را کلاسه شده بیان بکند.
………………………………………………………
سادوا: در باره اطلاع رسانی در متن گزارش نوشته ایم که از زمان دقیق با خبر نبودیم وگرنه با پیامک سادوا اطلاع رسانی می کردیم. در باره وعده مسئولان هم تا زمانی که تلاش می کنند و ما هم پیگیری می کنیم باید امیدوار باشیم.
در باره یک نفر سخنور هم که تابع شرایط زمانی و مکانی است که هیچگاه فراهم نیست. ولی مشکلات اساسی توسط مردم بیان شد.

رضا حسینی بالادهی گفت

روستای بالاده با سابقه درخشانی که در زمینه عمران و آبادانی و کشاورزی و دامپروری داره امروزه خیلی عقب نگهداشته شده است و جا داره همه مردم بالاده در یک جلسه ای این موضوع را بررسی کنند و همه مردم مسئولیت های روستا را بین خودشان تقسیم کنند و کار گروه های پیگیری تشکیل بدهند. به نظرم کارگروه های زیر قابل تشکیل شدن هست:
۱٫ کارگروه آسیب شناسی که مشخص کنه چرا ما به این روز افتادیم و مشکلات ما از کجا شروع شده و الویت بندی مشکلات و رفع اونا.
۲٫ کارگروه مدیریتی که کارگروه های دیگه را مدیریت کنه. در این کارگروه اعضای شورای اسلامی محل و انجمن سادوا و نخبگان و فرهنگیان و مهندسان نماینده دارن.
۳٫ کارگروه فرهنگی و اطلاع رسانی که در زمینه های فرهنگی کار کنه . این کارگروه الان با تشکیل وفعالیت مستمر انجمن سادوا دایر هست و نیاز به تشکیل دوباره اش نیست
۴٫ کارگروه اداری که نامه های اداری روستا را در ادارات دولتی پیگیری کنه و با مسئولان رایزنی کنه.
۵٫ کارگروه اجرایی که از همه بالادهی ها که توان مالی و فنی و تکنیکی و تخصصی و ابزاری دارن بخواد که طبق یک برنامه ریزی مدون نسبت به رفع مشکلات داخل روستا مثل سنگفرش کردن خیابان ها و کوچه ها، ایجاد راه پله های داخل کوچه ها، مشخص کردن حریم روستا و مزارع کشاورزی و …
۶٫ کارگروه ورزشی برای بازسازی زمین فوتبال و تشکیل تیم فوتبال و گل کوچک و والیبال و … و منسجم کردن کوهنوردی و فعالیت های گردشگری و جلب توریست و …
۷٫ کارگروه شهدا. این کارگروه هم با داشتن ستاد یادواره شهدا دایر هست و فقط لازمه که اعضای آن عوض بشن و فعالیت شون منسجم تر و حرفه ای بشه.
۸٫ کارگروه ناظر که بر کار گروه مدیریتی و سایر مدیران کارگروه ها نظارت می کنه.

سلام آقای آزموده. خواستم بدانم که چرا برای روستای قلعه و پایین ده و تیل بن چیزی ننوشتید؟ چرا گزارش بازدید فرماندار از تیله بن را که در سایت تیل بن آمده، منتشر نکردید؟ البته می دانم که آن روستاها هم سایت دارند ولی من همیشه سادوا را نگاه می کنم و مطالبش به روزتر ( آپدیت)‌ است.
……………………………………….
سادوا: سلام آقای م. فولادی. از روستاهای قلعه و پایین ده و تیله بن، کسی خبری به من نداد تا در سایت بگذارم. مطلبی هم که در سایت تیله بن آمده خیلی کوتاه و مختصر و کنایه آمیز است و دوستان سایت های قلعه و پایین ده کمی باید به روزتر یا بقول شما آپدیت تر شوند و خبرهای روستای خود را در سایت بگذارند تا سادوا هم آنها را پوشش بدهد.
از اینکه به سایت سادوا محبت دارید سپاسگزاریم.

جناب آقای آزموده. امیدوارم از این نظری که می نویسم ناراحت نشوید.
نمی دانم منظور شما از مطلب کنایه آمیز روستای تیله بن چه بود؟ به نظر من واقعیت را گفته بودند. مسولین حتی نیم ساعت هم از این چند روستا بازدید نکردند ما چه بنویسیم. اعضای پایگاه شهدای بالاده دلشان خوش است که مسولین را به منطقه بالاده آوردیم در صورتی که حضورآقای بخشدار در سفر قبل به خاطر شخص و دعوت آقای سیدعقیل ساداتی تیله بنی بود.
آقای آزموده. باید این واقعیت تلخ را قبول کنیم که عده ای به دنبال سرافرازی منطقه دوسرشمار هستند که در این میان بالاده هم اگر آباد شود، افتخار می دانند ولی متاسفانه عده ای می خواهند تا همه روستاها نابود شوند تا بالاده آباد شود از این رو از شما به عنوان یک بالادهی روشنفکر دلیل درج کلمه کنایه آمیز آمیز سایت تیله بن در پاسخ به آقای فولادی چه بود؟
…………………………………
سادوا: جناب آقای نظری سلام. متاسفانه مدتی است که آستانه تحمل دوستان دوسرشماری در پهنه اینترنت و سایت ها به شدت پایین آمده. یک ساعت پیش بزرگواری به من پیامک داد و از همین موضوع « کنایه آمیز » گلایه کرد و شما هم نوشتید که منظورتان چیست؟ یک بار دیگر جوابیه ای که به یادداشت آقای م.فولادی نوشتم را می آورم: « از روستاهای قلعه و پایین ده و تیله بن، کسی خبری به من نداد تا در سایت بگذارم. مطلبی هم که در سایت تیله بن آمده خیلی کوتاه و مختصر و کنایه آمیز است ».
۱ . در مطبوعات و خبرگزاری چند نوع نوشته داریم: خبری، گزارشی، تحلیلی، و …. مطلبی که در سایت تیله بن آمده ماهیتی خبری دارد. بنابر این نوشتن خبر باید صددرصد خبری باشد و نویسنده و یا گوینده خبر نباید هیچگونه تحلیل، طعنه و کنایه را در متن خبر بیاورد. اگر می خواهد طعنه ای بزند و یا تحلیلی بکند بهتر است در پایان خبر باشد و نه در متن خبر.
۲ . مطلب سایت تیله بن نیز از این قاعده خبری پیروی می کند و ماهیتی خبری دارد. وقتی در ابتدای خبر آورده می شود که « صدها وعده خوبان بالاخره یکی وفا کرد. در پی قول های مکرر بخشدار محترم چهاردانگه … » این حالتی تحلیلی پیدا می کند و خواننده خودبخود به فرماندار و بخشدار بی اعتماد می شود. زیرا صدها وعده و قول مکرر داده اند که بالاخره یکی از آنها می خواهد عمل شود و یا در پایان خبر می خوانیم که « … قول هایی دادند که خدا می داند کی مذاق مردم محروم منطقه از این نوع قول ها، شیرین کام خواهد شد؟! آیا از صدها هزاران وعده و مشکلات، اندکی حل خواهد شد؟ » و این جمله هم نوعی بدبینی به عملکرد مسئولان را به خواننده القاء می کند.
۳ . حال اگر بخواهیم اصل خبر که بازدید فرماندار و بخشدار و … از منطقه بوده را بیاوریم و ما هم به عملکرد آنها اعتراض داشته باشیم، این اعتراض باید در انتهای خبر و خارج از متن خبر بیاید.
۴ . این مطلب سایت های منطقه دوسرشمار را آقایان مسئولان نیز می خوانند ( فرماندار و بخشدار و … طبق گفته حضوری آقای فرماندار به بنده در کیاسر که همیشه پیگیر مطالب سایت های منطقه دوسرشمار هستند و نیز بعضی دیگر از مسئولان ادارات کیاسر) و یقیناً نوع نوشته خوشایند و مطلوب نیست. آقای بخشدار که در زمستان پارسال و بهار امسال چندین مرتبه به منطقه دوسرشمار آمده و واقعاً هم در تلاش است مشکلات ما کمتر شود. شاید گفته های ما که از روی درد و دلسوزی هم هست باعث دلسردی آنان در قدمی که برداشته اند، شود.( هر چند چنین نخواهد شد).
۵ . بنده جناب سیدعقیل ساداتی تیله بنی را فردی سالم، صادق، زحمتکش و دوست داشتنی می دانم و از یکایک زحمت های آشکار و پنهان ایشان در باره عمران و آبادانی و حل مشکلات دوسرشمار از جمله بالاده صمیمانه سپاسگزاری می کنم.
۶ . متاسفانه بنده نمی دانم که چه «عده ای می خواهند که همه روستاها نابود شوند تا بالاده آباد شود»؟ به نظر من این نوع برداشت بخاطر نوع نگاه افرادی است که دوست دارند بالاده را آبادتر ببینند نه اینکه بقیه روستاها را نابود کنند.
۷ . منطقه دوسرشمار دارای مشکلات مشترکی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، امنیتی و … است. همه مردم منطقه از نداشتن خانه بهداشت رنج می برند. همه از نداشتن جاده در عذاب هستیم. همه از دزدیده شدن کابل برق و قطع شدن برق و تلفن و … در رنج هستیم. همه از نداشتن سالنی چند منظوره برای ورزش و برگزاری یادواره شهدا و … مشکل داریم. همه ما از اینکه عده ای می خواهند نام منطقه دوسرشمار را به فلان نام تغییر بدهند و یا نام فلان روستا را حاکم کنند خشنود نیستیم. همه از نداشتن یک کتابخانه ۲ در ۲ متری در روستاهایمان ناراحت هستیم و ….
۸ . سخن و درد دل زیاد است و بهتر است کمی آستانه تحمل خود را بالاتر ببریم. شاید فردای بهتری در انتظار مردم ما بوده باشد که قلم های امروز ما آن فرصت را بسوزاند.
از یاداشت شما هم بسیار سپاسگزارم و خوب می دانید که هرگز از اینگونه یادداشت های شما و دیگر خوانندگان گرامی سادوا ناراحت نمی شوم.

مصطفی محمدی واوسری گفت

خوشحالم از اینکه می بینم آقای نظری به راحتی، صادقانه و محترمانه انتقاد می کنند و آقای آزموده این چنین مودبانه و با حوصله پاسخ می دهند.
فکر می کنم این شکل گفتگوهاست که به بالا بردن سطح ادبیاتمون و آبادانی روستاهامون کمک می کنه

جناب آقای آزموده. من هم مثل آقای احمد نظری امیدوارم از این نظری که می نویسم ناراحت نشوید. ضمن تشکر از شما که جواب بسیار منطقی و حرفه ای به سوالات آقای نظری دادید. در نظر آقای احمد نظری منظورشان این است که عده ای از بالادهی ها بدنبال نابودی دوسرشمار هستند!!!! من خیلی متاسفم که نظرتان این است ولی آیا این حرف شما مدرک هم دارد؟ اگر کسانی را می شناسید بگویید تا ما هم بدانیم و با آنها صحبت کنیم تا دلیل شان را بدانیم. اگر مدرکی دارید رو کنید وگرنه بالادهی ها هم می گویند که ما از همه این روستاها بزرگتر و پرجمعیت تریم و هم آبادتر هستیم. تازه تعداد شهدای ما دو برابر همه شماهاست. چرا شماها وقتی در بهشهر و ساری هستید خودتان را بالادهی معرفی می کنید ولی وقتی کوه می روید علیه بالاده و بالادهی هستید؟ این رفتار در اکثر مردم ۴ روستای دیگر دیده می شود. چرا این رفتار زشت را علیه بالادهی ها دارید؟ بر همه روشن است که بدنبال اهدافی هستید که تحقیر بالاده و بالادهی هست. از قدیم هم همین جور بود.
ما هم امیدواریم منطقه دوسرشمار آبادتر شود و فرق نمی کند کدام روستا زودتر آباد بشود. به نظر من از همه مهمتر و الویت اول، رشد فرهنگی است که متاسفانه با این نوع نگرش و تفکر به این زودی ها میسر نخواهد شد.
تا دیروز در بی خبری بودیم و از اینترنت استفاده ای نمی کردیم شاید هم اصلا بلد نبودیم با آن کار کنیم ولی امروز که از اینترنت باید برای اطلاع رسانی سالم استفاده شود از هر فرصتی استفاده می کنید و بر علیه بالاده می نویسید. شما بجای رد بالادهی ها به روستاهای خودتان فکر کنید و از آنها در سایت های خودتان بنویسید.
انجمن سادوا اولین گام را در اطلاع رسانی سالم روستای بالاده و منطقه دوسرشمار و کارهای فرهنگی برداشته و شماها هم به دنبالش آمدید ولی حالا نمی دانید چکار باید بکنید هی به بالادهی ها ناخونک و سیخونک می زنید و چشم دیدن شان را ندارید. منتظر جواب آقای نظری هستم تا بیشتر روشن شوم.
از سادوا هم خواهش می کنم نظرم را بدون سانسور در سایت قرار بدهد.
……………………………………………………..
سادوا: جناب آقای کاردگر سلام. ضمن سپاس از یادداشت شما، سایت سادوا فقط نظراتی که مغایر اخلاق و قانون اساسی و اهانت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد را منتشر نمی کند و یادداشت شما را هم بدون سانسور تایید کردیم. (اگر غیر از این است اعلام کنید).
به نظر ما، نظر شما که دیگران بر علیه بالاده هستند، درست نیست و شهدا هم متعلق به همه هستند. مردم بالاده با دیگر روستاها اختلافی ندارند که عامل این نوع رفتارها بشود. شاید در بعضی جاها مثل انتساب خود به بالاده در شهرها که در بین بعضی از مردم وجود دارد، حق با شما باشد ولی این دلیلی بر ضدیت آنها در کوه ( = ییلاق و منطقه دوسرشمار) نمی شود. بالاده اسم و رسم بیشتری نسبت به دیگر روستاهای اطراف دارد و برای شناخته تر بودنش هم مردم می گویند مال بالاده هستیم.
از اینکه نسبت به سادوا نظر مثبت و محبت آمیز دارید سپاسگزاریم.
امیدواریم دوستانی که یادداشت شما را می خوانند، از جمله آقای احمد نظری، دیدگاه خود را بنویسند.
سایت سادوا از نقدهای سالم استقبال می کند.

جناب آقای آزموده
در پاسخ به حرف های آقای محمد کاردگر (که نمی دانم کدام کاردگراست) عرض می کنم شما که بهتر از هر کس می دانید که بنده با اینکه یک پایین دهی هستم بیشتر ساعات و روزهایی را که در منطقه هستم، در بالاده سپری می کنم و ارادت خاصی به همه بالادهی های عزیزدارم. برای من بالاده و پایین ده و یا حتی قلعه و تیله بن فرقی نمی کند که حتی فاصله این چند روستا نصف روستای شهید آباد (بهشهر) هم نمی شود. آقای کاردگر شما می گویید که ما وقتی در بهشهر و ساری هستیم می گوییم به بالاده می رویم؟ بسیار غلط و اشتباه است و چه لزومی دارد ما که پایین دهی هستیم بگوییم می رویم بالاده؟ اصلاً شما چرا وقتی از ییلاق به شهر یا روستای خود می روید می گویید می روید مازندران؟ بله آقای کاردگر! باید فرهنگ سازی کرد. باید منطقه دوسرشمار را بیش از پیش در فکر مردم جای دهیم و بجای اینکه بگوییم به بالاده و یا پایین ده می رویم بگوییم به منطقه دوسرشمار می رویم. در مورد نظر قبلی من شاید نظرم را خوب مطرح نکردم! منظور من این است وقتی مسئولین به بالاده آمدند آقایون مشکلات جزیی بالاده را گفتند و مشکلات عمومی منطقه را مطرح نکردند. آیا نداشتن پارک مشکل است؟ آیا نداشتن نفت مشکل است؟ مسولین می گویند در دو برهه از زمان بهار و تابستان پزشکیار می فرستیم آیا مشکل منطقه حل شد؟ آن بندگان خدا که در پاییز و زمستان در منطقه ساکن هستند نیازی به پزشک ندارند؟ مسئولین با ماشین های شاسی بلند می آیند که ذره ای از خرابی جاده را حس نمی کنند تا رسیدگی کنند. در پایان از همه بالادهیهای عزیز که از نظر قبلی من آزرده خاطر شدند عذرخواهی می کنم.
……………………………………………
سادوا: البته آقای کاردگر ننوشته که شما می گویید به بالاده می رویم بلکه گفته که می گویید بالادهی هستیم. مشکلاتی که اهالی بالاده با فرماندار و مسئولان مطرح کردند مشکلات روستای خودشان است و مشکل هر روستایی برایش بزرگ است و باید حل شود و در گزارش ما هم نداشتن پارک مطرح نشده و ایجاد مکان های ورزشی نوشته شده. ولی بهداشت، راه، برق، سوخت کشاورزی و نفت روستائیان وامنیت مربوط به همه روستاهای منطقه دوسرشمار است که آنها با فرماندار مطرح کردند و امیدواریم این مشکلات نیز برطرف شود.
نداشتن سوخت کشاورزی و نداشتن نفت سفید هم از بزرگترین مشکلات مردم بومی است و اگر ما هم یک زمستان در بالاده بمانیم و برق و جاده هم هفته ها قطع و بسته گردد، آن وقت به عمق فاجعه در نداشتن یک شب نفت، پی خواهیم برد.
مشکلات کوچک روستاهای منطقه ما، برای ما کوچک ولی برای مردم بومی « خیلی بزرگ » هستند و باید تلاش کنیم مردم در راحتی بیشتری زندگی کنند.

در جواب آقایان احمد نظری و محمد کاردگر عرض کنم که این بحث ها خوبه ولی وقتی صحبت از یک سری مسایل حاشیه ای میشه اصل بحث ماهیتشو از دست میده و جنگ و جدل سر میگیره. به نظرم هیچ بالادهی راضی به آبادی روستای بالاده و خرابی روستاهای دیگه نیست. بالادهی بزرگتر از این حرف هاست که آقای نظری زده و اگر بالادهی مشکل نفت را مطرح می کنه پس براشون مهمه. زمستونای سه متر برف و قطع شدن برق و چراغ نفتی در بالاده دقیقاً مثل قطع شدن گاز و برق در زمستونای بهشهره که داد همه در می آد. حالا چطور بیان مشکل بزرگی مثل نفت به نظر آقای نظری مشکل کوچیکیه؟ برای شما شاید ولی برای مردم بالاده و حتی قلعه و پایین ده و تیله بن که زمستونا در ییلاق هستن مشکل خیلی بزرگیه. چرا نباید اونو مطرح کنن؟ در کنارش جاده و درمانگاه و چیزای دیگه رو هم مطرح کردن که به نفع همه روستاهاست.
لازمه اینو بدونیم که احترام گذاشتن به دیگران، خودش نشونه بزرگی یک فرد و یک قوم و یک ملته. ما باید یاد بگیریم که با هم با احترام رفتار کنیم. حتی اگه انتقاد باشه!!