درگذشت حاج جبار خاسب (چهاردهی) / انالله و انا الیه راجعون. با خبر شدیم که آقای حاج جبار خاسب فرزند مرحوم غفار، دار فانی را وداع کرده است. مراسم تشییع جنازه ساعت ۱۱ امروز یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ از منزلش در روستای حسین آباد بهشهر ( محل سکونتش) برگزار و پیکرش در گلزار همین روستا بخاک سپرده خواهد شد. آقای خاسب عموی گرامی شهید عبدالخالق خاسب و از بزرگان خاندان چهاردهی و روستای بالاده بودند که در سن ۸۴ سالگی بر اثر بیماری و کهولت سن چشم از جهان فرو بستند. ایشان هم چنین از ذاکرین اباعبدالله الحسین (ع) و از تعزیه خوانان قدیمی بالاده بوده اند و خاطره ای از ایشان با عنوان «یادها و خاطره ها / حاج جبار خاسب / بخش یکم » قبلاً در سایت سادوا منتشر شده است. تصویر حاج جبار خاسب نیز در سایت سادوای بالاده و در مطلب « چهره مردم بالاده / بخش دوم » (۱۲ دی ۱۳۹۱) به نمایش در آمده است.

اعضای انجمن فرهنگی سادوای بالاده مراتب همدردی و تاسف عمیق قلبی خود را از این مصیبت اعلام داشته و به خانواده های داغدار و بستگان به ویژه برادرانش حاج رمضان و آقا ذکریا و هم چنین پسرانش آقایان غلامرضا و غفار خاسب و آقای محمد بزرگزاده (نوه اش) صمیمانه تسلیت گفته و برای آن تازه درگذشته رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارند. روحش شاد.

لازم به ذکر است که آقایان غلامرضا، غفار خاسب و محمد بزرگزاده از اعضای انجمن فرهنگی سادوا می باشند.


حاج جبار خاسب در منزلش  ۲۷/۹/۱۳۸۹ / عکس: عین اله آزموده

…………………………………………………………………….

متن کوتاهی از جناب آقای شکر آتنی مفرد در باره حاج جبار خاسب که در بخش یادداشت « یادها و خاطره ها … » نوشته بوده اند: « حاج جبار هم بوی گل های زیبای کمرسر و چمازی را می دهد و هم بوی بهار نارنج مازندران را. حاج جبار هم سبزی برگ درختان بلوط فراغکش را دارد و هم زیبائی شکوفه های درختان میانکاله را. حاج جبار عصاره لالائی مادران دوسرشمار است که از غله جارهای کوهستان شروع شده و مسیر چلمه کوه و آلش کوه و کِنت را طی کرده و در تروجن و بَسو و للـه مرز و یکه توت شنیده می شود.»

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

مجالست با آن مرحوم به مثابه نشستن در مجلس عزاداری اهل بیت بود و یادآور خاطرات نوجوانی همه پدران و مادران در برپایی عزاداری امام حسین (ع) بودند که دیگر صدای طنین انداز ایشان در ماه های محرم و صفر و رمضان و چاووشی زائران بیت الله الحرام و کربلای معلی به گوش نخواهد رسید و با رفتن خود همه محبان اهل بیت را به سوگ نشاند. اینجانب رحلت این پیرغلام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را به خانواده داغدارش تسلیت عرض می نمایم و برای آن مرحوم علو درجات و همنشینی با اباعبدالله الحسین (ع) و غفران الهی را ازدرگاه خدای سبحان مسئلت دارم.

انجمن فرهنگی سادوا گفت

این پیام تسلیت از سوی آقای اسماعیل توبه فرزند مرحوم حاج یحیی توبه ( برادر شهید قربان توبه) به سامانه سادوا ارسال شده است: « خداوند ایشان را رحمت کند و با برادر زاده شهیدش محشور گردد. این مصیبت را به خانواده آن مرحوم و خانواده شهید خاسب را تسلیت عرض می نمایم و برای بازماندگان صبر آرزو دارم. »

«‌خداوند رحمتش کند. »

کمیل توبه بالادهی گفت

باسلام خدمت مدیریت سایت وزین سادوا عین الله آزموده؛
“إنا لله و إنا علیه راجعون” تسلیت عرض میکنم و خداوند رحمتش کند و به بازماندگان این عزیز طول عمر با عزت بدهد.

به خانواده محترم اقای خاسب تسلیت عرض میکنم.

سلام برادر سال نو موارک و امیدوارم صد سال باشی و برای ما از گل و بلبل بگویی
…………………………………….
سلام و شمه نوسال ئِم موارک بو. خادا عمِر هادئه

سپاسگزارم از همه دوستان و همچنین عمو عین الله عزیز که اطلاع رسانی کردند،سال جدید را به همه هم ولایتی خوبم تبریک می گویم امیدوارم روزهای خوشی در سال جدید داشته باشید.

سپاسگزارم آقای آتنی مفرد عزیز بابت متن زیبای که در باره پدرم نوشتید.همیشه سلامت باشید.

سلام و درود خدمت خوانندگان سایت سادوا، و تبریک سال نو
وظیفه خود میدانم تا از همه عزیزان بالادهی که در مراسم خاکسپاری و عرض تسلیت قدم رنجه فرموند، تشکر فراوان داشته باشم. امیدوارم سال پیش رو، مملو از شادی و سربلندی برای این بزرگواران باشد.
همچنین از سادوا نیز بابت اطلاع رسانی عمومی سپاسگزارم. موفق و پیروز باشید.
………………………………………..
سادوا: با سلام. خدایش بیامرزد که وجودش همواره باعث افتخار و آبروی بالادهی ها در روستای حسین آباد بوده است. روحش شاد.

سید مجید موسوی بالادهی گفت

باسلام اینجانب درگذشت این عزیز تازه درگذشته جناب آقای حاج جبار خاسب مداح اهل بیت وذاکر اباعبدلله حسین (ع) را به خانواده محترم ایشان بخصوص به هم ولایتی هایم وطایفه چهاردهی تسلیت عرض می نمایم.

بنده هم از آقای آزموده وهمکارانش تقدیر و تشکر می کنم وسال خوب وخوشی رابرایتان آرزو می کنم. سیدمجید موسوی بالادهی فرزند میرحمان

سلام فیلمی درباره این مجلس تو وبلاگتون بزارید حتما