قابل توجه مسئولان استان مازندران: سمنان وظایف شما را تقبل می کند! / جلسه پشت درهای بسته! نماینده سمنان در اروست ساری / اختصاصی چهاردانگه نیوز: در خبری در سایت روستای اروست آمده که « مهندس خسروی نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در روز عاشورا (۵/۹/۱۳۹۱) به روستای اروست، سفر کردند … و در پایان به منزل یکی از اهالی اروست رفت و با برگزاری جلسه ای با مسئولین روستا که پشت درهای بسته انجام شد به بررسی راهکارهای برون رفت از مشکلات فعلی و مسائل دیگر پرداختند.»

البته اعلام نشده و نمی دانیم در آن جلسه که در پشت درهای بسته! برگزار گردیده؛ چه کسانی حضور داشتند و چه تصمیماتی اتخاذ شده تا قابل ذکر و نقد دقیق تر باشد. اما اگر تصمیمی به نفع مردم و منطقه پشتکوه گرفته شده باشد که یقیناً باید مطرح می گردید تا مردم نامحرم به حساب نیایند. اما اگر نماینده محترم سمنان جناب آقای خسروی ( و هم چنین نماینده قبلی سمنان جناب آقای کواکبیان) علی رغم آشکار بودن حضور غیرموجه و خارج از شرح وظایف نمایندگی ایشان و تشکیل جلسه محرمانه در روستای اروست که هیچ ارتباطی هم به وظایف نمایندگی ایشان ندارد، خود را موظف به حل مشکلات استان های دیگر می دانند، از چند جهت قابل برررسی است:

متن سایت اروست در باره سفر مهندس خسروی از آن روستا

۱ . این سفر و سفرهای مشابه از سوی نمایندگان سمنان در مجلس شدیداً شائبه جداسازی منطقه پشتکوه ( یا سفیدکوه ) از استان مازندران و الحاق آن به استان سمنان را تقویت می سازد.

چهاردانگه محروم است و صد البته مناطق همجوار در استان سمنان مثل فولادمحله و پرور و حتی شهمیرزاد هم از مشکلات عمرانی و رفاهی رنج می برند و حتی خواهان الحاق به مام خود مازندران هستند. اینکه چگونه از استانی که علی رغم داشتن حدود یک هشتم جمعیت نسبت به استان مازندران که هنوز با مشکلات ریز و درشت دست به گریبان است انتظار بهبود شرایط را داریم به موضوعاتی دیگر برمی گردد که سال هاست دلسوزانه تذکر داده می شود.

۲ . نمایندگان محترم شهرستان ساری جناب دکتر شجاعی کیاسری و مهندس دامادی که خوشبختانه هر دو از منطقه چهاردانگه و دودانگه هستند، در ۹ ماه گذشته که مسئولیت نمایندگی مردم را بر عهده گرفته اند، کمتر به این مناطق محروم سفر کرده و با مردم ارتباط ارتباط داشته اند و ظاهراً بیشتر وقت خود را صرف وظایف اصلی نمایندگی یعنی قانون گذاری و نظارت بر دستگاه های اجرایی استان مازندران نموده اند.

الف. شدیداً انتظار می رود تا نمایندگان محترم ساری نسبت به اتفاقات این چنینی که دخالت در وظایف و زیر سوال بردن جایگاه نمایندگی آنان می باشد، واکنش نشان داده و طبق قانون به نماینده سمنان تذکر بدهند.

ب. حضور بیشتر و موثرتر نمایندگان ساری در بخش محروم چهاردانگه باعث قوت قلب مردم و  تقویت باور آنان در اعتماد به نمایندگان شان در پیگیری مشکلات می شود تا در این خلاء، نماینده سمنان بجای آنان در منطقه حضور نیافته و مردم او را ناجی خود نپندارند.

 مهندس خسروی نماینده سمنان در روستای اروست بخش چهاردانگه ساری

۳ . در ماه های منتهی به انتخابات مجلس نهم در زمستان ۱۳۹۰، آقای کواکبیان نماینده قبلی سمنان نیز به این منطقه سفر کرده بودند و وعده و وعیدهای انتخاباتی مبنی بر جدایی این بخش از استان مازندران و الحاق آن به استان سمنان را به مردم چهاردانگه مازندران داده بودند. اکنون با حضور نماینده جدید سمنان به منطقه موضوع وارد فاز جدی تری شده است و انتظار می رود که:

الف. بخشدار محترم چهاردانگه جناب آقای امینی این موضوع را پیگیری نمایند که آیا واقعاً قرار است با اعمال نفوذ عده ای در روستاهای منطقه پشتکوه و حمایت نمایندگان سمنان و سکوت نمایندگان و مسئولان دستگاه های اطلاعاتی و سیاسی استان مازندران، این بخش شامل ۲۰ روستا از مازندران جدا شود؟ در آن صورت باید منتظر بود تا به زودی مناطق همجوار مثل دهستان چهاردانگه نیز علی رغم داشتن مشکلات عدیده ای مثل جاده، خانه بهداشت، بیکاری و مهاجرت و … خواهان الحاق به استان سمنان شوند و حتی باید پیش بینی کرد که روزی کیاسر هم به استان سمنان ملحق شود.

ب . از دستگاه های سیاسی استان مازندران (فرمانداری ساری و استانداری)، دستگاه های اطلاعاتی و سایر ارگان های ذیربط انتظار می رود تا این موضوع را پیگیری نمایند حضور نمایندگان استان سمنان در بخش چهاردانگه استان مازندران و تشکیل جلسه پشت درهای بسته! چه پیامدهای روانی و اجتماعی، سیاسی و امنیتی برای مردم و مدیریت اجرایی و سیاسی بخش چهاردانگه، شهرستان ساری و استان مازندران خواهد داشت؟

 مهندس خسروی نماینده سمنان در روستای اروست بخش چهاردانگه ساری

۴ . قبلاً هم در نقدی در مورد حضور آقای کواکبیان به منطقه پشتکوه نوشته ایم که یک سر ماجرا به کم توجهی و بی توجهی مسئولان اجرایی مازندران به مناطق محرومی مثل چهاردانگه ختم می گردد. اکنون این سوال ها یک بار دیگر مطرح می شود که:

اگر در بخش چهاردانگه مشکلاتی وجود دارد چرا نسبت به رفع آن اقدام نمی شود تا مردم برای حل مشکلات شان به سوی استان های دیگر گرایش پیدا نکنند؟

آیا نماینده سمنان باید در امور مربوط به حوزه استان مازندران آن هم در پشت درهای بسته جلسه بگیرد تا « راهکارهای برون رفت از مشکلات فعلی و مسائل دیگر » را بررسی کند؟ چرا این جلسه با حضور نمایندگان ساری برگزار نمی شود؟

چگونه در طول سال های گذشته همواره مسئولان استان مازندران و نمایندگان ساری در مجلس در برهه ای مشخص از زمان در چهاردانگه حضور می

 

یابند و وعده هایی مبنی بر حل مشکلات می دهند ولی از رفع مشکلات خبری نیست؟

چرا هنوز مشکل زباله های ساری که در منطقه پشتکوه ریخته می شود و حدود ۶ سال است روزگار مردم چهاردانگه را سیاه کرده، لاینحل باقی مانده و مسئولان هر  روز وعده و  وعید می دهند؟

چرا منطقه پشتکوه با داشتن چشمه منحصر بفرد آب معدنی سورت، از رونق اولیه گردشگری حرفه ای برخوردار نیست؟

چرا جاده ۲۶ کیلومتری ایلال تا بالاده سال هاست زخمی به حال خود رها شده و علی رغم حضور جناب مهندس بشارتی رئیس قبلی مناطق محروم ریاست جمهور

ی به همراه مهندس اسد مدیر کل محترم راه و تربری استان مازندران و سایر مسئولان استانداری در ۲۲ تیر ۱۳۹۱ در منطقه دوسرشمار (بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه و واوسر) برای پیگیری این موضوع و اینکه بیش از سه میلیارد تومان بودجه برای این پروژه تصویب شده ؛ رفت و آمد و عرصه زندگی بر مردم ۱۳ روستای دهستان چهاردانگه تنگ کرده است؟

چرا بعضی از طرح های صنعتی در کیاسر نیمه کاره باقی مانده و یا پیشرفت چندانی ندارد و از طرح های مادر در زمینه کشاورزی، دامداری و گردشگری در چهاردانگه خبری نیست؟

و ده ها سوال بی جواب مانده دیگر، نشانه درخواست های جدی و انتظارات بحق مردم چهاردانگه از مسئولان استان مازندران و نمایندگان مردم ساری در مجلس بوده و واجب است مسئولان در خصوص حل مشکلات چهاردانگه چاره ای اندیشیده و آن را برطرف کنند تا اینگونه شاهد دلسوزی دایه های مهربان تر از مادر از استان سمنان برای چهاردانگه مازندران نباشیم.

………………………………………………………………………..

مطالب مرتبط :

حضور نماینده سمنان در میان عزادران حسینی در روستای اروست / سایت اروست

گزارش برگزاری بیست و نهمین یادواره ی شهدای منطقه ی دوسرشمار  و حضور مهندس بشارتی مشاور رئیس جمهور و رئیس مناطق محروم ریاست جمهوری در این یادواره

مهندس دامادی نماینده ساری: ادعای الحاق بخشی از چهاردانگه به سمنان را پی گیری خواهیم کرد.

مصاحبه با آقای امینی بخشدار چهاردانگه در باره انتخابات و چند مسئله دیگر این بخش

پاسخ آقای کواکبیان به دو سوال چهاردانگه نیوز / مصاحبه اختصاصی

مصاحبه چهاردانگه نیوز با آقای دکتر یوسف نژاد نماینده سابق مردم شهرستان ساری / مصاحبه اختصاصی

حضور آقای کواکبیان کمک به مسجد روستای ولویه بوده است / اکبر عظیمی عضو شورای روستای ولویه

آقای کواکبیان! شما کاندیدای سمنان هستید یا ساری؟ / خبرگزاری چهاردانگه نیوز

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۰ آذر ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

اولش به آقای نماینده سمنان بگید که منطقه دوسرشمار هم مشکلاتی داره. یه جلسه ای هم پشت درهای بسته توی اینجا بگیرن. قول میدیم خبرش رو به هیچ سایت و خبرگزاری ندیم و سکرت بمونه. حالا یه کمکی برای ساخت مسجدی، یه استخری برای جوانان، یک دید و بازدیدی از بستگانتون توی قلعه و بالاده و تیله بن و پایین ده و واوسر داشته باشین. یه تراکتوری بدین یا یه وقتی برای تفریح بیاین ولی مثل سایر سمنانی ها و دامغانی ها زباله هاتونو توی جنگل و وسط طبیعت رها نکنین. ما هم راضی می شیم شما زباله های همه سمنان رو به این منطقه بیارین. همونجوری که زباله های همه ساری رو این اطراف میارن و کسی هم معترض نیست. ما کلن آدمای خوبی هستیم به شرطی که به ما هم از این قولهای خوب در بسته بدین.

دومش به نماینده های ساری بگید که یه سری هم به روستاهای سمنان بزنن و توی شهمیرزاد یا سنگسر یه جلسه ای پشت درهای بسته توی خونه یکی بگیرن.

سومش مسئولان مازندران و شهرستان ساری هم فعلن کارهای واجب تر از رسیدگی به اینجور امور دارن. چون انتخابات شوراها و ریاست جمهوری نزدیکه و مردم هم وظیفه شونه برن رای بدن. مگه استان گلستان با اون وسعتش از مازندران جدا شد اتفاقی افتاده، مگر فیروزکوه تا گدوک یا همین استان سمنان که تا سال های بعد از انقلاب فرمانداری کل و زیر نظر استانداری مازندران بود و الان می خواد مازندران رو بخوره یا طالقان و شمیرانات و جاهای دیگه از مازندران جدا شد کسی از مسئولان رنجید؟ مگه فولادمحله تا شهمیرزاد نرفت؟ اتفاقی افتاد؟ نه!!
ملک خدا برای همه هستش. مگه نه؟

اکبر قلعه سری همسایه اروست گفت

آقا مخبر پشت درهای بسته سلام
اینو میگن استقبال! اینو میگن حضور موثر! مردم اروست به نماینده سمنان اون قدر علاقه مندن که آقای نماینده مسیر ۵ دقیقه ای رو ۴۵ دقیقه طی می کنن. حسودی تون شده؟ نماینده های ساری حظ کنن! اگه همین نماینده عزیز سمنان به روستای شما می اومد ازش استقبال نمی کردین؟ شاید ایشون بین راه توی اروست چند جا جلسه هایی پشت درهای بسته داشتن؟ شاید هم قبل از رسیدن به حسینیه یه ناهاری منزل یکی خوردن؟

حساب کردم دیدم :
اگه فاصله مسیر ورودی روستای اروست تا حسینیه ۵۰۰ متر باشه پس ۴۵ دقیقه ۲۷۰۰ ثانیه می شه که ایشون هر متر مسیر را در ۵ و ۴ صدم ثانیه طی کردن. از این بابت هم یک رکورد به حساب می آد.
راستی یه آدم به طور معمولی در هر ساعت ۶۰۰۰ متر راه می ره و ۵۰۰ متر رو در ۵ دقیقه طی می کنه.

یه آمار دیگه بگم؟ بگم؟
اگه عرض خیابون ورودی اروست فقط ۶ متر باشه و ضربدر ۵۰۰ متر طول مسیر بشه به عبارتی میشه ۳۰۰۰ متر مربع و اگه توی هر متر مربع فقط یک نفر ایستاده باشه میشه ۳۰۰۰ نفر و این فقط جمعیت مردان اروست هستش و تازه همه مردان اروست هم در روز عاشورا به اروست که نرفته بودن! و اگه همین مقدار هم جمعیت بانوان اروست باشه به عبارتی جمعیت اون روز خاطره انگیز اروست ۶۰۰۰ نفر بوده. تازه اگه همه مردان و زنان اروست به استقبالشون می رفتن به گمونم تا دو ساعت هم طول می کشید. خاطره انگیز از اون جهت که ایشون برای عزادری که نرفته بودن! چون توسی حسینیه از خنده ریسه رفتن.

پیدا کنید پرتقال فروش رو.

شما دوستان هم خبر نویسی رو از اروستی ها یاد بگیرین که چطور سیر داغ و پیاز داغشو زیاد کردن که خودشونم از این استقبال حیرت زده هستن!

بابا این ماشین حساب صاحب مرده رو برای اینجور موقع ها اختراعش کردن دیگه!

راستی روستای اروست چقدر جمعیت داره؟

خ امیدوار معروف به مار مار گفت

دم مردم اروست گرم که توی اون سرمای هوا ۴۵ دقیقه ایستادن و از جناب مهندس استقبال کردن. امیدوارم هر چه زودتر همه وعده هاشون عملی بشه. تا کور بشه چشمای شور.

اکبر قلعه سری همسایه اروست گفت

آقای مخبر بازم سلام. یادم رفته بود بگم که سایت اروست نه ایمیل داره و نه تلفنی گذاشته. بخش یادداشت سایت رو هم بستن و هیچ راه ارتباطی بین مدیران این سایت و خواننده هاش وجود نداره. برای همین توی سایت شما یادداشت نوشتم.
از قول خواننده ها بهشون بگید که این طرز سایت داشتن یک طرفه غلطه. مردم می خوان نظر بدن و از شما و کارهاتون انتقاد بکنن یا پیشنهاد بدن و از شما و رفتارهاتون تشکر بکنن.
……………………………………………………………………
سادوا: سلام و سپاس که سایت سادوا را برای بیان دیدگاه تان در باره موضوع مرتبط با روستای اروست انتخاب کردید. حق با شما هست و پس از بررسی در سایت اروست متاسفانه ما نیز هیچ راه ارتباطی پیدا نکردیم تا فرمایش شما را بگوش دوستان اروستی برسانیم.

شاید هوا خیلی سرد بوده و درها رو بستند تا سردشون نشه و گرمی جلسه به سردی تبدیل نشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شاید هم درها رو بستن تا در ظهر عاشورا صدای خنده شونو مثل اونی که توی عکس ها هست، کسی نشنوه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

با عرض ادب و احترام
گویند روزی از تاجداران قاجار سفری به سواحل خزر داشت. وقتی که نشست و نظاره به دریا کرد امر فرمود قلیانی برای او بیاورند همراهان به دنبال آ ب شیرین می گشتند که عمل چاق کردن قلیان به درازا کشید و سلطان از تاخیر پیش آ مده آزرده خاطر شد و توضیح خواست. به عرض مبارک رساندند که آب شرین نداشتیم و آب دریا مناسب قلیان نیست سلطان فرمود آبی که بدرد قلیان نخورد همان بهتر که روسها آن را بردارند و ما نداشته باشیم. امروز داستان غمبار چهاردانگه مظلوم ماست. مشکلات فراوان، از بین رفتن کشاورزی و دامپروری، نارسایی های فراوان کیاسر مرکز بخش ناتمام ماندن تنها پروژه بزرگ کیاسر یعنی کارخانه سیمان و حزن انگیز ترین پدیده چند سال اخیر پشت کوه یعنی زباله ها و …. باعث بروز این مسائل میگردد.

دلسوخته و عاشق بالاده و بالادهی گفت

مطالب جالبی بیان شد مخصوصا در مورد ماشین حساب که کاربردشو فهمیدیم . خیلی ممنون

دلسوخته و عاشق بالاده و بالادهی گفت

در خصوص دریای خزر هم داستان جالبی گفته شد . آقایان قاجار حدود نصف دریا را دادند به روسها الان که دیگه همش رفته . به قول شما بدون اینکه قلیانی چاق بشه