مصاحبه با نامزدهای شورای اسلامی بالاده: ۵ – آقای محمد دهبندی/ در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی، ۱۱ نامزد برای عضویت در شورای اسلامی بالاده تایید صلاحیت شده اند که سایت سادوا با انجام مصاحبه ای یکسان، به معرفی نامزدها و دیدگاه های آنان در باره مشکلات بالاده و نحوه فعالیت شان پس از انتخاب شدن پرداخته است. جناب محمد دهبندی نیز به این مصاحبه پاسخ داده اند و انتظار داریم سایر نامزدها نیز هر چه زودتر نسبت به ارسال پاسخ ها اقدام نمایند تا مردم بالاده با توجه به دیدگاه های نامزدها به آنها رأی بدهند.

……………………………………………………………………….

نامزد ۵ : آقای محمد دهبندی    فرزند حاج اسکندر (فرزند مرحوم حاج اکبر) و حاجیه خانم مرحومه کشور دهبندی (فرزند مرحوم حاج حسن)   تاریخ تولد ۱۳۴۲/۱/۲    میزان تحصیلات: دیپلم خدمات (حساب بازرگانی)     شغل: کارمند بازنشسته شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا (کشتی سازی)    ساکن: محله زیروان بهشهر    تلفن تماس: ۰۹۱۱۲۵۱۷۷۲۸-  (عکس از: عین اله آزموده/ زمستان ۱۳۹۱)

……………………………………………………………………………….

۱ . چه عوامل و انگیزه هایی باعث شد تا شما بعنوان یک بالادهی احساس مسئولیت کرده و برای عضویت در شورای اسلامی روستا ثبت نام کنید؟

پاسخ: فقط به خاطر رضای خدا و خلق خدا که همیشه مردم بالاده پیشرفت و آبادانی محل خود را آرزو می کردند اقدام به نام نویسی  نمودم.

۲ . چه ویژگی های مثبتی برای عضویت در شورای اسلامی بالاده دارید؟

پاسخ: کلیه ویژگی هایی که ثمره اش هم برای اهالی بالاده و هم برای دولت محسوب گردد مثبت تلقی خواهد شد و ثمره اش فراگیر و عمومی برای محل خواهد بود.

۳ . لطفاً سابقه مدیریتی خود در سازمان ها و نهادهای دیگر را بیان کنید.

پاسخ: تاکنون به دنبال مدیریت نبوده ام و همواره سعی بر آن داشته ام که در مشارکت های مردمی نقش بسزایی داشته باشم . مانند عضویت در بسیج و انجمن اسلامی محله زیروان، پایگاه مقاومت حضرت نوح در شرکت صدرا، به مدت ۲۰ سال به عنوان هیئت امنا مسجد سجادیه و امام زادگان فضل و فاضل و عباس محله زیروان ( دو دوره در مسجد سجادیه) و حدود ۲۰ سال هم در حسینیه باب الحوائج زیروان عضو هیئت امنا بوده ام .

۴ . (فقط نامزد « خانم» پاسخ دهد) با توجه به اینکه شما اولین خانمی هستید که در برای عضویت در شورای اسلامی بالاده ثبت نام کرده، خود را برای این پست چگونه ارزیابی می کنید؟

پاسخ: —–

۵ . به نظر شما بهترین ترکیب اعضای شورای جدید بالاده برای کارایی بهتر کدامیک از گزینه های زیر است؟ الف. هر سه عضو بومی بالاده (ساکن دائمی) باشند  ب. هر سه نفر غیر بومی باشند   پ. ترکیبی از بومی و مهاجر.

پاسخ: به نظر بنده هیچ فرقی ندارد. فقط کسی که به عنوان شورای بالاده انتخاب می گردد باید تعهد اخلاقی و وجدان کاری و همیشه در کارها و تصمیم گیری ها به یاد خدا باشد.

۶ . مهم ترین مشکل و یا مشکلات امروز بالاده را چه می دانید؟ (لطفاً مشکلات را به ترتیب الف، ب، پ …. بیان کنید که در ادامه نیز نیازمند پاسخ است)

پاسخ: الف. احداث یک درمانگاه در اسرع وقت جهت تامین سلامتی مردم بالاده و روستاهای اطراف    ب. اصلاح سیستم لوله کشی آب آشامیدنی بالاده    ج. امین و امانتداری اموال مردمی اعم از سرمایه های درون روستا و بیرون روستا و جمع آوری باج و صرف صحیح و بهینه آن برای آبادانی محل   د. تاسیس کتابخانه برای علاقمندان اهل مطالعه   ه. ساخت غسالخانه   ر. مهیا نمودن محیط ورزشی برای جوانان در محلی مناسب    ز٫ باز نمودن معابر و راه های داخلی محل با همکاری اعضای شورا و عموم مردم    س٫ حمایت از پایگاه بسیج با همکاری مردم بالاده جهت حفظ امنیت عمومی روستا.

۷ .  آیا شورای اسلامی در دوره چهار ساله مسئولیتش قادر به حل مشکلات بالاده که برشمرده اید، خواهد بود؟ چگونه؟

پاسخ: به فکر آبادانی و ساختن روستای بالاده به بهترین نحو ممکن هستم و از تمام کارهای انجام شده توسط اعضای شورای قبلی تشکر می نمایم.

۸ . به نظر شما چه راه حل هایی برای این مشکلات وجود دارد؟ (لطفاً برای هر مشکل به صورت جداگانه بیان کنید.)

پاسخ: ایمان و علاقه در انجام امور، اتحاد و همبستگی همه اهالی بالاده، شفاف بودن راهکارها، امین و امانتداری در حق الناس و خود را در مردم پیدا کردن عامل پیشرفت و رفع مشکلات محل خواهد بود.

۹ . با توجه به پرسش شماره ۶، الویت با حل کدام یک از مشکلات بالاده می باشد؟

پاسخ: میزان مشکلات بایستی در محل برآورد شده و سپس برحسب زمان الویت بندی برای حل آن انجام و اقدام لازم صورت گیرد.

۱۰ . (فقط نامزدهای غیر بومی پاسخ بدهند) با توجه به اینکه شما در مکانی غیر از بالاده ساکن هستید چگونه می توانید در انجام وظایف تان در بالاده بپردازید؟

پاسخ: انسان اگر سعی بر آن داشته باشد که برای رضای خدا و مردم کار انجام دهد اصلاً محل و یا مکان مطرح نمی باشد. چون هدف برای پیشرفت محل و منطقه برای نسل های حال و آینده می باشد.

۱۱ . (فقط نامزدهای غیر بومی پاسخ بدهند) در صورتیکه نیاز به حضور فوری شما در بالاده باشد چگونه و طی چند ساعت خود را به بالاده می رسانید؟

پاسخ: بایستی در کمترین فرصت و در اسرع وقت در محل تعهد حضور برسانم.

۱۲ . آیا به این اصل معتقد هستید که وظایف شورا یک وظیفه گروهی بوده و باید تقسیم وظیفه برای انجام امور صورت گیرد؟ لطفاً توضیح دهید.

پاسخ: صد در صد. چون کار عمومی مربوط به عموم مردم می باشد، پس پیشرفت آن نیز بایستی به صورت گروهی و شورایی باشد و اعضای این مجموعه بایستی اهل شور باشند و گرنه موفقیتی نصیب نخواهد شد.

۱۳ . نحوه همکاری و تعامل شما با دو عضو دیگر شورا چگونه خواهد بود؟

پاسخ: همانند پاسخ سوال ۱۲ می باشد و بایستی این همکاری صمیمانه و منصفانه و با صبر و حوصله و قضاوت عادلانه باشد.

۱۴ . با توجه به اینکه شورای جدید طی فرایندی قانونی برگزیده می شود سایت سادوا به عنوان تنها پایگاه اطلاع رسانی بالاده، بنا دارد هر ساله گزارش عملکرد و بیان نقاط ضعف و قدرت شورا را با مردم در میان بگذارد. نظرتان در این باره چیست؟

پاسخ: بسیار خوب است. آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟

۱۵ . مردم چگونه می توانند به شورای اسلامی بالاده کمک مشورتی و فکری در رابطه با انجام بهینه امور بالاده نمایند؟

پاسخ: مردم به هر طریقی که خود صلاح بدانند و در چارچوب قانون شوراها می توانند کمک کنند چه حضوری و یا تلفنی.

۱۶٫ دیدگاه شما در استفاده از تجربیات اعضای شورای قبلی بالاده چیست؟

پاسخ: تجربیات مثبت و مردم پسند جمع آوری و مورد استفاده قرار می گیرد و تجربیات ناموفق کنار گذاشته خواهد شد.

۱۷ . دیدگاه شما در استفاده از مشورت های مدیران، نخبگان، بزرگان، انجمن فرهنگی سادوا، ستاد یادواره شهدا، پایگاه بسیج و سایر متخصصان بالادهی چیست؟

پاسخ: هر یک از اینها در جای خود مورد احترام و مشورت با آنان باعث پیشرفت محل خواهد بود در صورتی که این مشورت ها از منطق و حقانیت و صحیح بودن برخوردار باشد.

۱۸ . جایگاه بانوان بالادهی (به ویژه نسل تحصیلکرده و  دانشگاهی که بسیار علاقمند به پیشرفت و آبادانی بالاده هستند)، برای همیاری با شورای اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟

پاسخ: انشاالله تمام اقشار محل با مشارکت های حضوری با شورا همکاری لازم را داشته باشند و انتظارات به گونه ای باشد که در چارچوب قانون و وظایف شوراها جای داشته و انجام آن برای شورا امکان پذیر باشد.

۱۹ . دیدگاه شما برای مشارکت جوانان در امور بالاده و همیاری با شورای اسلامی چیست؟

پاسخ: مشارکت جوانان باعث افتخار و سربلندی می شود و همیشه انتظارم این بوده که نسل جوان در سرنوشت محل و تصمیم گیری ها حضور شایان داشته باشد. انشاالله همین طور هم خواهد شد.

۲۰ . چنانچه بخواهید برای بالاده « دهیار» انتخاب کنید، دهیار باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

پاسخ: مورد تایید قانون و اهالی بالاده باشد، عادل، عاقل، آگاه، مدیر و تابع نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین کاردان و کار بلد باشد.

۲۱ . چقدر خود را ملزم به پیگیری امور مردم در روستای بالاده و ادارات کیاسر و ساری می دانید؟

پاسخ: با چشم بینا و گوش شنوا و هدف آگاهانه و عاشقانه در نامزدی شورای بالاده حضور پیدا کردم و به همین سبک هم ادامه خواهم داد.

۲۲ . واکنش شما در مقابل انتقادات دیگران (که همیشه هم وجود دارد) چگونه خواهد بود؟

پاسخ: بنده انتقادپذیر و اهل شور و با صبر و حوصله می باشم در صورتی که نظرات و پیشنهادات با منطق برابری کند.

۲۳ . آیا به مردم اطمینان می دهید که در انتخاب شما، یکی از بهترین گزینه ها را انتخاب کرده اند و امیدوار به بهبود شرایط عمومی بالاده باشند؟

پاسخ: با امید به خدا، هر چه در توان دارم برای اهالی بالاده قدم مثبت بر می دارم تا توشه ای باشد برای آخرت خودم و خانواده ام.

۲۴ . چنانچه حرفی با مردم دارید، بیان کنید. (حداکثر در ۱۰ سطر)

پاسخ: اینجانب فرزند و بردار کوچک شما می باشم و مرا در کارها و مشورت ها یاری نمایید تا اینکه آنچه رضای خدا و رضایت خلق خدا می باشد اتفاق افتد. مردم به وظایف خود که همان رفتن به پای صندوق های رأی می باشد عمل کنند، آگاهانه تصمیم بگیرند، عاقلانه قضاوت کنند و با حوصله اقدام کنند و همچنین عجولانه تصمیم نگیرند.
خدایا چنان کن سرانجام کار     تو خشنود باشی ما رستگار

……………………………………………………………………………………..

سایت سادوا: با سپاس از جناب آقای محمد دهبندی که به پرسش ها پاسخ گفته اند، برایشان آرزوی موفقیت و تندرستی داریم.

موضوعات مرتبط با انتخاب شورای اسلامی بالاده ……………………………………………………………

شما هم عضو شورای اسلامی بالاده شوید

زمان و نحوه ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا

تعداد نامزدهای شورای اسلامی بالاده مشخص شدند

طرح مصاحبه با نامزدهای شورای اسلامی بالاده + اسامی نامزدها

مصاحبه با نامزدهای شورای اسلامی بالاده: ۱ . خانم سکینه چاردِه ۲ . سیدمهدی ساداتی

مصاحبه با نامزدهای شورای اسلامی بالاده: ۳ – آقای سید رسول هاشمی

جلسه پرسش و پاسخ نامزدهای شورای اسلامی بالاده

مصاحبه با نامزدهای شورای اسلامی بالاده: ۴ – آقای سید فخرالدین ساداتی

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام آقای آزموده خسته نباشید. یه سوال داشتم: آیا جایز هست که یکی از نامزدای غیر بومی بالاده برای کسب رای، افراد مختلف زیادی که اصلاً اصالت بالادهی ندارند را به بالاده ببرد تا به او رای بدهند؟ آیا به نظر شما حق بقیه نامزدا ضایع نمی شود؟
………………………………………………………
سادوا: سلام. چون هنوز روز انتخابات نشده، نمی توان پیشاپیش قضاوت کرد. به نظرم خود اهالی بالاده می توانند به ناظران صندوق این قضیه را یادآوری کنند و آنها هم حتماً جلوگیری می کنند. به نظرم راه قانونی برای جلوگیری از رای دادن به شورای بالاده برای افراد غریبه وجود دارد ولی برای ریاست جمهوری می توانند رای بدهند.

سلام. به نظر من چون هنوز روز انتخابات نشده باید مانع این کار شد. باید اهالی بالاده با همدلی یکدیگر پیگیری کنند. اگر کاندیدای مورد نظر رای آورد بی عدالتی حاکم می شود.
……………………………………………..
سادوا: با سلام. قانوناً قبل از وقوع جرم نمی توان حکمی صادر کرد ولی می توان از وقوع جرم پیشگیری کرد. چنانچه از وقوع این امر اطمینان دارید لطفاً آن را به ستاد نظارت بر انتخابات در فرمانداری ساری و یا بخشداری چهاردانگه گزارش کنید. احتمالاً شماره تلفن شکایات و یا آدرس سایت آن در اینترنت موجود هست. نتیجه را هم به صورت محرمانه به ما گزارش بدهید تا در جریان باشیم.

آقای دهبندی گمون می کنن که مردم بوق هستن که این جوری جواب دادن؟ همه جواباش سربسته و مبهمه! بهتر بود واضخ تر جواب بدن که بالاخره می خوان چیکار بکنن و برنامه هاش برای حل مشکلات چیه؟ چرا جوابای ایدئولوژیک می دن؟ جواب ۲ رو هم هر چی زور زدم نفهمیدم چی می خواستن بگن. مخصوصاً جواب ۱۲ خیلی جالبه که دهدار باید چه خصوصیت خاصی داشته باشه تا ایشون رو انتخاب کنن. به نظر شما توی بالاده چنین فردی هستش که دهدار بشه؟ جواب ۲۱ که نمی دونم چی هست اصلن و خیلی بی ربط به سواله!!