چهره مردم بالاده / بخش ۲۸ – انتشار مجموعه چهره مردم بالاده بخاطر نداشتن عکس کافی از ۵ طایفه بالاده با تاخیری چندین روزه همراه است و امیدواریم با ارسال عکس های شما بالادهی های گرامی از خودتان و بزرگان خانواده تان، این بخش از سایت سادوا را فعال تر کنیم. یک بار دیگر از شما فرزندان بالاده انتظار داریم که عکس بزرگانی که بالای ۶۰ سال سن دارند ( زنده و مرده) و نیز افرادی که زیر ۶۰ سال (زنده و مرده) را برای ما ارسال کنید تا عکس بزرگان برای مجموعه بنر دوم و همه عکس ها نیز در سایت سادوا منتشر شود.

از آقایان سیدمحمد رضا ساداتی، سید آقارضا ساداتی، محسن اکبرزاده و احمد چهاردهی برای همکاری شان در تهیه این مجموعه صمیمانه سپاسگزاریم.

سخن سادوا: « خاطرات گذشته بزرگان روستای خود را با انتشار عکس هایشان زنده تر کنیم »

زنده یاد میرآقا ساداتی فرزند مرحوم میرزابابا٬ و مرحومه  بی بی خانم، تولد ۱۳۱۳ ، وفات  ۱۳۷۰/۰۶/۱۶، محل دفن: …. ساکن نکا (عکس و اطلاعات: پسرش آقا رضا)

آقای حاج میراصغر ساداتی فرزند مرحوم سیدمراد، تولد ۱۳۳۰، ساکن روستای سمسکنده ساری (عکس و اطلاعات: نوه اش سیدمحمد رضا ساداتی)

آقای میرجمال رضوی، فرزند مرحوم میررحمان (معروف به مشدی)، ساکن نکا (عکس: عین اله آزموده ۱۳۹۱ بالاده)

آقای قربان کاردگر،  فرزند مرحوم کربلایی خلیل و مرحومه سیده بانو ساداتی، تولد …  ساکن بهشهر ( عکس: عین اله آزموده. ۱۳۹۱ بالاده)

آقای ابوالقاسم کاردگر، فرزند مرحوم داود (کِل جعفر داود)، تولد …. ساکن زیروان بهشهر (عکس: عین اله آزموده، ۱۳۹۰)

آقای اکبر چهاردیچ، فرزند مرحوم مختار چهاردهی، متولد ۱۳۴۵، ساکن بهشهر، بازنشسته شرکت صدرا (عکس: عین اله آزموده، ۱۳۹۱)

آقای نعمت اله آزموده چهارده فرزند مرحوم سیف اله و خانم فیروزه دهبندی، تولد ۱۳۵۱، مولف کتاب پیرون گفته (ضرب المثل های بالاده و منطقه دوسرشمار)، ساکن ساری (عکس: عین اله آزموده – ۱۳۹۱)

زنده یاد منوچهر دهبندی، فرزند مرحوم عباس (معروف به طالب عباس) و مرحومه هاجر بی تا (دهبندی)، تولد ۱۳۳۱ روستای سنگده دودانگه ساری، فوت  ۱۰/۱/۱۳۸۴ محل سکونت: روستای للـه مرزبهشهر، محل دفن: روستای حسین آباد بهشهر (عکس و اطلاعات: محسن اکبرزاده -خواهرزاده همسرش)

آقای اکبر دهبندی فرزند مرحوم حاج گلبرار، تولد …. ساکن بهشهر، (عکس: از مجموعه ارسالی توسط مهندس صادقی فر)

آقای شکرالله آخوندی، فرزند نصرالله، تولد…. محل سکونت: روستای سمسکنده ساری (عکس: عین اله آزموده، مرداد ۱۳۹۱)

برای آنانی که روی در نقاب خاک کشیده اند آمرزش؛ و برای آنانی که از نعمت وجودشان برخوردار هستیم تندرستی آرزو داریم.

ما چشم براه فرستادن عکس های شما و هم چنین اطلاعات تکمیلی در باره عکس های این مجموعه هستیم. لطفاً در هنگام فرستادن اطلاعات تکمیلی، نام و شماره تلفن خود را نیز بنویسید.

…………………………………………………………………………………………

برای آگاهی از ویژگی عکس ها و نحوه ارسال بر روی لینک « درخواست ارسال عکس بزرگان و مردم بالاده » کلیک کنید و یا با نمایندگان انجمن فرهنگی سادوا برای جمع آوری عکس ها مراجعه کنید. لطفا عکسها را به هر دو نشانی sadva86@gmail.com و  info@azmoude.ir ایمیل نمایید.

  • روستای یکه توت بهشهر: آقایان عبدالعلی پناهی و رامین آتنی مفرد
  • روستای زینوند (زاغمرز و امیرآباد) بهشهر: آقای محبوب توبه
  • روستای شهیدآباد (تروجن) بهشهر: آقایان علی نظری پایین دهی و رضا کاردگر ( فرزند آقای جبرئیل کاردگر).
  • روستای للـه مرز و حسین آباد بهشهر: آقایان علی نوبری ( فرزند آقای نادر نوبری)، دانیال تاجی (نوه حاج یونس توبه)
  • بهشهر: آقای وحید اسماعیلپور بالادهی، بلوار شهید هاشمی نژاد، بازار شهروند، نمایندگی بیمه ایران، تلفکس ۵۲۲۷۲۵۹ ۰۱۵۲  همراه ۳۵۶۱ ۱۵۲ ۰۹۱۱۵
  • محله زیروان: آقای کمیل توبه (فرزند آقای اسماعیل توبه)
  • روستای سمسکنده ساری: آقای یاور هاشمی (فرزند آقای سیدرسول هاشمی)

برای دریافت شماره تلفن این افراد، لطفاً نام و مشخصات خود و همچنین عبارت « برای ارسال عکس از روستای … » را به شماره سامانه پیامگیر سادوا  ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۳۳۲ پیامک کنید تا شماره تلفن آن نماینده در اختیار شما قرار گیرد.

لینک های مرتبط ………………………………………………………………………………

چهره مردم بالاده  ۱   ۲   ۳   ۴   ۵   ۶   ۷   ۸   ۹   ۱۰  ۱۱   ۱۲   ۱۳   ۱۴   ۱۵   ۱۶   ۱۷   ۱۸   ۱۹   ۲۰   ۲۱   ۲۲   ۲۳   ۲۴   ۲۵   ۲۶   ۲۷

فراخوان ارسال عکس بزرگان و مردم بالاده ۲   فراخوان ارسال عکس بزرگان و مردم بالاده ۱

گزارش اولین نشست انجمن فرهنگی سادوای بالاده پیرامون همایش نکوداشت بزرگان بالاده / زیروان

گزارش دومین نشست انجمن فرهنگی سادوای بالاده پیرامون همایش نکوداشت بزرگان بالاده / للـه مرز

گزارش تصویری همایش نکوداشت بزرگان بالاده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۶ مهر ۱۳۹۲
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

ای روزگار بی وفا ! خدا مرحوم منوچهر دهبندی را بیامرزد. بیش از ۲۰ سال پیش بود که وقتی رفته بودیم کوه (ییلاق). من آن زمان بچه بودم. ماشین کامیون ما پنچر شده بود. اون زمان گت گت ماشین تو منطقه دوسرشمار کمتر بود. ما لاستیک زاپاس هم نداشتیم. یه یک ساعتی این ور اون ور کردیم که یک دفعه یک گرد و خاکی از دور دیار شده بود. نزدیک تر که شد دیدیم ماشین مرحوم « منچرخان » بود که با خانواده و وچه ویله به بالاده آمده بودند. از شانس ما عمو منچر یک لاستیک اضافه هم داشت که لطف کردند و آن لاستیک اضافه را به ما قرض دادند تا ما بتوانیم به مازدرون برگردیم. این اتفاق اولین برخورد من با این مرد والا بود. چقدر زود گذشت !! انگار همین دیروز بود.
آقای آزموده ممنون از اینکه عکس عمو منچر را گذاشتید تا این خاطره ما دوباره زنده شود. خدایش بیامرزد!
…………………………………………….
سادوا: خدایش بیامرزد که مرد شوخ طبع و مهربان و مردم داری بود.

ساداتی تیله بنی گفت

سلامی به تابناکی قلوب پاک به روحشان، آنانکه اکنون در میان ما نیستند ولی کسانی موجب شدند تا ما آنان را بیاد بیاوریم. خداوند این مسببین و تمام کسانیکه در این بخش حیات دارند، را سلامتی دنیا و آخرت عنایت فرماید.

سلام آقای آزموده. از اینکه بی وقفه تلاش میکنید متشکرم.
برای یادآوری سوال میکنم: عکس جوانهای بالادهی یا … رو نمیذارید تا ما بیشتر بشناسیمشون؟
…………………………………….
سادوا: سلام آقا مصطفی عزیز٫ بنا داریم عکس جوانان را هم منتشر کنیم و گهگاهی هم عکس میانسالان را منتشر کرده ایم. اما عکس جوانان را نداریم. اگر جوانان همت کنند و عکس بفرستند حتماً این کار را انجام خواهیم داد. منتظر اقدام جوانان عزیز بالاده هستیم.

با سلام خدمت مدیریت محترم سایت سادوا جناب آزموده.
با احترام کامل به نظرات دوستان، با وجود اینکه خود نیز جوانم ترجیح میدهم عکس خود را نفرستم. چرا که خود را کوچکتر از آن می دانم که در زمره بزرگان بالاده که هر کدام به نوبه خود در راستای اعتلای بالاده سهمی داشته اند قرار دهم و معتقد به این اصل می باشم که حداقل در این مورد خاص کیفیت هرگز نباید قربانی کمیت گردد. ما هنوز برای بزرگانمان و آنانکه در سالیان نه چندان دور در زمینه های مختلف با تعصب و غیرت از تمامیت ارضی روستایمان جانانه دفاع کرده اند کاری نکرده ایم که حتی دریغ از یک عکس خشک و خالی..!!
مگر رسالت سادوا چیست؟ مگر نه اینکه اهداف فرهنگی بیشتر و بیشتر متوجه جوانان می باشد؟ جوانانی که برای شناخت بالاده و بزرگانش مجاب به الگوپذیری از آنان می باشند. ارسال هر عکس از بزرگان به زعم بنده گویای این است که به هرکدام مان تلنگری زده شود که آنان چه کرده اند و ما کجای کار قرار داریم؟ بار دیگر با احترام به نظرات دوستان اعلام میدارم گذاشتن عکس جوانان در سایت با توجه به وجود عکس های بزرگان هیچ توجیهی ندارد. چه بسا که شاید در پاره ای از موارد به شأن بزرگان هم توهین شود.
همان بهتر که آرشیو عکس هایمان چیزی جز عکس بزرگان را در خود نبیند. اگر عکس بزرگی را در سایت بگذاریم، خب معرف حضور همه است. همگان او را می شناسند ولی گذاشتن عکس من جوان که سال به سال به زادگاهم حتی سر هم نمی زنم و اصلاً هیچ کس هم مرا نمی شناسد، چه توجیهی می تواند داشته باشد؟! دیگران عکسم را ببیند که چه شود؟ این چه مشکلی از مشکلات فرهنگی مان را حل خواهد کرد؟ احساسم بر این است که این کار با اصول اساسی سایت سادوا در جهت اعتلای هر چه بیشتر ارزش های فرهنگی و همچنین الگوپذیری از بزرگان در تضاد است. خواهشمندم با تآمل هر چه بیشتر با مسآله برخورد شود. سپاس٫
…………………………………………………
سادوا: جناب آقای دهبندی عزیز سلام. نام مجموعه عکس های منتشر شده در سایت سادوا «چهره مردم بالاده» می باشد ولی عکس بزرگان را برای ادامه چاپ بنر بزرگ « بزرگان بالاده » نیاز داریم تا در سال آینده در تکیه بالاده نصب کنیم. در برنامه «چهره مردم بالاده» می توانیم عکس همه حتی جوانان را هم منتشر کرد. البته ما همیشه منتظر همکاری جوانان برای ارسال عکس بزرگان شان هستیم. اما ظاهراً گرفتاری جوانان عزیز بالاده بیشتر از این است که این کار را برای بزرگان شان انجام بدهند. لذا خودم در طول ۲۵ سال گذشته بسیاری از عکس های بزرگان را انداخته ام و یا از خانواده ها گرفته ام.
انتشار عکس جوانان بالاده خود نوعی کار فرهنگی و توجه نشان دادن به آنهاست تا بیشتر احساس مسئولیت کنند. البته ما هنوز در مرحله ای نیستیم که عکس جوانان را منتشر کنیم و حداقل باید ۵۰ عکس جمع آوری کنیم تا بتوانیم آنها را منتشر کنیم. بالاخره جوانان عزیز امروز بالاده که هر کدام شان وزنه های علمی، مدیریتی و تولیدی جامعه ما هستند باید به یکدیگر و به عموم مردم بالاده شناسانده شوند. فردای بالاده در دستان جوانان امروز خواهد بود. پس چه بهتر که به جوانان میدان بیشتری برای بروز خود داده شود.
از یادداشت و اعلام نظر شما نیز بسیار سپاسگزاریم.

خیلی ممنون از سایت و عکس های خوبتون
ممنون