ما از نوع یاسر خاسب در تئاتر ایران یکی داریم / حسین طاهری مدیر کل مرکز هنر های نمایشی مهمان ویژه نمایش هوموریباس به کارگردانی یاسر خاسب بود. به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، طاهری بعد از تماشای نمایش هوموریباس در مصاحبه با خبرنگار سایت خبری تئاتر گفت: نمایشهای یاسر خاسب، خاص و خوب است و ما از نوع یاسر خاسب در ایران یکی داریم. این نمایش او نیز چون دیگر نمایش هایش عالی بود، من به همه آنهایی که می خواهند بخشی از زحمات تئاتری ها و گونه خاصی از تئاتر را ببینند، توصیه میکنم این کار را حتماً ببینند.

 مدیرکل هنرهای نمایشی در ادامه در ارتباط با کمبود امکانات و سالن گفت: در حال رایزنی و مذاکره با نهادها و ارگان هایی که دارای سالن هستند، هستیم تا سالن ها را برای اجرای تئاتر در اختیار ما بگذارند.

او  در ادامه در ارتباط با بودجه تئاتر بیان داشت: چرخه اقتصادی تئاتر لزوما تزریق پول نیست، فرض کنید ما پول نفت را آوردیم و به تئاتر ترزیق کردیم، اما تئاتری که تماشاگر ندارد، به چه درد میخورد؟ ما باید این سیستم را اصلاح کنیم، بهترین مدل آن است که عناصری چون تبلیغات و زمان درست اجرا را جایگزین ان کنیم. این شهر (تهران) ۱۶ میلیون شهروند دارد و اگر تبلیغات درست و اطلاغ رسانی صحیح صورت گیرد و ارگانها و نهادها اطلاع داشته باشند، باید این سالن ها پر از تماشاگر باشد

 گفتنی است: نمایش هوموریباس به کارگردانی یاسر خاسب از تاریخ اول تا ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۳ هر شب ساعت ۱۹ در تالار حافظ به روی صحنه می رود.

 ……………………………………………………

 چهاردانگه نیوز: یاسر خاسب، کارگردان و بازیگر مطرح و بین المللی تئاتر کشور است. ایشان اهل روستای بالاده از توابع منطقه ی دوسرشمار، دهستان چهاردانگه بخش چهاردانگه و متولد شهرستان بهشهر و اکنون ساکن تهران هستند. آقای خاسب تا کنون اجراهای زیاد و موفقی در مقام کارگردان و بازیگر در عرصه ی تئاتر و در سطح بین المللی انجام داده و به چندین کشور برای اجرا سفر کرده اند. ایشان سرپرست گروه تئاتر بدن دیوانه هستند.

در ضمن آقای خاسب فرزند شهید عبدالخالق خاسب، یکی از شهدای گرانقدر بخش چهاردانگه می باشند. پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، برای ایشان در عرصه ی هنری و همه ی عرصه های زندگی آرزوی بهروزی و موفقیت می کند.

عکس از سایت «گروه تئاتر بدن دیوانه» (یاسر خاسب)

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۴ تیر ۱۳۹۳
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
ساداتی تیله بنی گفت

سلام خدا قوت . واقعا آرزوی موفقیت برای ایشان و تمام اهالی منطقه دارم. افتخار برای خانواده شهدا و جامعه فرهنگی می باشد.

مصطفی محمدی واوسری گفت

سلام
برای آقای خاسب آرزوی موفقیت و سربلندی در تمام مراحل زندگی دارم
خدا یار و یاورشان باشد

آرزوی موفقیتها بیش از پیش برای ایشون دارم .

سلام
برای آقای خاسب روزهایی طلایی و موفقیت های روز افزون را آرزومندم و باعث افتخار ما بالادهی ها هستند.

با سلام
فکر کنم نویسنده این سایت آقای آزموده باشه. این عزیزی که نام بردی خودتم خوب میدونی که زاده ی کجاست! حالا نمیدونم با چه قصدی ننوشتی! واجب دونستم یه گوشزد یا تلنگر به مسئول این سایت بدم
عزیز جان! یاسر خاسب زادگاهش حسین آباد چهار قلعه عبدالملکیه. اون شهید بزرگوار هم فرزند خاک اونجاست. آقای نویسنده! خواهشن درست اطلاع رسانی کن اینم بدون که دوره امپریالیسم گذشته رفیق! اگر خواستی نظرمو چاپ نکنی اشکال نداره ایمیلم رو گذاشتم میتونی اونجا دلیل کارتو واسم توضیح بدی
بدرود
………………………………………
دوست عزیز سلام. بخش مفصلتر این یادداشت را به ایمیل شما هم فرستادم.
خوشبختانه جمعیت زیاد بالادهی ها در پهنه ای گسترده از گرگان تا ساری و در اکثر روستاها و شهرهای بهشهر، نکا و ساری زندگی می کنند. خاندان محترم شهید خاسب از خاندان چهاردِهی های بالاده هستند که حدود ۱۰۰ سال پیش در حسین آباد ساکن شدند.
همانگونه که مازندرانی ها در روزگار صفویه و افشاریه و … مردم مهاجر یا کوچانده شده قره تپه (از مهاجران افغانستان امروزی)، گرجی محله (از گرجستان امروزی) و کُردهای چهار قلعه عبدالملکی (از کردستان ) و … را به عنوان نژادهای ایرانی و برادر خود پذیرا شدند اهالی محترم چهارقلعه عبدالملی نیز بخاطر خوی و خصلت مهربان و بزرگ منشی شان، خُرده اقوام دیگری مثل اهالی بالاده (یا بقول آنها کوهی ها) و اهالی سیستان ( یا بقول آنها زابلی ها) را پذیرا شدند و در کنار هم زندگی دوستانه ای دارند و وصلت های خونی بین شان برقرار شده است
اکنون حدود ۳۰ خانواده بالادهی در حسین آباد، ۱۲۰ خانواده در للـه مرز، ۱۵ خانواده در امیرآباد، ۳۰ خانواده در مهدی آباد، ۲۵ خانواده در عسگرآباد و زینوند و زاغمرز و ۱۵۰ خانواده هم در یکه توت ساکن هستند و همه آنها بالادهی هستند.
این را هم بگویم که منطقه دوسرشمار بخش چهاردانگه ساری شامل روستاهای بالاده، پایین ده، تیله بن، قلعه و واوسر ۳۴ شهید داده است که فقط یک شهید در بالاده دفن شده و بقیه در همین روستاهای اطراف ساری و بهشهر و نکا دفن شده اند و همه ساله ما برایشان در ییلاق مراسم می گیریم و در همین چهار قلعه عبدالملکی نیز حدود ۱۰ شهید بالادهی و یا روستاهای اطراف بالاده دفن شدند و البته افتخارش نصیب مردم فهیم بالاده و چهار قلعه عبدالملکی نیز می باشد که بزرگواری می کنند و همه ساله برای آنها یادواره می گیرند.
خوشبختانه در تمدن امروزی دوره تعصبات کور قومی و نژادی گذشته و اینکه فرزندت کجا متولد شده باشد مهم نیست بلکه اصالت و ریشه خانوادگی اش مهم است.
راستی! رابطه این گزارش با امپریالیسم را نفهمیدم چه بوده!
با احترام/ آزموده
۱۵/۵/۱۳۹۳