چهره مردم بالاده – بخش ۳۶ / گاهی دیدن چهره هایی از مردم بالاده، برای ما ناآشنا می باشد. از خود می پرسیم که این افراد را تاکنون ندیده ام و یا نمیشناسم! اما واقعیت این است که جمعیت بالاده زیاد شده و مردم بالاده در جاهای مختلفی ساکن هستند و ما آنها را کمتر می بینیم. آنها با ما فامیل و آشنا هستند و چه بهتر با دیدن عکسشان، یادی هم از آنها بکنیم. امیدواریم انتشار این عکسها به تحکیم روابط خانوادگی، فامیلی و محلی ما مردم بالاده کمک کند.

از همولایتی های عزیز خانم زهرا رضوی، فرزند سیدمحمد (روستای للـه مرز بهشهر)، سیدابراهیم رضوی فرزند مرحوم سیداسماعیل (محله زیروان بهشهر)، آقای علی دهبندی فرزند غلام (زیروان بهشهر) و دکتر سیدرضا حسینی – ساداتی- بالادهی (تهران) برای همکاری با سایت سادوا و ارسال عکس و اطلاعات صمیمانه سپاسگزاریم.

سخن سادوا: « فامیل و بستگان، اوقوام و هم محلی ها ، قوت قلب و پشتوانه ای ارزنده برای ما فرزندان بالاده هستند. قدرشان را بیشتر بدانیم.».

زنده یاد حاج اصغر دهبندی، تولد ۱۳۰۸ وفات: ۲۲ فروردین ۱۳۹۲، محل زندگی: روستای للـه مرز بهشهر، محل دفن: روستای حسین آباد بهشهر (ارسال عکس و اطلاعات: خانم زهرا رضوی، فرزند سیدمحمد)

زنده یاد اکبر دهبندی (معروف به اکبر شیری)، فرزند …… ،  تولد ۱۳۰۶/۷/۲، وفات ۱۳۸۷/۷/۲۳، محل زندگی: روستای للـه مرز بهشهر، محل دفن: روستای حسین آباد بهشهر، (ارسال عکس و اطلاعات: خانم زهرا رضوی، فرزند سیدمحمد)

زنده سیداسماعیل رضوی فرزند مرحوم حاج میرزمان، تولد …. وفات ….. محل زندگی و دفن: محله زیروان بهشهر (عکس و اطلاعات: سیدابراهیم رضوی، فرزندش)

آقای سیدابراهیم رضوی فرزند مرحوم سیداسماعیل، تولد …. ، محل زندگی: محله زیروان بهشهر (عکس: عین اله آزموده ۲۷/۱۰/۱۳۹۲)

زنده حاج سیدرضا ساداتی فرزند مرحوم سیدحسن، تولد ….، وفات: ۲۲ آبان ۱۳۹۲، محل زندگی: روستای للـه مرز بهشهر، محل دفن: روستای حسین آباد بهشهر، (ارسال عکس و اطلاعات: علی دهبندی فرزند غلام و نوه دختری حاج سیدرضا)

زنده یاد میرحسین ساداتی فرزند مرحوم میرکریم، تاریخ تولد …. ، محل زندگی: ….  (عکس و اطلاعات: دکتر سیدرضا حسینی (ساداتی) بالادهی)

آقای سیدمهدی ساداتی فرزند مرحوم میرکریم، ، تولد: ۱۳۰۶  محل زندگی: …  (عکس: دکتر سیدرضا حسینی (ساداتی) بالادهی)

آقای سیدعلی ساداتی فرزند مرحوم میرحسین، نوه میرکریم، تولد: …. محل زندگی: …  (عکس: دکتر سیدرضا حسینی (ساداتی) بالادهی)

 آقای علی علی نژاد، فرزند مرحوم اصغر، متولد: …. ، محل سکونت: روستای للـه مرز بهشهر (عکس: عین اله آزموده ۲۷/۱۰/۱۳۹۲)

حاج سیداحمد ساداتی فرزند مرحوم میرمفید، تولد: ….. ، ساکن ساری (عکس: عین اله آزموده، تابستان ۱۳۸۷)

…………………………………………………………………………………………

ما چشم براه فرستادن عکس های شما و هم چنین اطلاعات تکمیلی در باره عکس های این مجموعه هستیم. لطفاً در هنگام فرستادن اطلاعات تکمیلی، نام و شماره تلفن خود را نیز بنویسید.

…………………………………………………………………………………………

سکونت جمعیت بالاده در مکان های مختلف مانع از آن شده تا ما بتوانیم از همه بالادهی ها عکس تهیه کنیم. بنابر این هم چون گذشته از عموم بالادهی های عزیز انتظار داریم تا عکس افراد خانوداه، عکس بزرگان فامیل و هر بالادهی (چه زنده باشد و چه به رحمت خدا رفته باشد) را برای ما ارسال کنید تا عکس بزرگان برای مجموعه دوم بنر (جهت نصب در تکیه بالاده) و همه عکس ها نیز در سایت سادوا منتشر شود.

برای آگاهی از ویژگی عکس ها و نحوه ارسال بر روی لینک «درخواست ارسال عکس بزرگان و مردم بالاده» کلیک کنید و یا با نمایندگان انجمن فرهنگی سادوا برای جمع آوری عکس ها مراجعه کنید. لطفا عکسها را به  نشانی sadva86@gmail.com ایمیل نمایید.

  • روستای یکه توت بهشهر: آقایان عبدالعلی پناهی و رامین آتنی مفرد
  • روستای زینوند (مهدی آباد، زاغمرز و امیرآباد) بهشهر: آقای محبوب توبه
  • روستای شهیدآباد (تروجن) بهشهر: آقایان علی نظری پایین دهی و رضا کاردگر ( فرزند آقای جبرئیل کاردگر).
  •  روستای للـه مرز و حسین آباد بهشهر: آقایان علی نوبری ( فرزند آقای نادر نوبری)، دانیال تاجی (نوه حاج یونس توبه)
  •  بهشهر: آقای وحید اسماعیلپور بالادهی، بلوار شهید هاشمی نژاد، بازار شهروند، نمایندگی بیمه ایران، تلفکس ۵۲۲۷۲۵۹ ۰۱۵۲ همراه ۳۵۶۱ ۱۵۲ ۰۹۱۱۵
  • محله زیروان: آقای کمیل توبه (فرزند آقای اسماعیل توبه)
  •  روستای سمسکنده ساری: آقای یاور هاشمی (فرزند آقای سیدرسول هاشمی)

برای دریافت شماره تلفن این افراد، لطفاً نام و مشخصات خود و همچنین عبارت « برای ارسال عکس از روستای … » را به شماره سامانه پیامگیر سادوا ۳۰۰۰۷۶۵۰۰۰۳۳۳۲ پیامک کنید تا شماره تلفن آن نماینده در اختیار شما قرار گیرد.

لینک های مرتبط ………………………………………………………………………………

چهره مردم بالاده :

۱   ۲   ۳   ۴   ۵   ۶   ۷   ۸   ۹   ۱۰  ۱۱   ۱۲   ۱۳   ۱۴   ۱۵   ۱۶   ۱۷   ۱۸   ۱۹   ۲۰   ۲۱  ۲۲   ۲۳   ۲۴   ۲۵   ۲۶   ۲۷   ۲۸   ۲۹    ۳۰    ۳۱    ۳۲    ۳۳    ۳۴   ۳۵

فراخوان ارسال عکس بزرگان و مردم بالاده ۲             فراخوان ارسال عکس بزرگان و مردم بالاده ۱

گزارش اولین نشست انجمن فرهنگی سادوای بالاده پیرامون همایش نکوداشت بزرگان بالاده / زیروان

گزارش دومین نشست انجمن فرهنگی سادوای بالاده پیرامون همایش نکوداشت بزرگان بالاده / للـه مرز

گزارش تصویری همایش نکوداشت بزرگان بالاده

authorنوشته: انجمن فرهنگی سادوا dateتاريخ : ۲۹ آذر ۱۳۹۳
entry نظرات دیگران در مورد این مطلب
ساداتی تیله بنی گفت

سلام. بسیار عالی بود. خدا رحمت کند کسانی را که از این دنیا رفتند و خدا عمر با عزت به شما و دیگر زندگان عنایت کند. انشا ءالله .
در ضمن سید مهدی ساداتی فرزند میر رحیم نمی باشد؟
……………………………………….
سادوا: با سپاس از لطف و دعای خیر شما، آقای سیدمهدی ساداتی (صاحب همین عکسی که منتشر کرده ایم) فرزند میرکریم می باشد.

سیده مریم ساداتی گفت

با سلام خدمت آقای آزموده گرامی. دست شما درد نکنه که ما را با بزرگان بالاده آشنا می کنین.
یه انتقاد دارم و اون اینکه یه مدتیه سایت کم کار شده.
دلیل خاصی داره یا طبق معمول همکاری نکردن علت اصلیه!؟!
به نظرم سایت سادوا بایستی هر چه زودتر تعطیل بشه. این سایت به درد بالادهی ها نمیخوره. زحمت بیهوده می کشین ولی دست تون درد نکنه. اما وقتی هیچ کی با شما همکاری نمیکنه شما چرا بایستی همش به فکرشون باشین؟
این مردم قدر امثال شما رو کی میخوان بدونن؟ کی میخوان بفهمن که مزیتهای سایت سادوا برای بالاده چقدر مفیده؟ ما همیشه مرده پرست بودیم و هستیم و من بعد هم خواهیم بود. توی یکی از یادداشتها می خوندم که آقایی مهندس از بابل نوشته بودن که کاش آقای آزموده مال روستای اونا بود!! و به بالادهی ها حسودی میکرد!!! اون موقع نمی فهمیدم این حرفش یعنی چی!!! اما الان دیگه با شناختی که از آقای آزموده پیدا کردم میدونم که اون آقا چرا این آرزو رو داشت!!!
ما بالادهیها در همکاری با سایت سادوا خیلی کوتاهی می کنیم. خیلی به خودمون ظلم می کنیم. به فرزندانمون و حتی به بزرگانمون کم لطفی می کنیم.
شما رو به خدا بیایین دست در دست همدیگه بذاریم و برای آبادانی بالاده کمک کنیم. بیایین از طریق سایت سادوا صدامونو به گوش همه برسونیم که بالاده و بالادهی همیشه جلودار بودن. همیشه یک گام جلوتر از دیگرون بودن. چرا حالا جلودار نباشیم!؟!!
…………………………………………………………
سادوا: با سلام خدمت خانم ساداتی. از لطف شما سپاسگزارم. دلیل اصلی به روز نشدن و حرکت کُند سایت سادوا( و احتمالاً تعطیلی آن در آینده ای نزدیک)، همکاری نکردن اهالی محترم به ویژه قشر تحصیلکرده و نخبگان بالاده می باشد. انگیزه همکاری در عرصه فرهنگ و آبادانی بالاده را نیز با زور و یا التماس و خواهش نمیشود ایجاد کرد. همه ما باید درک درستی از موقعیت فرهنگی و جایگاه و سابقه بالاده در منطقه پیدا کنیم.
امیدوارم دست یاریگر شما بزرگواران به سوی سایت سادوا بلند شود.
با احترام/ آزموده

خدمت آقای آزموده سلام و خسته نباشید
واقعا جالب بود. بعضی از بزرگان و گذشتگان بالاده را فراموش کرده بودیم. این تصاویر یاد و خاطره آنان را زنده کرده است.
موفق و پیروز باشید. با تشکر

سلام آقای آزموده.
شما فرمایش میکنید اهالی همکاری نمیکنن. شما بگین چیکار کنن. از یه سری نباید انتظار کمک مالی داشت. پس بیاید ازشون کمک های دیگه ای درخواست کنید. مثلاً خود بنده اخرای پاییز پارسال رفتم بالاده یه سری عکس گرفتم. بعد برای شما ایمیل کردم. شما گفتید اسم منطقه ای که عکس گرفتید رو بنویس که این کارم انجام دادم. شما قول دادید که این عکسارو تو سایت نمایش بدید. اما…. . حتی دلیلش رو هم به من نگفتید.
نمیگم عکسای من خیلی خوب بودن و …. . اما نشون دادن اونا تو سایت شاید باعث میشد خود بنده تلاش کنم برای ادامه ی همکاری یا شاید جرقه ای بود برای همکاری دیگر دوستان. پس شاید بهتر باشه کم کار شدن سایتو فقط گردن همکاری نکردن هم ولایتی ها نندازیم.
باتشکر
…………………………………………
سادوا: با سلام. با بخشی از نظرات شما موافقم وبا بخشی دیگر خیر.
واقعیت های فرهنگی بالاده به همین سادگی نیست تا بخواهیم از کنارش رد شویم.
مشکلات همیشه بوده ولی حل این مشکلات و مسئولیتهای آن بر دوش یک نفر هست. نه تنها برای سایت بلکه برای سایر امور نیز چنین مشکلی را داریم.
عکسهای شما نیز به موقع منتشر خواهد شد و از لطف شما در فرستادن عکسها بسیار سپاسگزارم.

سلام
آقای آزموده. نظر بنده مشکلی داشت که نمایشش ندادین؟
………………………………..
سادوا: سلام. بخاطر مسافرت یک هفته ای و دسترسی نداشتن به اینترنت، با تاخیر تایید کردم.

ببخشید. مرورگرم مشکل داشت. قسمت پایینو نشون نداد، ندیدم

مهندس عبدالوهاب کاردگر گفت

با سلام و عرض ارادت به تمام اهالی منطقه ی دسرشمار و همچنین آرزوی غفران برای تمامی در گذشتگان آن منطقه, عبرت از گذشته موجب اعتلاست اما غرق شدن در گذشته موجب حزن واندوه و افسوس است. بیاییم برای رفع معضلات منطقه با احترام به در گذشتگان در حال زندگی کنیم و به آینده بنگریم.

سلام به همه
سلام به آقا اسحاق، علت همکاری نکردن اهالی بالاده جهت دار بودن سایت سادوا هست ( نگاه قومی قبیله ای سایت )
هر زمانی سایت بتونه از این قالب خارج بشه بی شک نخبگان و …. دست یاری خواهند داد.
……………………………………………
سادوا: سلام. لطفاً فقط و فقط یک مورد از این حرفی که فرمودید را در سایت سادوا پیدا کرده و اعلام کنید تا هم منتشرش کنیم و هم به شما جایزه بدهیم.

خدمت همه بالادهی های گرامی سلام.
مشکل بالاده تفکرات مردمش به ویژه نسل جوانش هست که دیگه بدنبال هویت قدیمی پدران و مادران خودشون نیستن. جوان بالادهی چند سالی رفته شهر و خودشو شهری می دونه. اگه خوب دقت کنیم، سایت سادوا فقط در پی توسعه فرهنگ بالاه و یاد گذشتگانمون هست. چه ایرادی داره که ما هر روز صبح که از خواب بلند میشیم، سری به سادوا میزینم و خبری و یا عکسی رو از بالاده می بینیم؟
همین رو هم یه عده ای نمیتونن تحمل کنن. این رو در جواب صادق س نوشتم تا بگم که من هرچی گشتم هیچ موردی از طایفه بازی و قبیله ای مخصوصاً از طایفه چهاردهی ها (طایفه آقای آزموده عزیز) که حتماً منظورش همین طایفه بوده، توی سایت سادوا ندیدم.
متاسفم که این جور آدمها مثل صادق خان و احتمالاً جوان بالادهی بجای اینکه کاری برای بالاده انجام بدن و از سایت سادوا حمایت کنن تا به مردم آگاهی بدهند و تلاش برای آبادانی بالاده نمایند، فقط در پی تخریب مدیر زحمتکش این سایت هستن که با ده ها مشکل خانوادگی و کاری و شغلی و از همه مهمتر دوری از وطن، داره سایت سادوا رو برای ما آماده می کنه.
دستتون درد نکنه آقای آزموده عزیز٫ خداوند پشت و پناه شما و همه دست اندرکاران زحمتکش فرهنگی بالاده باشه.
………………………………………………
سادوا: جناب دهبندی عزیز سلام. از محبت شما سپاسگزاریم. تلاش ما برای آبادانی بالاده به ویژه در زمینه فرهنگی زمانی نتیجه خواهد داد که به صورت گروهی و جمعی کاری را پیگیری نماییم. اختلاف نظرها را تبدیل به تفاهم کنیم و اعتلای فرهنگ بالاده را بر منافع شخصی خود ترجیح بدهیم.

سیده مریم ساداتی گفت

سلام آقای آزموده. از طعنه حسودان ناراحت نشین. از جواب با متنات تون به آقای صادق.س نیز معلومه که از این حرفای بی اساس ناراحت نمیشن.
واقعا جای خیلی خیلی تاسفه که یه نفر میاد و یه حرفی رو مینویسه که از پایه و بن بی اساسه و نمیتونه ثابتش کنه. اگه تونست جایزه اش هم با من.

سلام به همه
بازار جایزه داغ شد !!!! یک جمله بنده تاثیر زیادی روی دوستان گذاشت . این نشون میده به نقطه حساسی اشاره کردم. حال قبل از هر چیز یک سوال میپرسم هرکسی جواب بده من بهش جایزه میدم …. سوال: معروف ترین شخص بالاده چه کسی است؟؟
اوایل که سایت راه اندازی شد تمام صفحات سایت پر بود از اسناد و مدارک قدیمی که نشون میداد بالاده را چهاردهی های عزیز خریداری نمودند و بقیه ماجرا ……..
…………………………………………
سادوا: سلام. داغ شدن بازار جایزه و حساسیتها نه بخاطر درستی حرف شما بلکه بخاطر نادرستی ادعای شماست. باز هم حرف خودتان را می زنید که « تمام صفحات سایت پر بود از اسناد و مدارک قدیمی که نشون میداد بالاده را چهاردهی های عزیز خریداری نمودند و … »
بله! این کاملاً درست است که طایفه چهاردهی بالاده را بنیان نهاده اند و مدارکش هم از ۶۰۰ سال پیش موجود است. شما چرا ناراحت هستید؟ اگر شرافت و وجدان را قاضی خود کنیم هرگز از این حرفهایی بی پایه و اساس نخواهیم زد.
بجای اینکه یک مطلب مثبت بنویسید تا در سایت سادوا منتشر کنیم و همه از آن استقاده ببرند بدنبال تخریب و سنگ اندازی هستید. بر فرض که منتشر کرده باشیم، آیا در حق سایر طایفه ها کوتاهی کردیم؟
خواهشمند است ذهنتان را به سمت بالادهی آباد که همه مردمش قرنهاست در کنار هم برادرانه زندگی می کنند هدایت کنید.

سلام.
آقا صادق عزیز، بیاین دیگه در مورد قوم و قبیله و برتری یه طایفه به طایفه دیگه بحث نکنیم. دیگه گذشته اون زمانا. از طایفه که بگذریم همه ما ایرانی هستیم. هیچ طایفه ای به طایفه ی دیگه برتری نداره. آخه اگه اینجوری باشه میشه مثل دوران برده داری. در حال حاضر همه با هم برابرن.
با تشکر
……………………………………………..
سادوا: سلام
در چند روز گذشته شخصی با نام مستعار «صادق س» ( با ای پی های ۴۶٫۶۲٫۱۴۳٫۱۰۹ و ۵٫۷۸٫۷۲٫۱۸۶ و ۴۶٫۴۱٫۲۲۱٫۱۸ و …) چند پیام دیگر هم نوشته که از انتشار آنها خودداری کرده ایم. متاسفانه این شخص حرف بی پایه ای در باره سایت سادوا و طایفه بازی زده و حتی در مقابل جواب دوستان دیگر باز همان حرفهای بی ربط خود را می زنند که فقط و فقط باعث اتلاف وقت ما و خوانندگان فهیم سادوا میشود. آدم متاسف می شود که بعضی از افراد بجای برداشتن قدمی برای رشد بالاده و به روز شدن سایت سادوا (که بارها خواهش کرده ایم از حرفهای بی اساس و حاشیه ای پرهیز شود) در فکر فراهم کردن زمینه برای اتلاف انرژی و وقت مدیر سایت هستند. این افراد – که متاسفانه تعدادشان کم هم نیست و هر چه بخواهند را بر علیه هر طایفه و هر کسی می نویسند حتی در باره زندگی خصوصی افراد- فضای سایت سادوا را با جایی دیگر اشتباه گرفته اند.
در هیچ جای سایت سادوا، تاکنون نه از طایفه بازی حرفی بمیان آمده و نه از برتری یک طایفه بر طایفه ای دیگر. در جواب قبلی سادوا هم یادآوری شده که اگر موردی پیدا کرده اید، بیان کنید. مدیر سایت که نمیتواند یک حرف حق را چند بار بگوید و مدام حرفهای بی پایه و اساس و دروغ این و آن را جواب بدهد تا افرادی مثل صادق که خود را بخواب زده اند، را از خواب بیدار کند.
امیدواریم همه دوستان برای کمک کردن قدمی بردارند و از القای ذهنیات خود به دیگران خودداری نمایند.

با عرض سلام
پاسخ دادن به منتقدین و حتی مخالفین یکی از اصول سایت فرهنگی میباشد . ولی متاسفانه به نظر میرسد مدیریت سایت حساسیت زیادی به منتقدین دارند . که این خود جای سوال دارد؟ در فضای فرهنگی شفاف سازی راهکار مفیدی خواهد بود .
پیام آقای صادق ، بوی سنگ اندازی و تخریب نمیدهد ولی پیام سادوا :”"” بله! این کاملاً درست است که طایفه چهاردهی بالاده را بنیان نهاده اند و مدارکش هم از ۶۰۰ سال پیش موجود است. شما چرا ناراحت هستید؟ اگر شرافت و وجدان را قاضی خود کنیم هرگز از این حرفهایی بی پایه و اساس نخواهیم زد. “”"”"
خب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آقای اسحاق شما چه برداشتی از این پیام کردید؟
در پیامهای آقای صادق از برتری طایفه بر طایفه دیگر دیده نمیشود، شما عزیزان چطور همچین برداشتی کردید؟؟؟؟
متشکرم. با آرزوی ایامی خوش برای همه بالادهی های عزیز
……………………………………..
سادوا: جناب موسوی سلام. لطفا پیام اول و دوم ایشان و جواب بنده را یک بار دیگر بخوانید. وقتی درخواست کردم فقط یک مورد از طایفه بازی و طرفداری کردن از یک طایفه را در سایت سادوا پیدا کنید یعنی اینکه چنین چیزی بی پایه و اساس است. اما ایشان همچنان حرف خود را می زنند.
دلیلی ندارد وقتی یک نفر با هدف تخریب وارد می شود و با جواب حق بنده باز هم در پیامهای سوم و چهارم و … حرف های خودش را می زند، جواب دادن به ایشان و هر کس دیگری جز اتلاف وقت برای بنده و ایجاد تفرقه در بین خوانندگان ندارد.
چرا باید به کسی که مغرضانه حرف ناحق خودش را می زند، جواب بدهم؟ خودتان را بگذارید جای بنده! وقتی در سایت سادوا چیزی بنام طایفه بازی وجود ندارد چرا یک نفر میخواهد القا کند که وجود دارد؟ مگر اینکه هدف خاصی را دنبال کند…
توضیحات واضحه را بارها گفته ام و ببخشید که توضیح بیشتر باعث اطاله کلام و تلف شدن وقت بنده و شما و دوستان می شود. شماره بنده در سایت هست. هر کس مورد خلافی دیده، شهامت داشته باشد و تذکر بدهد. نه اینکه با نام مستعار بخواهد حرف دروغی را به بنده نسبت بدهد.

سیده مریم ساداتی گفت

سلام دوباره خدمت آقای آزموده و دوستان خواننده.
به نظر شما خوانندگان گرامی سادوا، چرا امثال صادق خان در مقابل مدیر سایت که میگه یه مورد از حرفاتو ثابت کن، فقط حرف خودشو میزنه؟ این نشون میده که هنوز بعضی از جوانان بالاده یاد نگرفتن که اولا به بزرگترا احترام بذارن و دوما در کنارشون بایستند تا شخصیتشون رشد کنه.
بله آقای صادق خان!!!!!! بازار دادن جایزه به دروغها و اختلاف افکنی ها داغه! خوش بحال کسی که با صداقت جایزه رو ببره. نه با تهمت و دروغ..
یه سوالی پرسیده بودی که «معروفترین شخص بالاده کیه؟» خب که چی؟ مگه مهمه چه کسی هست؟ همه اونایی که برای بالاده از قدیم تا الان زحمت کشیدن معروف هستن! اینو درک کن….
از یادداشت آقای موسوی خیلی تعجب میکنم که چطور یه طرفه قضاوت می کنن و همون حرفای صادق خان رو میگن؟ بنا نیست که همیشه هر چی دلمون میخواد رو از مدیر سایت بشنویم. شرایط آقای آزموده رو هم درک کنین. ببینین چه مشکلات و درد دلهایی داره.
من دوست ندارم چون ایشون فامیل بنده هستن بخوام جانبدارانه حرف بزنم ولی حرف حق رو میگم. زحماتی که ایشون داره میکشه، کدومتون یه هزارمش رو کشیدین؟
متاسفانه تا زمانی که این تفکرات طلبکارانه در بالاده حاکم باشه همه متهم هستین. همه از هم متنفر هستن و همه به دنبال منافع شخصی خودشون هستن و حاضرن دیگرون رو تخریب کنن تا حرف خودشونو به کرسی بنشونن.
بنظرم الان معروفترین فرد بالاده یه آقاییه بنام «صادق س» که خودشو معرفی نمیکنه.

سلام به همه بالادهی های عزیز و مهربون
خانم مریم ساداتی ، شما هم مثل سادوا از پاسخ دادن به سوال آقای صادق خان که پرسیده بودند: معروف ترین شخص بالاده چه کسی است؟ طفره رفتید! خب اگر میدانید بهش پاسخ دهید تا ببینیم دیگه چه سوالی دارند! از اینکه نظر شخصی بنده را مورد نقد قرار دادید متشکرم.
برای همه شما آرزوی سلامتی و شادای میکنم.
………………………………………..
سادوا: واقعاً خود نمیدانید هدف این شخص مجهول الهویت از پرسیدن این سوال بی ربط چیست؟ لطفاً بس کنید و بیشتر از این باعث هدر دادن وقت و انرژی بنده نشوید.

سلام به مدیریت سادوا
به نظرم شما باید برای همه وقت بگذارید حتی اونایی که قصد دارند تفرقه اندازی کنند یا …… با صبوری و درایت و پاسخ دادن به تمام سوالات آنها، عرصه را بر ایشان تنگ کنید. با پاسخ ندادن برایش ایجاد حق میکنید. امیدوارم آقااسحاق و خانم مریم ساداتی و دیگر دوستان با نظرم موافق باشند!
…………………………………………….
سادوا: قصد نداشتم به شما هم جوابی بدهم. ولی جواب دادن به این نوع افراد و نظرات باطل فقط هدر دادن وقت بنده می باشد. بنده هم به اندازه کافی گرفتاری و مشغله کاری دارم.

سلام سادوا
مدیریت محترم سادوا، ما هم خیلی بیکار نیستیم. شما حوصله هر کسی را ندارید؟ چرا؟ چند وقتیه میام سایت شما را میبینم، ظاهرا تصوری که از شما داشتم اشتباه بوده. به امید روزهای بهتر.
…………………………………
سادوا: جناب موسوی سلام. بنده سالهاست با همه گرفتاریها و کم لطفیها و سنگ اندازیها و مانع تراشیها و … به همراه تعدادی از فرهنگ دوستان بالادهی و غیربالادهی مشغول کار فرهنگی سالم هستم. شما چند وقتی است که میآیید سایت سادوا (لطف کردید و خوش آمدید) ولی تاکنون چه قدمی برای فرهنگ بالاده و همکاری با سایت سادوا برداشته اید؟
واقعاً جای تاسف دارد که یک نفر مغرضانه و از روی نادانی حرفی سراسر کذب و بی پایه و اساس را بزند و شما هم از او دفاع کنید! تازه بنده دایم باید برایتان توضیح هم بنویسم که کذب است و شما هم قبول نکنید.
خب برادر من! این سایت سادوا و این شما و آقاصادق! چرا یک مورد از ادعای خود را ثابت نمیکنید و فقط بدنبال جوسازی هستید!
شما و آقاصادق خود را معرفی که نمی کنید (پیشکشتان) حالا چرا باعث …… قبلاً در جوابتان همه اینها را نوشتم. با اینحال حرفهای مغرضانه و کذب شما را هم منتشر می کنم. دیگر چه میخواهید!
بله! نه تنها بنده بلکه هیچ عقل سلیمی حوصله افراد بی خرد و مغرض و اتهام زننده را ندارم.
تا زمانی که ادعای خود را در باره طایفه بازی در سایت سادوا و جهت دار بودن سایت ثابت نکنید از تایید یادداشتهای شما معذوزیم.
قضاوت با خوانندگان فهیم سایت سادوا.

سلام.
آقای موسوی. اصلاً چه معنایی داره که ما بخوایم بگیم معروفترین فرد بالاده کیه؟ من نمیخوام از کسی دفاع کنم. هیچ فرد یا سازمانی بی اشتباه نیست. سادواهم کاستی هایی داره. اما من با طایفه بازی مخالفم. صادق س خودش بیاد بگه کیه و چرا؟ شاید ماهم دلیل اهمیتشو فهمیدیم.
……………………………………..
سادوا: جناب آقا اسحاق سلام. وقتی ادعای آقاصادق بی پایه و اساس باشد، و نتواند حرفش را اثبات کند، سوالهای حاشیه ای دیگری مثل معروفترین فرد بالاده یا ایراد گرفتن بر سایت سادوا و مدیر سایت را مطرح می کنند. از لطف شما سپاسگزارم.

سیده مریم ساداتی گفت

سلام بر سادوا و سادوانشینان

مایه تاسف و خجالته خوندن نظرات آقاصادق و آقای موسوی. نمیدونم این همولایتیها دنبال چی هستن! برای من بعنوان یه بالادهی تحصیلکرده جای شرمندگی هست که این آدمای چوب لای چرخ انداز که هدفی جز پراکندن تخم نفرت و بدبینی در بین مردم ندارن، متوجه رفتار و افکار بیخردانه خودشون نمیشن.
چرا؟ آخه چرا این آدمای پنهان شده در پشت یه فامیلی و اسم مجهول، ذهن بیمارشون رو در یک فضای فرهنگی القا می کنن!!!
واقعاً نمی فهمین که سایت سادوا چه کار بزرگی در بالاده انجام داده؟ من اسمشو میذارم انقلاب فرهنگی بالاده. همینکه بالاده رو در ایران و دنیا زنده کرده، جای تقدیر و تشکر داره! شماها باید خجالت بکشین، نشستین و تماشا کردین و چوب لای چرخ گذاشتین. حرفاتون منو هم عصبانی کرده!! ببخشید منو.
من بر عکس آقای اسحاق از سایت سادوا و مدیر توانایش تمام قد حمایت می کنم و اگه امروز سادوا یه کم آهسته پیش میره بخاطر همکاری نکردن ما مردم بالاده و تحصیلکرده هاشه. اگه فردا این سایت تعطیل بشه آیا میتونین یکی مثل خودش رو راه بندازین؟ هر کاری عرضه میخواد و فکر نکنم هر کسی از عهده اش بر بیاد!! حداقل توی بالاده کسی رو نمیبینم که به اندازه آقای آزموده زحمت فرهنگی کشیده باشن ….
………………………………………………………
سادوا: سرکار خانم ساداتی. سلام. از محبت شما سپاسگزارم. بالاده متعلق به همه بالادهی هاست. اگر امروز آزموده ای در صدها کیلومتر دورتر دلش برای بالاده می تپد بخاطر وجود مردمان پاک سرشت و محرومیت روزافزون بالاده هست. همه بالادهیها تاکنون کمکهایی کرده اند. اما انتظار بنده از شماها بویژه نسل جوان و تحصیلکرده بسیار بیستر هست.

سلام آقای آزموده.
به نظر من شما باید یه راهکار یا فراخوان بدید تا ما یا بقیه کاری انجام بدیم. شاید خیلی ها مثل بنده ندونن چه کمکی باید بکنن. خانوم مریم ساداتی: بهتر نیست به جای حمایت زبانی از آقای آزموده بیاید یه راهکار بدید برای کمک به سایت. البته این نظر شماست و محترمه. ولی به نظر من کمک به سایت هم میتونه فرهنگ بالاده رو نجات بده هم روحیه آقای آزموده رو بالا ببره.
با تشکر
………………………………………
سادوا: سلام آقا اسحاق عزیز٫ من روحیه ام خوبه. علایم کهولت سن هست. صمیمانه از محبت شما سپاسگزارم.
متاسفانه بعضی از دوستان یا همولایتی ها گاهی با یک انتقاد بی پایه نه تنها کمکی به بنده و سایت نمی کنند بلکه باعث میشوند انرژی زیادی از بنده گرفته شود. نمونه اش همین جواب دادن به این آقایان. که هنوز هم یادداشت نوشتن های توهین آمیز و به سخره گرفتن فرهنگ و شخصیت همه و همه همچنان ادامه دارد و من از انتشار آنها معذور.
بارها اعلام کرده ایم که برای ما عکسهای بزرگان و اعضای خانواده را با اطلاعات بفرستید. بارها اعلام کرده ایم خبر و گزارش، مقاله و مطلب، شعر و عکس، خاطره و سند و … بفرستید. خوشبختانه تا حدودی همکاری شده ولی چون کافی نیست سایت سادوا نیز نمیتواند به خوبی تغذیه شود.
اگر آماری دم دستی بگیرید معلوم میشود که ۹۰ تا ۹۵ درصد مطالب و عکسها و گزارش و … از جانب بنده هست که ۵۰۰ کیلومتر دورتر از بالاده هستم. شاید لازم باشد این گزارشها و خبرها و … توسط دوستانی چون شما که ارتباط بیتشری با بالاده دارید تهیه و برای سادوا ارسال شود.
طبق فرمایش شما به زودی فراخوان دیگری در سادوا خواهم داد تا امید ما به یقین تبدیل شود که مردم بالاده همواره حامی و پشتیبان سادوایشان هستند.

سلام جناب آقای آزموده. صبح شما بخیر.
منم مراتب تاسف عمیق خودمو از یادداشت های بی معنی و پوچ بعضی از بالادهی نماهای فتنه انگیز ابراز میکنم.
کسانی که بالاده را همیشه به چشم یک روستای عقب افتاده نگاه می کنن و دوست ندارن حتی یک خشت روی خشت بذارن و آبادیشو ببینن. اگه یک کسان دیگه ای هم به دنبال آبادانی بالاده باشن این بالادهی نماها خودشونو جلو میندازن تا مانع حرکتشون بشن و اگه نتونن با نیش زبان، اگه نشه با تهمت و دروغ سد راه دیگران می شن.
از نظر من این افراد یاد گرفتن که تا عمر دارن بدنبال چیزای پوچ و واهی بگردن یا بقول بالادهی ها “مرغانه دله می وه گردننه» تا بتونن به خواسته ای نادرستشون که همانا فتنه انگیزی می باشه، برسن.
پیشنهاد بنده اینه که اولا کامنتهای بی صاحب را تایید نکنین و دوماً جوابی بهشون بدین مثل خودشون.
از طرف خودم و خانواده به خصوص پدر عزیزم از زحمات خالصانه فرهنگی شما و سایر دست اندرکاران سایت خیلی خوب سادوا تشکر و قدردانی می کنم.
………………………………………………………………………
سادوا: سلام جناب کاردگر عزیز٫ از لطف شما و اعلام نظرتان سپاسگزارم. خدمت پدر گرامی سلام برسانید.

سلام آقا حبیب.
هر کس بالاده را به چشم یک روستای عقب افتاده نگاه میکند ننگ بر او و ننگ بر بالادهی نماها. همچنین ننگ بر کسانیکه شعور بالادهی های عزیز را زیر سوال میبرد.
واقعا متاسفم برای اینکه فضای نقد وجود ندارد، دوستان عزیز از نقادها و مخالفان روی بر نگردانید. نقد هرچیزی میتواند نقاط قوت و ضعف آن را نشان دهد.
نادان فرض کردن مخالفان و نقدکنندگان نشانه چیست؟؟؟
بیایید کمی وسعت دیدمان را گسترش دهیم.
سپاس گذارم.
راستی سادوای عزیز! میدانم این پیام را درج نخواهید کرد، لطفا برای آقا حبیب گل نقل کنید. یا علی مدد
………………………………………….
سادوا: سلام. فضای نقد سالم (بدون تخریب این و آن و توهین به دیگران) همیشه در سایت سادوا فراهم بوده و خواهد بود.

سلام
متاسفانه فضای نقد سالم اصلا وجود ندارد!!!! چرا پیام قبلی بنده را درج نفرمودید؟ پس حق داریم تصور کنند سایت سادوا جهت دار حرکت میکند!!
………………………………….
سادوا:
اولاً هر کی هستی شهامت بخرج بده خودت را معرفی کن. آدمهای ترسو از معرفی خود ترس دارند.
دوماً پیام قبلی تان هم تایید شده
سوماً غرض ورزی و جوسازی جزیی از پیامهایتان شده.
چهارماً تایید همین حرفهای بی پایه و اساس تان دلیل بر وجود فضای نقد هست. اما شما آن را ناسالم کرده اید.
برایتان آرزوی شفای عاجل دارم.

سیدرضا موسوی گفت

اگه به حرمت این بزرگان بالاده که عکسشون توی این پیج گذاشته شده نبود، جواب دندان شکنی به این آدم …. میدادم. خیلی …. هستی موسوی نما!!!
برو دنبال …. هات.
برو از همون …. که در اومدی.
آخه بدبخت مفلوک بیچاره! اصلا تو بالادهی هستی؟ دروغگوی ترسو! تو که نمیتونی خودتو معرفی کنی و نمیتونی تشخیص بدی چی خوبه چی بد، …. می کنی هی عریضه های بیمارگون مینویسی!! چرا خودتو «موسوی» معرفی کردی؟ توی خاندان موسوی چنین فرد بیماری اصلا وجود نداره. چرا با حیثیت و اعتبار خاندان بزرگ موسوی ها بازی می کنی؟ خجالت بکش …. اینجا رو با … اشتباه گرفتی …. و …. !!!
تعجب می کنم چرا آقای آزموده برای این آدم بیمار مریض جوابیه می نویسه؟؟؟ دیلیتش کن بره گم بشه!!!!
………………………………………………
سادوا: جناب سیدرضا موسوی سلام. جواب دادن به این تیپ افراد در حقیقت روشی برای آگاه کردنشان نسبت به اشتباهاتشان است. البته اگر عاقل باشند و بفهمند که چرا برایشان این همه توضیح می نویسم. متاسفانه گاهی فردی دچار بیماری هست و خود نمیداند.
از شما خوانندگان گرامی به ویژه خانم ساداتی، آقای حبیب کاردگر و آقاسیدرضا و حاندان محترم موسوی پوزش میخواهیم که تایید و توضیح بر نظرات بی پایه صادق س و موسوی جعلی باعث ناراحتی تان شده است.
چندین پیامی که این شخص امشب نوشته بوده نیز به زباله دانی انداخته شده است و پس از این هیچ پیامی از اینگونه افراد تایید نمیشود.
قسمتهای ( …. ) بخاطر رعایت موازین اخلاقی پاک شده است.

محمدحسین کاردگر گفت

خیلی خیلی خیلی متاسفم برای این “موسوی” که معلوم نیست کیه و آیا بالادهی هست یا نیست یا به دروغ نوشته “موسوی” !

سلام
عجب آدمهایی پِدا وونّه!

با سلام و خسته نباشید
خیلی ممنونم از اینکه عکس ها رو قرار دادین. خصوصا بابت عکس پدربزرگم سیدرضا ساداتی
ممنونم. موفق باشین