گزارش تصویری صعود به قله شاهدژ – ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ / با هماهنگی گروه کوهنوردی سادوای ساری، گروه کوهنوردی سادوای بالاده و گروه کوهنوردی کارکنان دانشگاه خوارزمی کرج برنامه یک روزه صعود به قله ۲۸۰۲ متری شاهدژ روستای بالاده واقع در بخش چهاردانگه ساری در میانه فصل بهار و با شرایط آب و هوایی مناسب برگزار گردید. گروه خوارزمی ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ با ۷ نفر کوهنورد و با یک دستگاه مینی بوس دانشگاه خوارزمی از شهر کرج در استان البرز به سوی روستای بالاده روانه شد و پس از گذشتن از استان های تهران و سمنان به جنوب استان مازندران وارد و پس از طی کردن ۴۰۰ کیلومتر در ساعت یک بعد از ظهر به بالاده رسید. روستا در سکوت بهاری خود فرو رفته بود و هر از گاهی صدای بلبلان و یا صدای سگ ها و گاوها سکوت آن را می شکست. قرار بر این بود کسانی که از گروه سادوای بالاده ثبت نام کرده بودند در بالاده به ما ملحق شوند تا با گروه خوارزمی صعود کنیم و گروه سادوای ساری نیز در ارتفاعات شاهدژ به ما ملحق گردد.

گروه خوارزمی برای صرف ناهار در منزل آقای حسن اسماعیلی اتراق کرد و پس از ادای نماز و کمی استراحت به سوی آبشار بندگاه واقع در ۲ کیلومتری غرب بالاده رهسپار شدیم.

بالاده در آرامش بهاری (عکس: عین اله آزموده)

گروه خوارزمی بر پله های حسینیه بالاده/ از راست ردیف جلو: آقایان سعید تولابی، محمود عباس نژاد،  و … معروف به آقا سید (راننده مینی بوس)/ ردیف وسط: آقایان سعید عباس نژاد، شیخ لر (راننده مینی بوس) و رضا بنفشه (مسئول گروه). ردیف آخر: هادی کلیدری (عکس: عین اله آزموده)

از چشمه سر بالاده تا آبشار بندگاه حدود نیم ساعت پیاده روی لازم است.  (عکس: عین اله آزموده)

آقای سجاد خورشیدپور – بالای صخره های آبشار بندگاه (عکس: عین اله آزموده)

آقای محمود عباس نژاد – بالای صخره های آبشار بندگاه (عکس: عین اله آزموده)

نوعی سوسک شاخک بلند – بالای صخره های آبشار بندگاه  (عکس: عین اله آزموده)

نوعی مارمولک تنبل – بالای صخره های آبشار بندگاه  (عکس: عین اله آزموده)

 بارش رگبار بهاری در ارتفاعات کوه چهارنو  (عکس: عین اله آزموده)

با تاریک شدن هوا، شام پختیم و در منزل آقای اسماعیلی صرف کردیم و برای استراحت به منزل آقایان رضاعلی و غفار خاسب رفتیم.  (عکس: عین اله آزموده)

اعضای گروه سادوای بالاده نیز شامل آقایان منوچهر دهبندی، اکبر چهاردیچ، امیر چهاردهی، علی نظری، هادی نیک بین، سید شعبان ساداتی، سیدکاظم ساداتی، رضاعلی و غفار خاسب، مهندس ذبیح الله کاردگر و فرزند نوجوانش علی آقا (که تا بحال سه بار به شاهدژ صعود کرده ست)، خانم مهندس نرگس کاردگر، آقای مهندس پورقاسم و فرزند نوجوانش آقا حسین نیز در بالاده به ما ملحق شدند.

ساعت ۶ صبح روز جمعه ۱۲ اردیبهشت از چشمه سر بالاده به سوی قله شاهدژ روانه شدیم و طلوع زیبای خورشید را در مراتع فِک بِن تماشا کردیم  (عکس: عین اله آزموده)

گروه در حال رفتن به شاهدژ / گَت دِکِل سَر واقع در شمال بالاده  (عکس: عین اله آزموده)

گروه در حال رفتن به شاهدژ / پایین تر از فک بن واقع در شمال بالاده  (عکس: علی نطری)

استراحت و عکس یادگاری / پایین تر از چشمه سادوا در شمال بالاده و دامنه جنوبی قله شاهدژ. هنوز راه درازی در پیش داریم.  (عکس: عین اله آزموده)

آقای بنفشه مسئول گروه خوارزمی  (عکس: علی نطری)

علی رغم تاکید فراوان مبنی بر همراه داشتن کوله پشتی، بعضی از دوستان اینگونه با ما همراهی می کنند!  (عکس: عین اله آزموده)

آقای سعید عباس نژاد (عکس: علی نظری)

زیبایی های بامدادی پیرامون آبگیر سادوا  (عکس: عین اله آزموده)

پر کردن ظرف ها از آب خنک و گوارای چشمه سادوا توسط آقایان سعید تولابی و رضاعلی خاسب  (عکس: علی نظری)

آقای منوچهر دهبندی / نزدیک چشمه سادوا  (عکس: علی نظری)

زیبایی های وَهمُن درّه در دامنه جنوب شرقی قله شاهدژ  (عکس: عین اله آزموده)

قله مِرادکوه در شرق قله شاهدژ  (عکس: عین اله آزموده)

گروه در حال استراحت / گردنه کمرسر در شرق قله شاهدژ (عکس: علی نظری)

چشمه ای قدیمی که یادگار چوپانان بالاده در مراتع کمرسر در شرق قله شاهدژ می باشد.  (عکس: عین اله آزموده)

آقای سیدشعبان ساداتی / بالاتر از گردنه بارینگ نو در دامنه شرقی قله شاهدژ  (عکس: عین اله آزموده)

آقای امیر چهاردهی/ بالاتر از گردنه بارینگ نو در دامنه شرقی قله شاهدژ  (عکس: عین اله آزموده)

آقای سیدکاظم ساداتی / بالاتر از گردنه بارینگ نو در دامنه شرقی قله شاهدژ/ آقای ساداتی کشتی گیر آزاد کار و قهرمان در رده جوانان کشوری هستند. با آرزوی موفقیت های روزافزون برای آقا کاظم عزیز٫ (عکس: عین اله آزموده)

آقای رضاعلی خاسب/ بالاتر از گردنه بارینگ نو در دامنه شرقی قله شاهدژ (عکس: علی نظری)

آقای علی نظری که در برف گیر کرده و طلب کمک می کند! / پشت میدان کالُم مال در ارتفاعات شرقی صخره های شاهدژ (عکس: عین اله آزموده)

آقای غفار خاسب / نزدیک برج نگهبانی در ارتفاعات شرقی صخره های شاهدژ (عکس: عین اله آزموده)

 اعضای گروه خوارزمی و سادوای بالاده پس از ۵ ساعت و نیم کوهپیمایی به بالای قله شاهدز رسیدند. (عکس: عین اله آزموده)

پس از گرفتن عکس یادگاری آقای آزموده مسئول گروه کوهنوردی سادوای بالاده، یاد همه همنوردان و دوستانی که در صعودهای گذشته  و به ویژه آقای جهانگیر بهزادپور (مقیم کشور کانادا) که در صعود سال گذشته همراه گروه سادوا بودند را گرامی داشت و همنوردان نیز به افتخار آنان دست زدند.

استراحت و تلفن زدن بر بلندای صخره های شاهدژ(عکس: علی نظری)

آقای هادی کلیدری در حال استراحت در بلندای شاهدژ (عکس: عین اله آزموده)

قله شیت و دون نشیر در غرب قله شاهدژ (عکس: عین اله آزموده)

چشم انداز کوه چهارنو و دامنه های جنوبی قله شاهدژ (عکس: عین اله آزموده)

پس از لحظاتی، اعضای گروه کوهنوردی سادوای ساری به سرپرستی آقای علیرضا قاسمپور (رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان ساری) به ما ملحق شدند و عکس یادگاری گرفتیم. هم چنین آقایان مهندس ذبیح الله کاردگر و فرزندش علی آقا، محمد  پورقاسم و همسرش خانم مهندس نرگس کاردگر و فرزندشان آقا حسین از گردنه کمرسر با پیوستن به گروه سادوای ساری به قله رسیدند. (عکس: عین اله آزموده)

آقای علیرضا قاسمپور مسئول گروه کوهنوردی سادوا (سمت چپ) در کنار تعدادی از همنوردان

آقای حسین پورقاسم (۸ ساله) که برای اولین بار پای بر قله شاهدژ گذاشته است. (عکس: خانم مهندس کاردگر)

خانواده آقای مهندس پورقاسم (عکس: علی نظری)

مهندس ذبیح الله کاردگر و فرزندش علی آقا (۱۳ ساله) که برای سومین بار پای بر قله شاهدژ گذاشته است. (عکس: خانم مهندس کاردگر)

آقای آندره از کشور استونی که مهمان گروه کوهنوردی سادوای ساری بودند (عکس: عین اله آزموده)

با نامساعد شدن هوا و وزش باد و بارش پراکنده، قصد پایین رفتن از قله شاهدژ را داشتیم و بر اثر تصمیم و اقدام خودسرانه یکی از اعضای گروه سادوای بالاده که بدون هماهنگی و در فرصتی کوتاه کوهنوردان را از صخره های صعب العبور جنوبی قله به سمت پایین برده بود، به پرتگاه های سخت و خطرناک برخورد کردیم. (عکس: علی نظری)

این عضو خاطی در سال ۱۳۸۹ نیز بخاطر تک روی و سرپیچی از قوانین گروه، یک صعود از همراهی با گروه محروم شده بود و این بار (بدون ذکر نامش در سایت ) به مدت یک سال از شرکت در تمامی برنامه های طبیعت گردی و کوهنوردی گروه سادوا محروم گردیده است و در صورت تکرار چنین رفتارهای فردی ، تک روی و اخلال در نظم و امنیت گروه،  ضمن معرفی نامش در سایت سادوا، برای همیشه از گروه کنار گذاشته خواهد شد. بقول یکی از دوستان گروه کوهنوردی خوارزمی، ما برای مسابقه کوهنوردی نیامده ایم که اگر چنین بود به مسابقات دیگری می رفتیم. کوهنوردی، ورزشی روحی و جسمی و تمرینی برای با هم بودن است. از تمامی دوستان که بخاطر این تصمیم اشتباه دچار مشکل و آسیب شدند پوزش می خواهیم.

زخمی شدن و گرفتگی پای آقای آزموده مسئول گروه سادوای بالاده بر اثر افتادن و سقوط سنگ در مسیر ناامن صخره ای که پس از ماساژ و استفاده از کِرم و اسپری مُسکن و باندپیچی کردن، به سختی قادر به ادامه مسیر و در نهایت باعث کُندی حرکت گروه گردید.  (عکس: علی نظری)

آقای هادی نیک بین در حال عکاسی از لاله های قرمز صخره های جنوبی شاهدژ  (عکس: علی نظری)

گروه در ساعت چهار و نیم عصر به بالاده رسید و گروه  خوارزمی به سوی سمنان و کرج و اعضای گروه سادوا به سوی ساری حرکت کردند. امیدواریم این صعود هم به تجربیات دوستان و همنوردان افزوده گردد و خاطراتی بیاد ماندنی را رقم زده باشیم. کاستی ها را بر ما ببخشایید و مهربانی هایتان مستدام باد. با احترام. عین اله آزموده/ مسئول گروه کونوردی سادوای بالاده

………………………………………………………………..

گروه سادوای بالاده مراتب سپاس قلبی خود را اعلام می دارد از:

- جناب آقای علیرضا قاسمپور مسئول محترم گروه کوهنوردی سادوا بخاطر گنجاندن این برنامه در فعالیت های گروهی خود،

- جناب آقای رضا بنفشه مسئول گروه کوهنوردی کارکنان دانشگاه خوارزمی کرج و اعضای گروهشان برای انتخاب قله شاهدژ و همراهی با گروه سادوا

- آقایان حسن اسماعیلی و همسرش خانم حمیده آزموده و رضاعلی و غفار خاسب برای مهمان نواری گرم شان

- و نیز یکایک عزیزانی که سختیها راه را تحمل کردند و از شهرهای تهران، کرج، گرگان و شهرهای بهشهر، نکا و ساری دراستان مازندران برای این صعود گرد هم آمده بودند

………………………………………………………………………………

گزارش تصویری برنامه کوهنوردی ۳ آبان ۱۳۹۲ بالاده / بخش اول / عین اله آزموده

گزارش تصویری برنامه کوهنوردی ۳ آبان ۱۳۹۲ بالاده / بخش دوم / هادی نیک بین

گزارش برنامه کوهنوردی ۳ آبان ۱۳۹۲ بالاده / بخش سوم / رضا بنفشه

گزارش تصویری: از شاهدژ تا مرنجاب به دنبال زیبایی و آرامش

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

بسیار عالی.
ولی چرا اسم پسر من”علی آقا” رو تو همراهان این کوهنوردی نبردید.
در ضمن پسر من سه بار به قله شاهدژ صعود کرد…
………………………………………….
سادوا: سلام سرکار خانم کاردگر. پوزش ما را از درج نشدن علی آقا بپذیرید. متاسفانه عجله دوست ما باعث شد که من و دوستان حتی در بالای قله با جناب مهندس کادرگر و سایر دوستان هم نتوانیم خوش و بش کنیم.

سلام بر مردمان خوب و محترم بالاده و سلام بر دوست عزیز و بزرگوار جناب آقای آزموده و سلام بر شاهدژ با صلابت.
ممنون و سپاسگزاریم به خاطر میزبانی خوب شما و برای همه چیز٫ صعود زیبا و خاطره انگیزی بود. عکسهای بسیار زیبای شما بیانگر گوشه ای از لحظات خوش ما در شاهدژ زیبا است. کوهنوردی جدای از مسابقات دیگر ورزشی که عرصه رقابت است، میدان و تمرینی برای رفاقت است. کوهنوردی علاوه بر تمرینی برای استقامت و پایداری مشقی است برای با هم بودن و با هم رفتن و باهم رسیدن، کوهنوردی یعنی بمان تا همراهت نیز با تو به قله برسد و حرکت کن پا به پای همنوردت. طبیعت زیبا و دل انگیز کوه فرصتی است تا از دغدغه و استرس روزمره زندگی شهری و شرایط سخت روزگار رهایی یابی و با طبیعت زیبا هم آوا شوی.
و اکنون که صعود زیبای شاهدژ به خاطره ای از خاطرات زیبای زندگیم پیوسته است به صعودهای آینده و قله های زیبای دیگر می اندیشم که در کنار همنوردان عزیز و نازنینی همچون شما پا بر آن بگذارم.
ما برای بوسیدن خاک سر قله ها چه خطرها کرده ایم
ارادتمند و دوستدار شما/ رضا بنفشه
………………………………………………….
سادوا: دوست گرامی جناب آقای بنفشه عزیز٫ با شما و همراه شما و دوستان عزیز دانشگاهی بودن برای ما سرشار از لذت طبیعت است. ما هم امیدواریم بتوانیم با شما باشیم تا با هم به زیبایی های طبیعت دست یابیم.
از متن زیبای شما در باره وظیفه یک کوهنورد بسیار سپاسگزارم. یقیناً تجربیات شما و دوستان حرفه ای باید سر مشق ما دوستداران طبیعت و کوهنوردی باشد.

آقای مهندس نیک بین باعرض سلام
احتراما با عرض سلام و خسته نباشید به شما و گروه کوهنوری سادوا و دیگر همراهان
با توجه به اینکه چند بار به شما گفتم در صعود قله شاهدژ میخواهم شرکت کنم و هر زمانکه قصد رفتن دارید به من اطلاع بده نشنیده گرفتی. هر چند که من زمان برنامه فوق را میدانستم چون با شما راحت تر بودم. (حتی به شما گفتم اگر هم شد مرخصی میگیرم).
ضمنا عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت محترم سایت سادوا آقای آزموده که با لطافت و زیبایی مطالب را در اختیار ما قراار میدهد.
………………………………………………………………
سادوا: جناب آقای شیردل عزیز سلام. اگر به بنده اطلاع می دادید که قصد صعود به شاهدژ را دارید حتماً از شما دعوت می کردیم. لطفاً شماره تلفن و مشخصان خواسته شده را برایم بفرستید تا در صعود بعدی به شما اطلاع دهیم.

درود بر نور، درود بر هور، درود بر همه شما همنوردان که نورید و هورید

خواستم بگویم مانده نباشید … خجالت کشیدم. مگر در آن مینوسرا کسی وامانده میشود؟
خواستم بگویم خدا قوت … زبانم بند آمد. مگر کاهشی در قوت بود؟
خواستم بگویم دست مریزاد … دستم به قلم نرفت. چون دستانی توانا پیش چشمم بود.
خواستم بگویم گامهایتان پابرجا … شاهدژ غرید که مگر میهمانی مرا غیر از این سزاوار است ؟
خواستم بگویم زهی نیک روزی … پرتو نور عالمتاب هشدارم داد که من روز را ساختم.
خواستم بگویم بسی چشم نوازی … چشمانم گفت، بیش از توانم بود.
خواستم بگویم بسی پاکی و روشنایی … عکسی گفت روشنایی دلم را در بازتابی از پیرامونم نمایاندم.
و اینک … من و خاموشی.
و اینک … من و آرزویی فرا رو.
و اینک … من و پایی آماده سفر و چشمانی دوخته بر بلندای شاهدژ.
رخصت فرما دست به دامانت گردم و پیشانی قله ات را ببوسم.
……………………………………………………
سادوا: سلام بر همه دوستداران شاهدژ
من از طرف شاهدژ می گویم:
شاهدژ و بلندی هایش ترا می خواند
شاهدژ و زیبایی هایش منتظر چشمانی است که زیبایی هایش را می بینند و لمس می کنند.
بادهای بلندای شاهدژ
صخره های مه آلود شاهدژ
باران های درشت ارتفاعات شاهدژ
زمین سبز و گل های آلاله های قرمزش
صدای قدم های همنوردان
همه و همه، ترا، ما را و همه ما را می خواهد.
از چکامه زیبایتان بسیار سپاسگزاریم. امید که بتوانیم پا به پای همه علاقمندان شاهدژ بر بلندی های زیبایش بوسه زنیم.

شاهدژ در بهار بسیار زیباست. من عاشق فصل اردیبهشت منطقه دوسرشمار هستم. در این فصل دامنه های جنوبی شاهدژ زیبایی فوق العاده ای دارد.
من بسیار خوشحالم که باز هم این فرصت دست داد تا بتوانم برای بار دوم همراه گروه کوهنوردی سادوا بالاده به سرپرستی آقای آزموده به قله ی شاهدژ صعود کنم.
از آشنایی با دوستانی که در این صعود افتخار همنوردی شان را داشتم خیلی خوشحالم و از آنها به دلیل اینکه با کمکشان توانستم روز خوبی را سپری کنم سپاسگزارم.
جای همه ی دوستانی هم که سال گذشته با ما بودند و امسال نتوانستند در این صعود با ما باشند را هم خالی کردیم. آقای بهزاد پور، آقای دهبندی، آقا کمیل قاسمپور، خانم بابائی و پسر عزیزشان و همچنین آقای اشرفی.
از آقای آزموده هم که همیشه در برنامه ریزی و اجرای این گونه برنامه ها پیش قدم هستند و موجب به وجود آمدن این دورهمی می شود تشکر ویژه می کنم.
به امید صعود دوباره و به امید دیدار دوباره دوستان.

واقعاً که حیف
حیف
حیف که نشد که بشه
عمری باشد زمانی دیگر. امید دارم به جایی اینکه که بنویسم حیف، بنویسم جایتان خالی
…………………………………………….
سادوا: جناب قادری عزیز٫ حیف شد که نیامدید. امیدی به فردا نیست ولی باز هم به فردایی دیگر امید داریم تا با شما به شاهدژ صعود کنیم. جایتان خالی بود.
کارت بیمه ورزشی شما نزد آقای نظری می باشد.

جناب آزموده امیدوارم مساله آسیب پای شما جدی نباشه و مشکل برطرف شده باشه که این شاهدژ حالا حالا ها چشم به راه شماست. با دیدن عکسها و شرح سفر و دیدن دوستان جدید و قدیم، حالا باید دید چطور میشه این دوری از یار و دیار رو برای سالی دیگر تحمل کرد.
خاطرات سال گذشته دوباره از خاطرم گذشت، کفش پاره من و کفاشی شبانه، کوکوی سیب زمینی تا دم دمای صبح، تحمل و سعه صدر دوستان همسفر، دوستی های خالص و بی ریا و … همه حاصل سفر سال گذشته من به شاهدژ بود … سفری که نظر منو در مورد خیلی چیزا تغییر داد و بسیاری از چیزایی رو که قبلاً میدونستم برام روشنتر کرد. از راه دور دست همه دوستانی رو که جای غایبین از جمله حقیر رو بر رسم زیبای ما ایرانیها خالی کردن میبوسم و براتون سلامتی و بهروزی آرزو دارم. تا دیداری دیگر.
………………………………………………………
سادوا: جناب بهزادپور عزیز سلام. در این صعود لحظه لحظه بیادتان بودیم و حتی بالای صخره ای که از دوستان عکس گرفتم دقیقاً بخاطر لحظه های عکس گرفتن سال گذشته بود. همه خاطرات را ده ها بار مرور کردم و با آقایان خاسب و نظری از خاطرات پارسال گفتیم و بر شما درود فرستادیم.
سال دیگر هم به زودی از راه میرسد و باز با هم خواهیم بود.
آسیب پایم چندان جدی نیست ولی هنوز پس از ۵ روز همان درد و گرفتگی را دارم. باید بروم دکتر تا ببینم چه شده.
هر چند جایتان خالی ولی یادتان همواره جاری بود. تا دیداری دیگر و صعود و خاطراتی دیگر.

با سلام
از جناب آقای آزموده و آقای قاسمپور که لطف فرمودند و ما را میهمان آسمان کردند، سپاسگزارم.
از اینکه افتخار همنوردی با اعضای این گروه را داشتم بسیار خوشحالم و امیدوارم که بتوانم در سایر برنامه ها هم با دوستان همگام باشم.
برای من احساس غرور پسر عزیزم حسین که اولین صعود را تجربه می کرد، بر فراز شاهدژ، زیباترین قسمت این سفر کوتاه بود. نگاه سرشار از امیدش به قله و قدم های بلندش برایم بسیار آموختنی بود.
جای بسیاری از دوستانم خالی بود. بخصوص جای خواهران مهربان و دوست داشتنی ام، جای سرکار خانم زهرا بابایی، جای جناب آقای بهزادپور و … من همانجا برایشان آرزو کردم همیشه در اوج باشند.
فرمایش جناب آقای رضا بنفشه برایم بسیار تأمل برانگیز بود اینکه ( … برای با هم بودن و با هم رفتن و با هم رسیدن، کوهنوردی یعنی بمان تا همراهت نیز با تو به قله برسد و …) از اینکه این نگاه عمیق را به من دادند ممنونم.
برای همه همنوردان و دوستان آرزوی سلامتی و سربلندی دارم.
همچو سادوا، جاری و ساری باشید.
………………………………………….
سادوا: سرکار خانم مهندس کاردگر سلام. حضور دوستان خونگرم و مهربان به ویژه بانوان بالاده و منطقه دوسرشمار از نقاط قوت و آموختنی این برنامه هاست که چطور خواهران مان در کنار برادرانشان پا به پا تا اوج شاهدژ می آیند و خاطرات خوب و بیاد ماندنی را رقم می زنند.
برای آقاحسین عزیز هم بسیار خوشحالم که توانستند با غرور به قله بیایند. متاسفانه فرصت نشد تا این صعود را در بالای قله به ایشان تبریک بگویم. از جانب بنده به ایشان تبریک بگویید و منتظر حضور گرم شما و ایشان و همه دوستان در صعودهای بعدی هستیم.
رادتمند/ آزموده

همیشه سرافراز و پیروز باشید

سلام آقای آزموده عزیز٫ به خودم می بالم که شاهدژ زیبا توی منطقه ما واقع شده و شماها هم تونستید به اون صعود کنین.
برای این دوست خاطی بهترین تصمیم رو گرفتین. چون یک بار قبلا محرومش کرده بودین ولی درس عبرت نشده بود، حالا با یکسال محرومیت باید حسابی متوجه رعایت کردن قوانین کوهنوردی بشه.
کاش ایشون این عجله رو نمی کردن. کاش درک می کردن که گروه یعنی یک تن واحد.
خسته نباشین.
………………………………………………………….
سادوا: سلام دِسرشماری دِتِر. از محبت و لطف شما سپاسگزاریم.
ما هم میگوییم: کاش ….

با سلام و تشکر از آقای آزموده، از اینکه فراخوان این صعود به شاهدژ را
برایمان ارسال کردند ولی علی رغم علاقه به شرکت به این صعود قسمت نبود در جمع صمیمی دوستداران بالاده و شاهدژ باشیم. از اینکه هنوز بالاده را در فصل دل انگیز بهار و ماه اردیبهشت ندیدم شما همیشه زیبایی های آن را از قاب لنز دوربین و هنر عکاسیتان در طی گزارشی مصور به ما نشان می دهید.
و قدردانی از اینکه می کوشید زییایی های منطقه مان در قالب برنامه ای صمیمی و دوستانه به همگان معرفی شود.
عکس آبشار، بالاده در قاب پنجره، کوله پشتی با طرحی زیبا و خلاقانه، عکس دامنه شرقی و نمایش تمام احساس در اوج، جلوه گری جریان چشمه ای خنک و نوستالژی در لابلای سرسبزی بهار، وهمن دره و جذبه اش و خورشید فک بن از زیباترین هاست که ای کاش آقای آزموده با ارسال این عکس ها به سایت های دیگر، این زیبایی ها را از قالب لنز دوربینش به همگان نشان دهند.
………………………………………..
سادوا: سلام. از این همه لطف و محبت و زیبایی کلامتان سپاسگزاریم. امید که با هم به شاهدژ صعود کنبم. بشرط اینکه نام و مشخصات خود را برایم بفرستید.

مدیریت محترم سایت سادوا
با عرض سلام
گروه کوهنوردی شاهدژ اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان دو صعود به قله زیبای شاهدژ داشت یک عکس که در ۸ آبان ۸۹ گرفته شده شباهت زیادی به یکی از عکسهای صعود شما دارد آنرا برایت می فرستم
…………………………………………………..
سادوا: سلام جناب میری عزیز٫ عکستان از کوه شیت و دون نشیر بسیار زیبا بود. دست شما برای ارسال این عکس درد نکند.

سلام
تبریک می گم به همه دوستانی که شنیده های ما رو با تمام وجود درک کردند،سفر یعنی آسایش و راحتی و خواسته های پست و حقیر را رها کردن و با تحمل سختیها به اعتلاء و ارتقاء روحی و معنوی رسیدن.
با تشکر بسیار از زحمات جناب آقای آزموده عزیز و همه دوستانی که با پاکی و صفای خود دل ما را به شاهدژ و طبیعت زیبا پیوند زدند. شمه خانابدون.
……………………………………………………….
سادوا: سلام بر واوسرسلام. جای همه دوستان خالی بود. امید که در صعودی دیگر، همه در کنار هم باشیم.

درود بر همه همولایتی ها. واقعا خیلی خوش گذشت جای خیلی ها خالی بود.
عمو عین الله حالا چند سال از (……)

………………………………………………………
سادوا: سلام امیرجان. در کنار شما جوانان بودن لذت این صعود را دوچندان کرده است. متن داخل (……) بنا بر مصلحتی که خود بهتر می دانید حذف شده است. پوزش ما را بپذیرید.

از اینکه تونستم در این برنامه شرکت کنم خیلی خوشحالم.
به نظر بنده حقیر، ورزش کوهنوردی روح و جسم و روان آدمیزاد رو جلا میده. بعضی از ماها نیاموختیم که با جمع باشیم و تکروی و خودسرانه تصمیم گرفتن رو بر لذت با جمع بودن و احترام به سرگروه که الحق تلاش های جناب آقای آزموده در زمینه کوهنوردی منطقه دوسرشمار قابل تقدیره، ترجیح میدیم. اون روز واقعاً برای آقای آزموده غبطه خوردم که با دوری از وطن با چه عشقی و چه جوری از ۲۰ روز قبل تا ۱۰ روز بعد از صعود در تلاش و نگرانی و پیگیری هست تا برنامه اجرا بشه. وقتی همه به خونه هامون میریم آقای آزموده هنوز در میانه راه رسیدن به خونه اش هست و چند بار زنگ زد تا ببینه سالم رسیدیم یا نه!
پیشنهاد میکنم یک بار از آغاز تا پایان برنامه را به این دوست خاطی مون بسپارین تا ببینن چقدر زحمت و گرفتاری و هزینه باید بکنن تا ۱۰ – ۱۵ نفر رو از جاهای محتلف مازندران توی بالاده جمع کنن و به شاهدژ صعود کنن. هر چند میدونم این دوستان از عهده این برنامه ریزی ها بر نمیان.
امیدوارم دیگه شاهد اینگونه رفتارهای خطرناک فردی نباشیم و کوهنوردی رو برای با هم بودن انتخاب کنیم نه برای قدرت نمایی از توانایی خودمون.
………………………………………………..
سادوا: همنورد گرامی. سپاس که با ما بودی. با شما دوستان مهربان بودن برای ما مایه افتخار است. پیشنهاد جالب شما را هر چند بیشتر به شوخی می ماند، بررسی خواهم کرد. از لطف شما هم سپاسگزارم.

سلام بر همه دوستان طبیعت دوستم. درود بر آقای آزموده عزیز٫ خسته نواشین. مه ویسی باعث مباهاته که شما بوردنی شاهدژه بالا. شرمنده که بخاطر ماموریت اداری نتونستمه شمه همراه بیئم.
تقاضا کامبه اون مردی ره که شمانا ره اذیت هاکارده، برای همیشه از گروه کنار بهلین. این مردی خطرات اون صخره ها ره ندونده؟ اتا کس صخره دکفه وه جوابگو هسه؟ اگه همین بلایی که آقای آزموده سر بمویه اون مردی سر بییه، چقدر ناراحت بونه؟ آقای آزموده ره اذیت هاکاردن کاره درستی نییه. وه خله زحمت بکشیه تا این صعود پا بهیره. سه بار مه ویستی اس ام اس هداه و دو بار هم زنگ بزوئه. هر چند من بالادهی نیمه ولی وه خوانه این صعودهای دله همه دواشن.
دفه دیگه شاهدژه سر اتا جایزه بهلین اون تا مردی زودتر بوره اونجه جایزه ره بهیره.
………………………………………………..
سادوا: محمدجواد عزیز سلام. تنه جا خله خالی بییه. ایشاالله دفه دیگه بتونی امه همراه جه بیی شاهدز٫ از همدردی ته سپاس٫

با سلام و احترام خدمت همه دوستان و سلام ویژه خدمت آقای آزموده
صعود به قله باصلابت شاهدژ را خدمت دوستان عزیز کوهنورد خصوصاً دوست گرامیم خانم مهندس کاردگر و پسر عزیزشان تبریک میگویم و نهایت سپاسگزاری را از آقای نظری و خانم کاردگر دارم که یادمان را بر فراز شاهدژ زمزمه کردند. بسیار خوشحال میشدم اگر خداوند تقدیر روز ۱۲ اردیبهشت مرا بر بلندای شاهدژ رقم میزد و خاطره صعود سال گذشته در کنار دوستان (خانم نرگس کاردگر ،مهدیه کاردگر و آقایان آزموده، نظری، کاردگر، چهاردهی، بهزادپور، برادران خاسب و … ) و خانواده ام ( همسرم و پسرم) برایم تکرار میشد! که متاسفانه به دلیل مسائل کاری ودغدغه های زندگی این افتخار نصیبم نشد. اما مجدداً از اینکه به یادمان بودید بسیار سپاسگزارم. امیدوارم همیشه همه دوستان مانند شاهدژ استوار و پابرجا باشند و به امید فرداهایی که در صعود های دیگر همراه شما باشم. پاینده و سربلند باشید.
…………………………………………………….
سادوا: سرکار خانم بابایی سلام. از سومین صعود به شاهدژ در مرداد ۱۳۸۷ که افتحار همراهی با شما و حسین آقا و علی آقا نصیبم شد خیلی خوشحال هستم که دوستان خوبی از دوسرشمار دور هم جمع شده و برای رفتن به دامان طبیعت از فرسنگها دورتر خود را به بالاده می رسانند و چه خوب است که تا این اندازه به یاد هم باشیم.
به رسم همراهی و مهربانی، لحظه لحظه مسیر را با خاطرات گذشته گام بر می داشتیم و جای تک تک دوستانی که در این صعود همراه ما نبودند را گرامی داشتیم. منتظر سعئودی دیگر با شما هستیم.

مصطفی محمدی واوسری گفت

با سلام خدمت همه دوستان
خوب میدانم که چه روز خوبی بوده و به همه خوش گذشته
تا باشد از این روزها!
…………………………………..
سادوا: سلام. جایتان خیلی خالی بود. امید که در صعودهای بعدی خدمت شما باشیم.

سلام
خوش به حال جمعتان
ما گمانم پا ز سر افتاده ایم