بازدید معاون وزیر راه از پروژه راه روستایی منطقه نرماب دوسر/ بعدازظهر امروز یکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳، مهندس میرشفیعی معاون وزیر راه و مهندس اسد مدیر کل راه استان مازندران و مهندس بنیانیان معاون عمرانی استانداری مازندران و مهندس تور به همراه چند تن دیگر از مسئولین استان مازندران جهت بازدید از ادامه کار تعریض و بهسازی راه روستایی منطقه نرم آب دوسر، بازدید کرده و از میزان پیشرفت کاری مطلع شدند..

این گزارش به نقل از وبلاگ انجمن فرهنگی آفتاب تیله بن می باشد که مدیر این وبلاگ طی تماسی که در ساعت ۱۵ امروز با آقای امینی بخشدار محترم چهاردانگه برقرار کردند، آقای امینی عنوان نمودند: بعدازظهر امروز مهندس میرشفیعی معاون وزیر راه و مهندس اسد مدیر کل راه استان مازندران و مهندس بنیانیان معاون عمرانی استانداری مازندران و مهندس تور به همراه چند تن دیگر از مسئولین استان مازندران جهت بازدید از ادامه کار تعریض و بهسازی راه روستایی منطقه نرم آب دوسر، از روستای سواسره تا منطقه دوسرشمار و همینطور تا انتهای مسیر ( سه راهی فولادمحله در جاده سمنان – ساری ) بازدید کرده و از میزان پیشرفت کار مطلع شدند.

بخشدار چهاردانگه در ادامه گفت: امیدواریم  که در این بازدید بر سرعت و دقت انجام کار افزوده و شادی و رضایتمندی  اهالی منطقه فراهم آید.

آقای امینی ادامه داد: در این بازدید با خانم رضوی یکی از خیران و پیمانکار بتونی ۹ کیلومتر از جاده ( از اول آسفالت تا روستای واوسر مذاکره داشتند. در این دیدار که بین معاون وزیر راه و خانم رضوی از قبل تعیین شده بود، قرار شد که عملیات زیر سازی این قسمت را ( حدود ۹ کیلومتر ) اداره راه به عهده بگیرد و خانم رضوی پیمانکار، بتون سازی جاده را انجام دهد.

بخشدار چهاردانگه در پاسخ به این سوال که آیا بتون  برای جاده جواب می دهد، گفت: در استان گلستان انجام دادند خوب جواب داده است. ظاهراً کار کارشناسی آن انجام شده است.

آقای امینی در مورد جاده پایین دست گفت: باید تعریض و بهسازی تا واوسر انجام گیرد و در روستای ایلال هم باید حدود ۲ کیلومتر کار اسفالت با توجه به بودجه آغاز شود.

بخشدار چهاردانگه در ادامه گفت: از این بازدید، مسئولین وزارت راه و همینطور معاون این وزارتخانه، آقای میر شفیعی و مسئولین راه استان مازندران در منطقه اظهار رضایت کرده اند.

آقای امینی، در مورد جلوگیری اهالی فولادمحله از بهسازی راه بالادست این جاده گفت: قرار شد فردا و پس فردا ( دوشنبه و سه شنبه ۵ و ۶ خرداد ۱۳۹۳) در استانداری جلسه ای به همین منظور با حضور اهالی فولادمحله و مسئولین استان سمنان داشته باشیم. باید عرض شود که اهالی فولادمحله ادعای مرتع بودن زمین هایی را دارند که جاده بالادست در آن قرار گرفته است و به همین خاطر چند روزی از ادامه عملیات بهسازی ممانعت به عمل آوردند.

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۴ خرداد ۱۳۹۳
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

خیلی جالبه که دولت ایران توی کشورهای افغانستان و ونزوئلا و کومور و گینه بیسائو و …. هزاران کیلومتر اتوبان رو یک ساله می سازه ولی توی مملکت خودش می خواد ۲۰ کیلومتر راه روستایی بسازه ۵ سال طول می کشه!! و مسئولین هی میآن و می رن و تازه خبری هم از جاده نیست!!
عجب حکایتی داره این آقای مدیر کل راه استان مازندرون که توی دولت احمدی نژاد و روحانی مدیر کل مونده تا این راه ۲۰ کیلومتری رو در پایان سال ۱۳۹۶ و همزمان با پایان دور اول دولت تدبیر و امید و یا سال ۱۴۰۰ و پایان دوره دوم دولت روحانی تحویل بده.
من جای معاون وزیر بودم همونجا سر صحنه بهش مدال افتخار و نشان مدیریت می دادم.

با سلام، معاون عمرانی استاندار، مهندس علی نبیان هستند. در ضمن در استان مازندران فقط این راه مشرف به روستاهای دوسرشمار نیست که ساخت آن طولانی شده است و در گذر زمان داره به آرزو تبدیل میشه بلکه مسکن مهر ساری، وضعیت بد جاده ها در مسیرهای ترانزیتی چون محور بهشهر و نکا به بندر امیرآباد و نیز جاده گهرباران ساری از خانواده به همین وضعیت راه روستایی ماست.
به نظر شما چه باید گفت؟؟؟؟
بهتره منتظر بمونیم و ببینیم کدوم گوی سبقت رو میگیره و زودتر بهره برداری و بهسازی میشه. یا حق!

با سلام. وضع همه راه های روستایی مازندران به همین منواله. تعجب من از اینه که آقای مهندس اسد و تیمش با این همه بی تدبیری چرا توی دولت تدبیر و امید ماندگار شدن و باز مسئولیت دارن؟
بهتر نیست وزیر محترم راه نیروهایی با عملکرد بهتر رو جای آقای اسد و تیمش بیاره.
جاده روستای ما هم توی دودانگه بدتر از اینه و هیچکی هم به فکرش نیست.

جناب آ قای آ زموده مدیریت محترم انجمن فرهنگی بالاده و مدیریت سایت با عرض سلام و احترام توجه جنابعالی و دوستان محترم را به چند نکته جلب میکنم که امیدوارم از من مکدر نگردند ۱ -هر چند نبود امکانات و نارسایی های اقتصادی و اجتماعی مانند جاده و در مانگاه و …. باعث رنجش خاطر بوده و انتقاد برانگیز است، در خیلی از موارد اظهار نظر غیر کارشناسی و نادیده گرفتن تلاشهای دیگران دور از انصاف می باشد- به نظر من آوردن معاون وزیر به منطقه می توانست اتفاق نیفتد و مردم منطقه نیز خبردار نشوند پس باید بپذیرم این امر از محاسن – دلسوزی و تدبیر آ قای اسد بوده است. اینجانب از راه دور دست او را می بوسم ۲ – کسانی که در مشاغل بودجه ای فعالیت می نمایند و یا مسئولیت اجرایی دارند می دانند که در سالهای ۹۰-۹۱-۹۲ بطور متوسط ۲۰ درصد اعتبارات مصوب تخصیص یافته است که این امر دامنگیر پروژها گردیده و رقم تخصیصی قطعاً پاسخگوی مطالبات پیمانکار هم نبوده است و بطور ملی بوده و ضعف و کم کاری مدیران استانی نمی باشد ۳- با توجه به تبصره ۲۲ قانون بوجه سال ۹۳ و برابر ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم معادل ۳۷۷۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال اعتبار توسط معاونت راهبردی رئیس جمهور در اختیار استانها قرار می گیرد تا با نظر نمایندگان محترم توسط کمیته برنامه ریزی استانها توزیع شهرستانی می گردد و امید است با پیگیری بخشدار پرتلاش و محبت دو نماینده محترم شهرستان ساری و میاندورود شامل حال جاده مورد نظر و مردم ۱۰ روستا گردد.
دوست کوچک شما شکر

مصطفی محمدی واوسری گفت

با سلام خدمت برادر بزرگتر و بزرگوارم آقای آتنی مفرد
قدردانی شما قابل ستایش است اما …
درست است که این رسم سرکشی به مناطق تحت پوشش، نشان از توجه مسئولین است اما “تنها سرکشی و بعد فراموشی” هم رسم غلط یا مکارانه برخی مسئولین برای ظاهرسازی یا موقتاQ راضی نگه داشتن مردم است و مردم هم از این دست سرکشی ها بسیار دیده اند.
در ادامه سوالی دارم: “کدام مسئول و چند بار به دلیل عدم موفقیت در عمل به قول هایی که داده، از مردم این منطقه (یا دیگر مناطق) عذرخواهی کرده؟” وقتی مردم فقط قول بشنوند و بعد از عملی نشدن قولها حتی عذرخواهی و دلجویی هم نبینند آیا حق ندارند لب به شکایت باز کنند؟
اگر از روز اول قولی داده نمی شد و موضوع نبود بودجه صراحتاً بیان می شد مسلماً مردم این همه انتظار نمی کشیدند. نمی شود که مردم را سر کار گذاشت و انتظار داشت که از وضع موجود و مسئولینی که قرار بوده خدمتگذارشان باشند شکایت نکنند.
در نتیجه باید به مردم کمی حق داد.
ارادتمند و کوچک شما
مصطفی محمدی واوسری

جناب آقای محمدی با عرض ادب و احترام از توضیحات جنابعالی شادمان شدم و متن زیر هرگز به عنوان پاسخ شما نیست ۱- اینجانب نه در استان مازندران هستم و نه وابستگی با آقای اسد دارم و نه چاپلوسی نمودم ۲- اینجانب هرگز بر این باور واعتقاد نیستم که شکایتی نشود و انتقادی صورت نگیرد و رنجی عنوان نشود ۳- آیا به نظر شما می توان ارتباطی بین مسکن مهر ساری، جاده ترانزیت امیر آباد و نارسایی های جادهای دودانگه و این پروژه (راه مورد نظر) پیدا نمود؟ قطعاً هر کدام موانع و مشکلات خود را دارند و باید در جای خود مورد نقد قرار گیرند و نمی شود حساب آنها را در جاده دوسرشمار تسویه نمود ۴- آیا اینجانب می توانم در خصوص مشکلات دودانگه که هر گز آنجا را ندیدم نظر بدهم و پیرو آن به مسئولی اهانت نمایم؟ ۵- سادوا جایی است سبز و زیبا با چشمه ای که آب آن زلال است و پاک و هرگز بوته یا درخت تهمت و توهین واهانت راآبیاری نمی کند وانجمن فرهنگی سادوا نیز تاکنون همانند چشمه سادوا پاک و زلال بوده است ۵- هر هم ولایتی و هم وطنی از نارسایی ها – ضعف ها- سوء مدیریت این پروژه مستندی دارد آن را می تواند با هماهنگی شوراهای منطقه از طریق مراجع حقوقی و قانونی پیگیری نماید تا هر چه زودتراین جاده تکمیل گردد.

سلام آقای آتنی. یک رابطه نمی دونم چه جوری بین همه این موردایی که بیان کردین یعنی ((مسکن مهر، جاده ترانزیت امیر آباد و نارسایی های جاده دودانگه، جاده گهرباران ساری و جاده بالاده و خیلی از جاده های دیگه توی مازندرون)) وجود داره. آخه مدیر کل همه این پروژه ها هم توی دولت احمدی نژاد و هم توی دولت روحانی آقای اسد هستش. رابطه ای بهتر و روشن تر از این می خواین داداش؟ ما کوهی ها عادت نداریم برای انجام وظیفه یه مدیر کل که خیلی هم در حق مون داره ظلم می کنه و داره از بیت المال حقوق می گیره تا کار کنه دستشو بوسیم!!
تازه معاون وزیر رو کسای دیگه ای آوردن و آقای اسد فقط خودشو بهش رسوند و همراش راه افتاد که بله!! منم هستم!!! چرا وقتای دیگه اون طرفا پیداش نیست!! این جاده ۴ فرسخی نرماب دوسر تا الان باید سی بار اسفالت می شد.

آقای آزموده مدیر محترم سایت بالاده. سلام.
دوست عزیز آقای آتنی مفرد. سلام.
من نمیدونم چرا گفتین من دست آقای اسد رو می بوسم؟ توضیح میدین چرا دستاش قابل بوسیدن از راه دوره؟؟
مگه خانواده محترمتون توی بالاده ساکن نیستن و مشکلات جاده رو نمی دونین؟ مگه دو سال پیش برای نداشتن همین جاده خوب و درمانگاه دو نفر به نام های آقای ابراهمپور و آقای شکرالله دهبندی از بین ما نرفتن؟ اگه ما جاده درست و حسابی و آسفالته داشته باشیم می تونیم این جور موقعها یه بیمار سکته کرده رو سریعتر به مرکز درمانی برسونیم و یا زنگ بزنیم پایگاه هلال احمر سه راهی پولمله و اونا با آمبولانس و دکتر و … بیان اونجا و جون عزیزامونو نجات بدن.
مگه پیشنهاد من توهین آمیز بوده که زلالی سادوا رو به رخم می کشین؟ این چه ربطی به اون داره؟ خوش بحال ما که سادوایی هست که مال خودمونه و آینه دل ما شده!
خودتونم می دونین که آقای اسد می تونست این جاده رو توی همون سال ۸۹ که مردم منطقه به دفتر رئیس جمهور وقت و آقای بشارتی شکایت کرده بودن، درست کنه! چرا تا الان کشش داده؟ الان هم معلوم نیست تا کی کش بده! چند تا پیمانکار پروژه رو رها کردن و رفتن؟ چرا؟ چون آقای اسد بهشون پول نمی داد! این کارها قابل تقدیر نیست؟ ما می گیم این حق مردمه که جاده آسفالته داشته باشین، شما می گین که هر کدوم از مشکلات رو باید در جای خودش مورد ارزیابی قرار داد! چه موقع؟ کی باید ارزیابی کنه؟ بعد از ارزیابی آیا مشکلاتمون حل میشه؟ مسئولان استان کدام مشکل منطقه ما را حل کردن؟ جاده؟ درمانگاه؟ مهاجرت؟ اشتغال زایی؟ از بین رفتن کامل کشاورزی و دامداری و …؟
سه ساله جاده تیله بن دره روبروی آقامیرافضل رو سیل برده آیا درستش کردن؟ چن تا لوله بتنی رو واسه پل زدن (بدون کارشناسی) موقع یادواره شهدای قلعه ۱۳۹۰ آوردند و گذاشتن اونجا و رفتن! این قابل تقدیر نیست؟ وقتی اتوبوس کوهنوردان نتونه از سربالایی واوسر بره و تموم ملکت رو باید دور بزنه و برسه دوراهی پولمحله، آیا این اسمش سوء مدیریت آقایایون اداره راه استان نیست؟
دنبال چی هستی عزیز من که باید دست آدمی مثل اسد رو ببوسی؟ باید دست مادر پیرتونو ببوسین که واسه مازدرون رفتن باید از همین جاده ویرانه آقای اسد عبور کنه ولی لب به شکایت وا نمی کنه؟
دست های زحمتکش برای بوسیدن زیاده! اما نه دست آقای اسد!
رضا پیاده بالادهی

سلام. حق با شماست آقای پیاده
نمیدونم چرا دولتمردان ما برای زیرساختهای برون مرزی به نحو احسنت خدمات رایگان میدن ؟
ساخت راه در افغانستان و لبنان و سوریه و عراق و ……. نمیدونم چرا اینقده مردم رو آلو گیر آوردن؟
این ملت بخدا خیلی گناه دارن. حتی الان به اندازه سر سوزن رفاه عربهای …. رو ندارن. تو خبر قبلی اومده بود که تیرماه آسفالت واوسر شروع میشه البته اگه خیرین کمک کنن؟ کو ؟؟؟ ماه بعد هم تیرماه است. به جای ۱۰ کیلومتر اگه مردم هم کمک نکردن بیان ۸ کیلومترشو آسفالت کنین. بد میگم؟؟؟
وعده الکی … شعار پوچ … مخ کار گیری … شده شعار ما.

آقای خاک خورده سلام. ما هم خاک خورده جاده مدیر کل راه مازدرون مهندس اسد هستیم و خیلی سالهاست که همه ما داریم خاک کم کاری های اداره راه استان رو می خوریم.
اینکه واسه اسفالت راه واوسر خیرین باید کمک کنن، از شاهکارهای آقای معاون وزیره که مردم رو به زور می خواد توی «همیاری» ساخت جاده که ذاتاً و قانوناً جزو وظایف دولت هست، شریک کنه!!! مگه واسه دولت با این همه درآمد نفتی و گازی و ….، اسفالت کردن ۱۴ کیلومتر راه واوسر کار دشواریه که به مردم زور میگن و اگه خیرین و مردم کمک نکنن این جاده اسفالت نمیشه!! شنیدم هر خونواده واوسری ۵۰۰ هزار تومان بابت جاده باید بده- خدا می دونه راسته یا نه!!! مردم با این وضعیت تورم و گرونی و رکود اقتصادی از کجا ۵۰۰ هزار تومان بیارن بدن به دولت تا براشون جاده درست کنه؟
……………………………………………………..
سادوا: با سلام. دریافت مبلغ ۵۰۰۰۰۰ تومان از هر خانوار واوسری برای مشارکت در ساخت جاده درست است. به لینک خبر ( اولین جلسه عمومی اهالی روستاهای واوسر نو و میر افضل برگزار شد) از وبلاگ وطنم واوسر مراجعه کنید.