صعود کوهنوردان بالادهی و پایین دهی و واوسری به قله شاهدژ / تعدادی از کوهنوردان روستاهای بالاده، پایین ده و واوسر در روز ۱۴ خرداد ۱۳۹۱ به قله ۲۸۰۲ متری شاهدژ صعود کردند. در این صعود که با هماهنگی گروه کوهنوردی سادوای ساری و انجمن فرهنگی سادوای بالاده و به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) صورت گرفت، ۱۵ نفر از کوهنوردان این روستاها ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بامداد از «چشمه سر» بالاده حرکت خود را شروع کردند و در «چشمه سادوا» قمقمه های خود را پر از آب کرده و سپس به گردنه «کمرسر» رسیدند.

در کمرسر آقای عین اله آزموده مدیر انجمن فرهنگی سادوای بالاده ضمن سپاس از دوستانی که در این صعود شرکت کرده اند برایشان سخنانی بیان کرد: « از اینکه بخاطر جراحی زانو نمی توانم در  بقیه مسیر صعود تا بلندای قله شاهدژ در کنار شما باشم متاسفم و پس از این مدیریت گروه بر عهده آقای مهندس حسین دهبندی بوده و انتظار دارم همچون همیشه با نظم و انضباط و دوستی و  بردباری، صعود خوبی داشته باشید » .

در حالیکه مه و باد سردی منطقه کمرسر را فرا می گرفت گروه به سمت گردنه «بارینگ نو» رهسپار شد و در ساعت ۱۱ به غار «کالُم مال» رسیده و در ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه در بالای قله شاهدژ رسید. اعضای گروه پس از رفع خستگی و خوردن ناهار در هوای مه آلود و سرد بالای قله، به سوی «کمرسر» راه افتاده و ساعت ۴ بعد از ظهر به «چشمه سر» بالاده رسیده و لوح یادبود این صعود توسط آقای آزموده به شرکت کنندگان این صعود اهدا گردید.

اعضای گروه در کمرسر عکس یادگاری گرفتند

حاشیه های صعود:

آقای مصطفی محمدی واوسری خود را از روستای واوسرنو برای شرکت در این صعود به بالاده رسانیده بود و اولین بار بود که با گروه کوهنوردان بالاده به شاهدژ صعود می کرد.

آقایان عین اله آزموده و مهندس قاسم دهبندی در کمرسر ماندند و به قله «مِرادکوه» صعود کردند و  از طرف آقای میرزمان رضوی بالادهی که در کمرسر کندوی عسل دارد با عسل و چای آویشن مورد پذیرایی قرار گرفتند و با رسیدن یک دستگاه ماشین گشت محیط بانی کیاسر به کمرسر، با سه تن از کارشناسان محیط زیست در باره مسایل حیات وحش منطقه گفت و گو کردند.

در هنگام عبور گروه از چشمه سادوا، آقایان وحید اسماعیلپور و امین عالیشاهی از روستای قلعه در اطراف چشمه سادوا دیده شدند و زودتر از گروه ما و از مسیر «لنگِرسِرِه» خود را به بالای شاهدژ رسانده بودند. این دو نفر که آب و خوراکی به همراه نداشتند توسط اعضای گروه مورد پذیرایی قرار گرفتند.

در مسیر برگشت و در اطراف چشمه سادوا، اعضای گروه مقداری گیاه دارویی اورشیمِک ( آویشن ) چیدند که عطر و بوی آن واقعاً قابل توصیف نیست.

در این صعود سه تن از نوجوانان بالادهی که در مقطع ابتدایی درس می خوانند، حضور داشتند که از صعود به شاهدژ بسیار خوشحال بودند. آقای علی دهبندی ششمین بار و آقایان علی کاردگر و رضا دهبندی نیز اولین باری بود که به شاهدژ صعود کردند.

اعضای گروه: مهندس حسین دهبندی از روستای بالاده مدیر گروه و همسرش زهرا بابایی تیلکی و پسرش علی دهبندی، اکبر چهاردیچ، مهندس ذبیح الله کاردگر و فرزندش علی کاردگر، رضا دهبندی فرزند حسن، کیومرث درویش از روستای پرور و همسرش رویا علیپور از روستای پایین ده، رامین علیپور و لیلا علیپور از روستای پایین ده، مصطفی محمدی از روستای واوسرنو، زهره شریفی از شهر سورک ساری، وحید اسماعیلپور و امین عالیشاهی از روستای قلعه.

لوح یادبود صعود به قله شاهدژ

با ارسال عکس های این صعود توسط اعضای شرکت کننده، به زودی عکس های بیشتری در این گزارش منتشر خواهد شد.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

با عرض سلام و ارادت خدمت آقای آزموده
ضمن تشکر از جنابعالی که همیشه مشوق و بانی صعود می باشید.

مصطفی محمدی واوسری گفت

روز بسیار خوبی بود
تشکر میکنم از شما آقای آزموده و دیگر دوستانی که زحمت کشیدند

آقای آزموده سلام. ضمن عرض خسته نباشید به شما و اعضای کوهنوردی در صعود به قله شاهدژ و آرزوی توفیق روز افزون برای تمامی شما کوهنوردان.
ان شاء الله این کار فرهنگی را همه ساله در سالگرد معمار کبیر انقلاب اسلامی انجام بدهید و هم چنین از خداوند منان سلامتی شما را خواستارم.

آرزوی سلامتی برای هم ولایتی های عزیز ، همچنین شما آقای آزموده که هر چه زودتر زانوهایتان خوب شود .
………………………………………
سادوا: سلام آقا کمیل عزیز٫ جای شما در این صعود خیلی خالی بود. و همچنین سپاس از لطف شما./ ارادتمند شما آزموده