چهره مردم بالاده – بخش ۳۵ / در این بخش به معرفی ده تن دیگر از مادران بالادهی می پردازیم که تاکنون عکسها و اطلاعات آنها را در مجموعه عکس سایت سادوا جمع آوری کرده ایم و دیدن چهره های مهربانشان، زبان سپاس و شکرگزاری را بر لبان هر کدام از ما باز می کند تا یک بار دیگر به عمق محبت و مهربانی و زحمت هایی که برای ما فرزندان شان کشیده اند، پی ببریم و از صمیم قلب دوستشان بداریم.

از همولایتی های عزیز سرکار خانم زری دهبندی فرزند مرحوم یعقوب (بهشهر)، سرکار خانم خدیجه علامه قاسمی و جناب آقایان سیدمحمدرضا ساداتی، حسین کاردگر فرزند عباس (روستای للـه مرز بهشهر)، یاور هاشمی فرزند سیدرسول (روستای سمسکنده ساری) و امیر دهبندی فرزند اصغر (روستای شهید آباد بهشهر) برای همکاری با سایت سادوا و ارسال عکس و اطلاعات صمیمانه سپاسگزاریم.

سخن سادوا: « همیشه قدردان مادران بالادهی باشیم تا شاید گوشه ای از محبت شان را  جبران کرده باشیم».

زنده یاد رقیه چهاردهی فرزند مرحوم اکبر و مرحومه لیلا توبه (معروف به مدیر رقیه)، تولد …..  وفات: ۱۳۷۲ محل زندگی و دفن: بالاده (ارسال عکس و اطلاعات: خانم زری دهبندی، خواهرزاده اش )

خانم فاطمه کاردگر، فرزند مرحوم حاج محمد ( همسر کربلایی ملاابراهیم فاضلی قلعه)، تولد ….  محل زندگی: روستای للـه مرز بهشهر (ارسال عکس و اطلاعات: حسین کاردگر فرزند عباس)

زنده یاد حاجیه بتول پور ولی الله واوسری فرزند مرحوم تقی (همسر مرحوم حاج کریم کاردگر)، تولد ۱۳۱۴ وفات ۱۳۷۸ محل زندگی و دفن روستای حسین آباد بهشهر (عکس و اطلاعات: خانم خدیجه علامه قاسمی)

زنده یاد مشهدی صغری قاسمی واوسری فرزند مرحوم اکبر، همسر مرحوم علی اصغر علامه قاسمی، تولد: …..  وفات: …..  محل زندگی و دفن: روستای حسین آباد بهشهر (عکس و اطلاعات: خانم خدیجه علامه قاسمی)

خانم زهرا دهبندی فرزند مرحوم حاج اکبر و همسر شهید عباس دهبندی. تولد: …… محل زندگی: روستای مهدی آباد (زینوند) بهشهر (عکس: عین اله آزموده – فروردین ۱۳۹۰)

خانم معصومه توبه فرزند مرحوم عباسعلی (خاله گرامی شهید رسول علینژاد و همسر مشهدی محمد دهبندی معروف به حاج نجف محمد). تولد: ….  محل زندگی: محله زیروان بهشهر (عکس: عین اله آزموده، مرداد ۱۳۷۵ بالاده)

خانم کربلایی صغری عبدی (معروف به تاج خاتون) فرزند مرحوم کِل عابدین، همسر مرحوم مشهدی یدالله جعفرپور(روستای قلعه)، تولد: ….  محل زندگی: بالاده (عکس: امیر دهبندی/ نوه دختری اش)

زنده یاد سیده رقیه رضوی فرزند میرشعبان، تولد ۱۳۲۶ تاریخ وفات ۱۳۶۱ محل دفن: ….. محل زندگی روستای یکه توت بهشهر (ارسال عکس و اطلاعات: یاور هاشمی)


 خانم حاجیه زینب خاتون ساداتی فرزند مرحوم سیدمحمد (همسر حاج میراصغر ساداتی)، تولد: ۱۳۲۶ ، ساکن روستای سمسکنده ساری (ارسال عکس و اطلاعات: نوه اش سید محمدرضا ساداتی)

خانم حاجیه مرضیه حسین پور فرزند مرحوم رحمت (همسر حاج خدابخش کاردگر (چهادرهی))، تولد: ….. ، ساکن روستای للـه مرز بهشهر (عکس: عین اله آزموده، ۱۳۸۸)

…………………………………………………………………………………………

ما چشم براه فرستادن عکس های شما و هم چنین اطلاعات تکمیلی در باره عکس های این مجموعه هستیم. لطفاً در هنگام فرستادن اطلاعات تکمیلی، نام و شماره تلفن خود را نیز بنویسید.

…………………………………………………………………………………………

سکونت جمعیت بالاده در مکان های مختلف مانع از آن شده تا ما بتوانیم از همه بالادهی ها عکس تهیه کنیم. بنابر این هم چون گذشته از عموم بالادهی ها ی عزیز انتظار داریم تا عکس افراد خانوداه، عکس بزرگان فامیل و هر بالادهی (چه زنده باشد و چه به رحمت خدا رفته باشد) را برای ما ارسال کنید تا عکس بزرگان برای مجموعه دوم بنر (جهت نصب در تکیه بالاده) و همه عکس ها نیز در سایت سادوا منتشر شود.

برای آگاهی از ویژگی عکس ها و نحوه ارسال بر روی لینک « درخواست ارسال عکس بزرگان و مردم بالاده » کلیک کنید و یا با نمایندگان انجمن فرهنگی سادوا برای جمع آوری عکس ها مراجعه کنید. لطفا عکسها را به  نشانی sadva86@gmail.com ایمیل نمایید.

  • روستای یکه توت بهشهر: آقایان عبدالعلی پناهی و رامین آتنی مفرد
  • روستای زینوند (زاغمرز و امیرآباد) بهشهر: آقای محبوب توبه
  • روستای شهیدآباد (تروجن) بهشهر: آقایان علی نظری پایین دهی و رضا کاردگر ( فرزند آقای جبرئیل کاردگر). 
  •  روستای للـه مرز و حسین آباد بهشهر: آقایان علی نوبری ( فرزند آقای نادر نوبری)، دانیال تاجی (نوه حاج یونس توبه)
  •  بهشهر: آقای وحید اسماعیلپور بالادهی، بلوار شهید هاشمی نژاد، بازار شهروند، نمایندگی بیمه ایران، تلفکس ۵۲۲۷۲۵۹ ۰۱۵۲ همراه ۳۵۶۱ ۱۵۲ ۰۹۱۱۵
  • محله زیروان: آقای کمیل توبه (فرزند آقای اسماعیل توبه)
  •  روستای سمسکنده ساری: آقای یاور هاشمی (فرزند آقای سیدرسول هاشمی)

برای دریافت شماره تلفن این افراد، لطفاً نام و مشخصات خود و همچنین عبارت « برای ارسال عکس از روستای … » را به شماره سامانه پیامگیر سادوا ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۳۳۲ پیامک کنید تا شماره تلفن آن نماینده در اختیار شما قرار گیرد.

لینک های مرتبط ………………………………………………………………………………

چهره مردم بالاده : 

۱   ۲   ۳   ۴   ۵   ۶   ۷   ۸   ۹   ۱۰  ۱۱   ۱۲   ۱۳   ۱۴   ۱۵   ۱۶   ۱۷   ۱۸   ۱۹   ۲۰   ۲۱  ۲۲   ۲۳   ۲۴   ۲۵   ۲۶   ۲۷   ۲۸   ۲۹    ۳۰    ۳۱    ۳۲    ۳۳    ۳۴

فراخوان ارسال عکس بزرگان و مردم بالاده ۲             فراخوان ارسال عکس بزرگان و مردم بالاده ۱

گزارش اولین نشست انجمن فرهنگی سادوای بالاده پیرامون همایش نکوداشت بزرگان بالاده / زیروان

گزارش دومین نشست انجمن فرهنگی سادوای بالاده پیرامون همایش نکوداشت بزرگان بالاده / للـه مرز

گزارش تصویری همایش نکوداشت بزرگان بالاده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب

سلام آقای آزموده. خسته نباشین. خیلی جای تقدیر داره که عکسهای مادرای بالاده رو توی سایت گذاشتین. مادران ما خیلی زحمت کشیدن تا ماها رو بزرگ کردند. از همینجا دست همه شون رو میبوسم.

ساداتی تیله بنی گفت

سلام خدا قوت. امیداوارم و از خدا می خواهم خداوند به پاداش این عمل تمام و آبروی احترام مادران، تن رنجور و خسته مادران را سلامت کند و مارتان را همچنین. خیلی این بخش مظلومانه و مونسانه است و آنان که در قید حیاط نیستند خدا رحمتشان کند و آنان که زندگی و حیات دارند حفظشان نماید. هر کدام از این مادران یک فرهنگ و یک تاریخ و جغرافیای محلی و منطقه می باشند.
………………………………………………
سادوا: جناب ساداتی تیله بنی سلام. از دعای خیرتان بسیار سپاسگزارم. به امید شفای عاجل همه مادران بیمار.

امیر باباییان گفت

با عرض سلام و ارادت خدمت جناب آقای آزموده
آدما تا وقتی کوچیکن خیلی دلشون میخواد تا واسه پدر و مادرشون هدیه بخرن اما پول ندارن.
وقتی بزرگتر میشن، پول دارن اما وقت ندارن. وقتی هم که پیر میشن، پول دارن وقت هم دارن اما دیگه پدر و مادر ندارن.
درود بر شما انسان خوب که هر از چند گاهی، یه تلنگری به ما میزنی تا ما به فکر بزرگانمون بیفتیم تا اگر زنده اند با حداقل تماس تلفنی یا سر زدن بهشون، خوشحالشون کنیم و یا اگه از این دنیا رفتن، با ذکر فاتحه ای، روحشون رو شاد کنیم. درود بر شما آقای آزموده.
………………………………………………
سادوا: درود بر شما آقای بابییان عزیز٫ خدا را شاکریم که جوانان عزیز بالاده قدر بزرگان خانواده و روستای خود را می دانند. با احترام/ آزموده

آقای آزموده، دوست عزیز و بزرگوار، واقعاً خسته نباشید.
کاری که شما شروع کردید و ۳۵ سری از عکس های چهره ی مردم خوب و باصفای بالاده را به تصویر کشیده اید، کاری بسیار بزرگ و قابل تقدیر است. از شما سپاسگزاریم که با نشان دادن چهره ی زندگان باعث شناختن بیشتر این عزیزان می شوید که انصافاً خیلی از بالادهی ها به ویژه جوان تر ها، آنها را نمی شناسند و با نشان دادن چهره عزیزانی که رخ در نقاب خاک کشیده اند یادی از آنها شده و قرائت فاتحه ای موجب شادی روح آن عزیزان می شوید.

آیندگان معنی و اعتبار و ارزش کار شما را بهتر درک خواهند کرد. موفق و پیروز باشید.
…………………………………………….
سادوا: جناب نظری عزیز سلام. از محبت شما به مردم بالاده و سایت سادوا سپاسگزارم. ارادتمند/ آزموده

من تاریخ تولد و وفات این عزیزان رو نگاه میکردم و دیدم برخی از اونها طول عمر زیادی نداشتند و این مقدار زیادیش بخاطر ازخودگذشتگی اونهاست. مادارانی که همه چیز رو فدای همسر و فرزندانشون میکنن. برای رفتگان بهشت برین و برای بازماندگان طول عمر آرزو دارم.